Hoppa till innehåll
Anime.se

Assassins creed hjälptråd


BäverBygghandel
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag trodde att det skulle bli mer spelande efter att man äntligen sett Credtisen.

Men neeeee~

 

Istället för att vara dum och dryg måste det först påpekas att inte mycket om spelet finns på http://www.gamefaqs.com.

 

Flaggor lär ju vara extremt tråkigt men Templars är så lätt, bara att döda alla soldater i hela spelet så får du nog till det förr eller senare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger som Tobbe-pyon. Dom små achievementpoints du får för allt det skräpet är det inte värt.

 

Men du har ju inte ens spelat klart spelet så sätt igång nu ffs, skäms. >:(

 

Spelet har verkligen inte fått samma varma mottagande här som det fått på teh spelforums, men inte så kosntigt då Desmond var det enda bra med skiten

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte påstå att spelet är dåligt eller skit såhär efter men det är bara värt att spela igenom 1 gång för att uppleva storyn(som är rätt simpel) och bara känna på det hela.

 

Helt klart ett bra köp för min del och jag är nöjd men jag trodde att spelet skulle bli ännu bättre och större.

 

Gogo Mass Effect, där har vi story som heter duga.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mass Effect kan jag med all säkerhet hypa skiten ur!

 

Bioware ligger 2:a på favorit företag någonsin, det enda de misslyckades med var Jade Empire(och det blev ändå ett helt ok spel).

 

Assassin's Creed hypade jag inte så mycket, jag hade dock sjukt höga förväntningar på det(högre än Mass Effect då jag vet att Bioware alltid levererar och inte behöver förvänta mig något förutom ett mästerverk) och Ubisoft lyckades inte riktigt den här gången.

 

Men Assassin's Creed är INTE ETT DÅLIGT SPEL.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En vanlig konversation på MSN förra veckan:

 

Timotei säger: JOOOOOOOOCKE AC SLÄPPS OM TRE DAGAR :DDDDDDD

Timotei säger: JOOOOOOOOOCKE TRE DAGAR KVAR

Timotei säger: AC AC AC :DDD:D:D:D:DXDDAX::DD:D

Timotei säger: TVÅ DAGAR KVAR OMG OMFOAMF

Timotei säger: XAGgeGAEGEG

Timotei säger: OMG 1 DAG I CAME

 

:surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:( Överdriva som heter duga! Ersätt A.C med ME så har du en konversation mellan dig och mig. ^^

 

För sista gången, A.C är ett bra spel och köpvärt om man gillar genren. Tyvärr så håller det inte tillräckligt länge för att uppnå högre betyg och dess extra saker suger.

 

Jag blev själv besviken som sagt. >:(

 

Japp, det är fel Meatrose. Square-Enix ligger högst på min lista(är ett pure RPG fan). Blizzard är ett fruktansvärt bra spelföretag men jag rankar det nog som 3:a. Starcraft är ju det bästa rts:et någonsin! :)

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså jag håller med på sätt o vis.

Assassins Creed är alldeles för kort, jag typ tar "pauser" för att inte varva det för fort :P har bar sista uppdraget kvar :P

 

En speldtidnig sa att de nya spelen börjar bli som gamla 8-bitars spel i hur långa spelen är, vilket jag håller med om.

Många e ganska korta, t.ex. halo 3 tycker jag var kanska kort, men det e kul att köra online dock.

Eller de senaste Zelda spelen, en kompis varva Twilight på 24 timmar (non stop spelande då) utan guide vilket skulle vara ganska såvrt (utan guide) första gången man tex kör Ocarina of Time, tycker jag andra kanske har andra åsikter :P

 

 

I alla fall, det är köpvärt men kort, betyget rasar som sagt totalt pga hur enklet o kort det var, skulle vilja ha nått sått att höja svårighetsgradenpå det och att man skall "utreda" en längre tid än vad som behövdes.

Men det var ändå köpvärt, jag kommer kunna roa mig ett tag till genom att springa runt o slakta folk ;P

 

Kan väl säga att det det var så kort o enkelt gjorde mig ganska besviken också :P

 

Forfrarande ingen som vet någon bra sida med information om templars o liknande? :P vill hitta alla saker typ :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hypen sålde, Timotei också.

 

De försökte väl till en viss del att likna något Gta men...

Äh, Timotei vet vad som gick fel.

Inte JockeII för han har inte klarat det ännu.

Dessa View Points, okej att använda dem till att göra en viss sorts uppdrag men alla?

Mot slutet efter den nionde slynan som Altair antagligen kommer plocka då generna måste föras vidare på något sätt blev det i alla fall mycket spännande.

 

På riktiga Tv-Spelsforum är det dock för uppskattat, Timotei kanske hängde där också...

 

-_ä

 

Sista Bossen Var Extremt Läskig! Creepy!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde aldrig jag skulle erkänna det men jag håller med dig Timotei. Först var jag helt förälskad på ett sätt som jag aldrig varit tidigare. Men nu när jag kört en massa känns det inte alls bra. Hur många bybor och vakter jag än jävlas med så hjälper det inte.

 

Måtte Ubisoft inte hamnat i en svacka så detta går ut över nästa Prince of Persia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hypade inte A.C så mycket som alla vill ha det till. Visst, jag sa att spelet skulle bli extremt bra men jag lyssnade på speltidningar, recensenter och andra människor som vet vad dom pratar om(uppenbarligen inte i det här fallet). Samt Jade Raymond som hjälpte spelet att bli en gnutta mer populärt(nördar gillar henne).

 

Jag blev både glad och besviken över att ha spelet i min hand. I början var allt frid och fröjd, häftigt att hoppa omkring på hustak och göra lite uppdrag. Efter ett par timmar så kändes det bara linjärt, tråkigt och repetivt hela tiden. Storyn lyckades krypa sig framåt med snigelfart.

 

Problemet med spelet är att Ubisoft inte har lyckats med att bryta ett mönster som många spel hade förr, dvs en linjär bandesign och ett tråkigt upplägg. Ubisoft lyckades dock leverera riktigt skön grafik(med små fläckar tyvärr). Fighterna hade problemet att bli för lätta när man väl blev bra på counter-attack och man kunde stå i en hög med 10 vakter och döda alla utan problem.

 

Sidouppdragen var till en början rätt underhållande men i längden blev det riktigt tråkigt och det kändes bara tidsödslande. Man fick ju inga belöningar heller(förutom ett par bybor som hjälper en mot vakter).

 

Men som sagt, spelet har fått bra betyg världen över och det säljer väldigt bra till både PS3 och 360. Jag är glad att jag har fått spela igenom det för det var en häftig upplevelse, säger absolut inte att spelet är dåligt utan mer mediokert och folk gör bättre i att hyra det över en helg med dåligt väder.

 

Jag hoppas att Ubisoft lyckas bättre med nästa spel!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min pappa är bra på att laga mat. Mamma är dålig.. Men säg inte till henne att jag sa det. :O

 

För dem som vill hitta alla flaggor men har problem att göra så: Flaggor!

 

Just dem kartorna är tydligen avsedda för 360 men jag har hittat några flaggor till PS3 med denna hjälp så jag tror inte att det är någon skillnad för konsolerna. Fast idag beslutade jag att inte leta upp alla flaggor i alla fall. Det var i Acre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...