Hoppa till innehåll
Anime.se

Söker anime-otakus åldrar 25+


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

AKIRA är visst en serie, och en långfilm.

När man pratar om Akira så pratar man om filmen Akira, inget annat. Samurai 7 heter inte Akira Kurosawa`s Samurai 7, det är en synonym som knappt används och när den används är det för att uppmärksamma folk att serien är baserad på den kända regissören Akira Kurosawa's film Seven Samurai. Eller heter det "Peter Jackson's The Lord of the Rings"? "George Lucas Star Wars"? Nej. Och Yuuwaku Countdown: Akira är inte heller det minsta relaterad till den kända filmen Akira utan handlar om en tjej vars namn är Akira, ett inte alltför ovanligt kvinnonamn.

 

Jag var redan mycket väl medveten om dessa innan jag skrev mitt inlägg då jag alltid kollar upp fakta innan jag säger något i sådana här sammanhang.

 

Fast nu har jag väl gått i din fälla som tvingat mig att skriva massor av onödigt, som säkert var meningen från början. :(

 

Är det där riktat mot mig eller till dengo? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det där riktat mot mig eller till dengo? :S

Det var väl dig jag citerade? :P

 

Då förstår jag ingenting. Det där fattar jag väl också? ._. Förutom det faktum att man visst kan prata om mangan AKIRA som är förlagan till filmen, och att det inte är någon oskriven lag på att man enbart pratar om filmen? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni ska slåss vill jag se lasersvärd helst i gröna eller röda färget, alternativt att ni förvandlar er och använder era superkrafter.

 

Det hela handlar om att än en gång misstolkning av vad jag skrev skedde, det uppstod lite diskussion och det banade ut med förvirring att diskussion inte hade något med medium att göra utan att man bara pratade om titeln Akira i sig. Titeln var bara ett exempel, all övrig information om det hurvida det skulle finnas serie om det eller inte uppdagades att det faktiskt bara fanns en film, alltså, animetiserat, finns bara en film.

Hurvida det finns andra serier med Akira i namnet, att det finns spinnoffer i manga, allt det är totalt irrelevant.

 

Diskussionen kretsade i huvudsakligen om det svenska allmänhetens syn på anime. Om hur vuxna i åldrar 25+ hade för smak och tycke och om folk hade lust att delta/besvara på lite frågor, enskilt, som skulle bidra i min lilla forskning.

 

Med detta vill jag då säga att, nej, jag tillhandahåller inte alltför mycket fakta, det är ju det jag samlar in. Bara för jag är en nörd som ser på 100-tals anime titlar gör det bara mig egendomlig än egentligen kunnig.

Det var ju därför jag skrev första inlägget om att jag önskade frivillig hjälp/bidrag eller vad vem som helst vill välja kalla det för.

 

Var jag för luddig igen?

Frågor?

Om inte, fram med svärden eller superkrafterna eller så får ni krama om varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då förstår jag ingenting. Det där fattar jag väl också? ._. Förutom det faktum att man visst kan prata om mangan AKIRA som är förlagan till filmen, och att det inte är någon oskriven lag på att man enbart pratar om filmen? :S

Jaha, antog att du försökte lurka dig lite. :>

Men jag ser nu att så inte var fallet när jag läste ett av dom andra inläggen du skrev lite noggrannare.

 

Det är dock bara anime vi pratat i tråden hittills och därför var ju inte mangan direkt relevant.

 

Men jag tror att hela vårat dilemma kan lösas om vi tar en tyst minut och filosoferar över denna djupa fråga:

 

3Twbsa.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akira är ingen serie, det är en film och ingen vettig människa skulle "per definition" säga att den är gjord för barn då den innehåller en hel del våld, blod och dylikt.

 

AKIRA är visst en serie, och en långfilm.

Som anime?

Och om det är anime vi pratar om; var är denna anime serie som ingen hört talas om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AKIRA är visst en serie, och en långfilm.

Som anime?

Och om det är anime vi pratar om; var är denna anime serie som ingen hört talas om?

 

Gaaaaaaaaaaaaaaaaah vafan pratar du om?!!!!!!!???????!!!!!!!!!! :(I((((((((((( D:::::::::::

 

DET FINNS EN MANGA SOM ÄR SEX VOLYMER LÅNG, DÄRMED EN SERIE. OK? SEN FINNS DET EN ANIMÉLÅNGFILM. OK? ._:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slut på tjafset, omedelbums. Akira var bara ett exempel, så sluta klyva hår. För fan. Annars blir det moderatorsax. Och kanske femton minuter i skamvrån, vem vet?

 

Och så får ni se upp med citeringarna: Det blir så jäkla oläsligt om ni inte väljer vad ni citerar med förstånd.

 

Er grammatik får mig att tappa fattningen! [/nazi]

Quoted for GOLD!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...