Hoppa till innehåll
Anime.se

Stora drömmar här i livet, vilka har du?


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

Drömmar! oh de har man många av!

 

1. Hitta ett jobb jag trivs med och vill jobba med resten av livet (hm... verkar vara på allas lista) :D

Kanske öppna ett trevligt cafe eller kanske något som kräver lite mer pluggande...

 

2. Hihi! Tror jag håller med Dengo! Vill också ha kattsvans och kattöron! Det hade varit otroligt mysigt att kunna rulla ihop sig på soffan med svansen om sig.

 

3. Folk verkar vilja hitta den perfekta flickan så då får väl jag försöka hitta den perfekta mannen. Men inte än! Får bli ett mer genomarbetat sökande när jag kommer hem från det här hemska arabiska landet! =)

 

Dröm på!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm. Intressant. Har inte tänkt på drömmar den senaste tiden.

 

Den första drömmen skulle nog vara att hitta min musa - den där underbara motivationen till att göra någonting. Detta innebär självklart att jag också kommer på vad det är jag vill ägna mitt liv åt. Just nu är det ganska mållöst.

 

Att slutföra min utbildning är ingen direkt dröm - det kommer hända förr eller senare, oavsett om jag fokuserar stenhårt på det eller inte. Däremot drömmer jag om att kunna utvecklas och att få tillräckligt med självdiciplin för att kunna sätta mig ner och faktiskt plugga och därför inte ha dåligt samvete varje natt när jag går och lägger mig för att jag "inte fått någonting gjort idag heller".

 

Den tredje drömmen är en riktig dröm; en sådan som aldrig kommer att inträffa. Jag drömmer ofta om att jag på något sätt ska skilja mig från alla andra på ett inte så subtilt sätt. Tex att jag slutar åldras, eller att jag går in i en andra utvecklingsfas (som pubertet, fast bättre) och utvecklas till någonting annat, någonting häftigare. Sceleris' Posthumans låter lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Den största drömmen jag har är väl att bo i en herrgård på landet, med tre hästar i ständig tävlingskondition. I herrgården skall det finnas ett bibliotek, rökrum (för cigarrer endast), ett finrum och ett sovrum med en stor himmelssäng. Till detta en tillhörande, fantastisk, hästintresserad och rollspelsnördig make.

 

2. En annan dröm är väl att avancera vidare inom Kung Fu-arten jag tränar. Kanske inte bli bäst, men gärna ha en ökad förståelse för tekniker och formers betydelse. Skulle heller inte ha något emot att kunna leva på min Kung Fu.

 

3. En annan dröm jag har, men inom hästeriet, är väl att på min gård i framtiden kunna driva ett företag som tar hand om gamla travhästar. Utbildar om dessa hästar till ridhästar pch säljer dessa vidare till ett riktigt bra hem.

Är väl min stora sak jag drivs för, att kunna ta hand om hästar som annars bara skulle stå i en hage och vantrivas eller tränas på fel sätt och få skador. Att kunna ge dom en bra liv, även efter sin karriär som travhäst.

 

Mina drömmar handlar inte om jobb, jobbet är nåt jag vill ha för att kunna tjäna pengar till min fritid. Men jag vill gärna göra min fritid till mitt jobb, så att jag bara kan göra saker jag mår bra ut av.

Kanske inte har så högt flygande drömmar, men vad fan, då kan jag genomföra dom i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Finns ingen mening med att ha drömmar, det är meningslöst då allt bara leder till förtvivlan. Denna världen vi lever i utan drömmar har gjort så jag hamnat i förtvivlan!

 

Precis, allt blir bara till en stor förtvivlan!

Men som tur är har vi de få som kämpar mot dessa ansiktslösa som bara vill få oss förtvivlade.

 

Inte går det att påstå att mina eller många andras drömmar inte är absurda men alla har vi faktiskt drömmar.

Till och med förtvivlade skator i hopp om sjuttiotre oskulder eller vad det nu kan vara.

 

Och för att statuera ett exempel, eller snarare den drömmen verkligen allting levande har.

 

1. Min dröm är ett det skall hända någonting speciellt någon gång innan jag dör.

Whatever it may be.

om någon nu förstår det djupt sofistiskerade...

 

Den som inte har denna dröm innerst inne är, ingen.

Och så till nummer två som nog kommer att ses som smått orealistisk.

Men bara smått, för vad har vi i alla fall några lärt oss av erfarenhet?

Jo, att vad som helst kan hända när som helst.

 

2. Precis som i tråden i Animesektionen, ” Leva i en Anime!! vilken?”.

Skrev jag tre stycken Science Fiction serier.

Inom några år så skulle jag vilja att rymdteknologin stiger oerhört.

Och att jag konstigt nog kom med för att börja studera i den enda skolan i vår rymdbas i yttre rymden.

Liksom det vanliga, tyngdlösa personer, tyngdlösa tvister, tyngdlösa dramasekvenser, tyngdlösa mordgåtor, tyngdlösa minnen och allt det där skulle verkligen vara något.

För att till slut ha sitt egna gäng för att äga ett eget rymdskepp.

Åka runt på extremt riskabla, farliga och tyngdlösa äventyr.

 

Man vet aldrig riktigt men man kan man ändå försöka tänka som en person i ens egen ålder som inte är en nörd av påhittat.

Så till nummer tre, den verkligaste drömmen som kommer att gå i uppfyllelse snabbare än vad du tror.

 

3. Denna sista dröm är för hemlig för mig att kunna lägga ut på Internet men jag kan säga så här mycket.

Efter den 13 Maj 2013 kommer du aldrig mer att kunna öppna dina ögon.

För att då allting är borta! Så bli väldigt rädd då din och alla andras tid är utsatt!

Eller okej, det där kanske kom ut lite fel men.

Evig världsfred mina syskon!

 

 

Uguu~ Vad håller jag på med egentligen, är lite för trött för att tänka klart.

Men Tobias, Joakim och jag håller helt klart med Spola. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som når sina drömmar... ska man hedra dem?

Liksom exempel: Psykopat har som mål att döda 3 pers under en månad och han skriver det på sin säng eller något. Polisen gör razzia och hittar texten. Tänker då poliserna "shit! killen gjorde verkligen något med sitt liv!" ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att skada någon räknas aldrig som något bra eller hedersfullt. :|

Lite synd dock att det är detta de flesta minns tydligare, men aldrig de goda sakerna i livet...

 

Ja det är sant :| Men det tror jag är för att jobbiga saker i livet sätter sig mer på minnet än vad de roliga sakerna gör för att de tråkiga sakerna påverkar oss mer som personer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...