Hoppa till innehåll
Anime.se

Wolf and Spice


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 3

Avsnitt 3 var varken bättre eller sämre. Jag gillar nog fortfarande scenen med Horo och Lawrence när de pratar om vargar i slutet på avsnitt 2 bäst. Men Horo var riktigt grym och hela avsnittet var riktigt underhållande, scenen när de ska sälja pälsarna var riktigt bra samt mynt scenen som induce skrev några ord om. Scenen som sagt var när de säljer pälsar var riktigt skoj att se Lawrence se helt tafatt ut och vet inte riktigt hur han ska agera när Horo rabblar på om allt möjligt. Sen scenen som sagt var med mynten var skoj, Horo försöker tappert att lära sig men det går ju inte alls. :D

 

Teorin på slutet om hur Lawrence kan ha blivit lurad var också riktigt intressant och det är ju det som den här serien vinner på så här långt. Roliga tankegångar blandat med en harmonisk atmosfär. Jag gillar när tempot kan hålla en sådant här nivå men ändå hålla en intressant historia så man inte tappar fokus.

 

Det bästa med det här avsnittet dock var att det är helt nytt material för mig då jag inte läst mer av mangan. Brukar som sagt var ha problem att se en serie jag läst mangan av då man ofta bara blir besviken. Men det känns ändå som att de kan hålla en bra takt just nu till orginal historian. Men risken kan nog bli stor om att de kan skena iväg rätt snabbt runt mitten om de nu inte planerar att göra som Zero no Tsukaima med korta säsonger men hålla en bra takt för det till orginal historian i light novellen.

 

Nästa avsnitt kan nog bli skoj, vet inte riktigt hur man ska tolka den där scenen man får se. Är det bara kärlek inblandat? Vi fick ju iaf en smak på att Lawrence blir lätt svartsjuk och att Horo vet om att han verkar ha något slags intresse för henne.

 

Avsnitt 3 screens

DGSBWEFDG.png

"Dra allt du kan min herre."

 

CbnbhfURD.png

"Då ska vi se hära. Här har du ett Thoreni silvermynt, Philling silvermynt, Liuto silvermynt, Falsk Mariin silvermynt, Falam silvermynt, Kung Rambalt Tokt silvermynt, Mitsfing Katedral silvermynt, Falsk Mitsfing Katedral silvermynt, St.Mitsfing silvermynt och här har du...

 

gKtshvplD.png

"Äh, jag orkar inge mer nu."

 

LvsVEEIGL.png

"Undra om jag kan höra havet om jag skakar dom tillräckligt mycket."

 

Förhandstitt på nästa avsnitt:

CaMamCAiU.png

Kärlek i luften?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hettar till... på flera fronter, och inte särskilt konstigt. Det är ju en kryddig serie vi pratar om trots allt. Detta avsnittet leverade verkligen. Händer mycket i varje avsnitt! Jag har förlorat lite kollen på vad som händer med själva mynt-dealen. Nissen som tipsade honom var en scam och bakom honom fanns andra som ville dra nytta av att samla in massa mynt? Någon får gärna upplysa mig lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nissen som tipsade hade blivit lurad av de som scammar.

 

Jag måste säga att hittills har serien bara blivit bättre för varje avsnitt. Det gär mig nästan lite orolig över hur de ska lyckas hålla den kvalitén uppe hela serien igenom.

Synd att det bara är 12 avsnitt. hade velat ha en 24 avsnitts mastodont av denhär godbiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Nu har jag inte skrivit i den här tråden på ett bra tag och mycket har hänt sen sist. Men jag är nog lite besviken på seriens utveckling. Hade hoppats på lite mer spänning än vad det har varit. Bara två avsnitt kvar, kan det verkligen bli så spännande?

 

Avslutande två avsnitten

Så Nora ska guida dom genom en farlig skog då. Och jag tror faktist nästan att de två avslutande avsnitten kommer att vidgas åt de. Jag tror och hoppas att en ny säsong ska komma. Horo vill hem till norr och jag tror faktist inte de kan göra det på något snyggt sätt nu med bara två avsnitt kvar och minst ett som handlar om den nu farliga resan genom skogen. Så ett avsnitt där de helt plötsligt kommer vara i norr och säga hejdå? Näää, får jag som jag vill kommer en till säsong.

 

Edit: Ska nog uppdatera första posten också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12
Jaha, det slutar väl då som jag tänkt mig med att en ny säsong kan tänkas komma då sista avsnittet heter "En ny resa". Avsnittet annars var väl okej, inget speciellt i sig tycker jag då inget direkt hände. Det ända som man kanske inte väntade sig var sveket som Lawrence fick ta emot.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så har man sett klart på kryddvargen. Besvikelse är kanske att överdirva då jag kanske inte hade så stora förväntningar på serien. Av slutet att döma så skulle inte jag bli förvånad om det kommer en säsong till och jag hoppas isf på mer drama ocg spänning än vad den här serien hade att erbjuda.

 

Horo och Nora var de karaktärer som fångade mitt intresse mest och man saknar fortfarande mycket bakgrunds historia på Horo tycker jag. Åtminstånde skulle jag nog vilja veta lite mer om hennes förflutna. Lawrence var faktist tråkig hela serien igenom och var en riktig softis som Horo själv benämnde, men tillskillnad från Horo som verkade gilla den sidan av honom så avskyr jag den. Nä som sagt var. Kommer det en till säsong så hoppas jag iaf på att vargar och magi får spela en större roll än vad de hade här. Men det gick självklart att se igenom på hela serien utan att jag tappade intresset för den. Men det har nog också mycket med att göra att jag hela tiden hoppades på att den skulle ta en annan riktning hela tiden. Oh well.

 

Till folk som inte har sett den här och kanske vill se något medeltids inspererat med mycket täkna och lite action bör ge den en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tyckte jag väldigt bra om serien (såpass bra att jag beställde bl a denna tidigare idag).

 

Jag tyckte bra om det mesta med serier. Särskilt att den var väldigt dialogtung vilket är ett sätt att driva handlingen som faller mig i smaken. Sen tycker jag att Horo som person är intressant och hon framställdes väldigt bra och charmigt, där rösten gjorde en hel del.

Hela atmosfären serien hade och stämningen i världen som målades upp kändes lite annolunda, men trevlig.

 

Jag hoppas verkligen det kommer mer av den. Iaf så verkar den ha gått hem bra så det är ju inte alltför orimligt.

 

 

 

någon som vet hur långt mangan har kommit i storyn och fall den i så fall sträcker sig in på vad som tänkas vara säsong 2 i animen eller fall den har en egen storyline o.O

 

Det är ingen manga den bygger på utan en serialiserad roman som det idag finns sju volymer av. Jag förmodar att animen täckt de två första. Jag har läst nästan hela första nu och den lägger animen de sex första avsnitten på, vilket borde innebära att två volymer på alla avsnitt borde komma iaf nära. Så det finns helt klart mer material att ta av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där var Spice and Wolf tillfälligt slut då. Jag tyckte bra om serien. Visst är den lite annorlunda i och med faktumet att den, som DB säger, mestadels består av dialog, men det är annorlunda på ett positivt sätt. Horo är väldigt älskvärd och interaktionen med en karaktär som Lawrence blir bra. Seriens OP-låt är för övrigt något i hästväg... jag älskar den.

 

Det jag har att klaga på är följande; jag blir alltid extremt skeptisk när en vanlig människa och "något odödligt/oändligt gammalt" utvecklar ett romantiskt förhållande. Kan inte ens föreställa mig hur handlingen ska sluta på just det planet, även om det inte behöver påverka huvudhandlingen nämnvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Ähum, Ähum.... Ähum. Jo, det är precis som ni säger, den är, allt vad ni säger. jag vet inte om jag gillade den eller inte, men den är lika bra som dålig och, hur ska man säga.. Ja, jag vet inte hur jag ska kunna beskriva besvikelsen, eller glädjen? av slutet. Ähum...

 

/som ett nyskrivet frågetecken

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Mycket, mycket MYCKET förväntat! Det var ju ändå självklart att en andra säsong skulle komma med tanke på hur första säsongen slutade :3

 

Also:

Although a North American license for the anime has not been announced yet, Yen Press did acquire the original light novels for English translation.

Mycket nice <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Also:

Although a North American license for the anime has not been announced yet, Yen Press did acquire the original light novels for English translation.

Mycket nice <3

 

Kan bara instämma! Riktigt trevlig nyhet. Hoppas att animen och novellerna skiljer sig lite så man kan få något nytt att gotta sig åt, vilket jag helt klart tror på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittills har ju ainimen följt romanerna rätt bra så det är jag lite tveksam till.

Beror väl på hur långt de tänkt gå med animen, i sådana fall kan man förvänta sig ett nytt slut som antagligen är lika dåligt som det brukar bli i sådana fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Ville bara säga att jag har sett hela första säsongen och är förväntansfull för nästa! Jag förstår inte riktigt hur ni andra inte kan tycka om den lika mycket som jag gör ^^ Fast den passar nog mig så bra som ngt skulle:

 

Vargar ^^

Djup story

Sköna karaktärer

Ingen omogen humor

och med lite extrakrydda med sensmoraler :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ville bara säga att jag har sett hela första säsongen och är förväntansfull för nästa! Jag förstår inte riktigt hur ni andra inte kan tycka om den lika mycket som jag gör ^^ Fast den passar nog mig så bra som ngt skulle:

 

Vargar ^^

Djup story

Sköna karaktärer

Ingen omogen humor

och med lite extrakrydda med sensmoraler :D

Jag skulle egentligen byta ut "Vargar" mot Horo. Hon är ju en sån himla underbar karaktär <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ville bara säga att jag har sett hela första säsongen och är förväntansfull för nästa! Jag förstår inte riktigt hur ni andra inte kan tycka om den lika mycket som jag gör ^^ Fast den passar nog mig så bra som ngt skulle:

 

Vargar ^^

Djup story

Sköna karaktärer

Ingen omogen humor

och med lite extrakrydda med sensmoraler :D

Jag skulle egentligen byta ut "Vargar" mot Horo. Hon är ju en sån himla underbar karaktär <3

 

Kan inte mer än att hålla med. Horo gjorde i princip serien för mig iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte mer än att hålla med. Horo gjorde i princip serien för mig iaf :)

Hon var en stark och älskvärd karaktär, men inte att hon gjorde hela serien. Handlingen och även Horos list (ok, hon gjorde mycket mer för serien än bara karaktärsmässiga bidrag), samt även hela miljön som serien utspelade sig i. 2009 kommer bli året för upföljaren, och det av det man sett på www.sankakucomplex.com så verkar uppföljaren hålla minst samma kvalitetsnivå, vilket är härligt :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...