Meatrose Skrivet januari 24, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 24, 2008  Som de flesta förhoppningsvis vet sÄ har vi lÀmnat 2007 bakom oss, och vad passar vÀl dÄ bÀttre Àn en utvÀrdering av det gÄngna Ärets animeskörd?  De bÀsta prestationerna ska belönas och det i ett flertal olika kategorier i vilka man som forumist har tre röster att disponera. #1 tilldelas 3 poÀng, #2 tilldelas 2 poÀng och #3 tilldelas 1 poÀng. Röstar gör man i Vallokalen som slÄr upp portarna mÄndagen den 28:e januari och hÄller öppet, dygnet runt, till och med Alla HjÀrtans Dag (14:e februari). Har ni nÄgon serie frÄn 2007 som ni har tÀnkt se sÄ finns det tid till bÄde det samt till att fundera över hur man ska rösta. Naturligtvis kommer resultaten presenteras, och förhoppningsvis kan dessa stimulera besökare och forumister till att se nÄgot som de kanske försakat under Äret?  För att en titel ska fÄ vara med och tÀvla sÄ mÄste den uppfylla diverse krav. Minst hÀlften av innehÄllet mÄste ligga inom ramarna för animeÄret 2007. För tÀvlande i den mest prestigefulla av kategorier, BÀsta Anime, stÀlls dessutom kravet att serien har gÄtt klart. För ytterligare information om dessa regler och krav hÀnvisar jag till den översta posten i Vallokalen dÀr bland annat "Regler/Krav" stÄr att finna i grön text.  SÄ var det med det. Det ÄterstÄr inte mycket mer Àn att presentera just kategorierna:   BÀsta Komik  Rösta pÄ de tre titlar som enligt dig var roligast, oavsett genretillhörighet.  BÀsta Action  Rösta pÄ de tre titlar som enligt dig innehöll bÀst action.  BÀsta Drama/Romantik  Rösta pÄ de tre titlar som enligt dig bjöd pÄ bÀst drama/romantik.  BÀsta Handling  Rösta pÄ de tre titlar vars handling tilltalade dig bÀst.  BÀsta Manliga KaraktÀr  Rösta pÄ de tre manliga karaktÀrerna du gillade bÀst.  BÀsta Kvinnliga KaraktÀr  Rösta pÄ de tre kvinnliga karaktÀrerna du gillade bÀst.  BÀsta RöstskÄdespelare  Rösta pÄ de tre röstskÄdespelare som enligt dig har presterat bÀst.  BÀsta OP/ED  Rösta pÄ de tre serier som bjudit pÄ bÀst OP och/eller ED. Du fÄr naturligtvis rösta pÄ ett specifikt OP eller ED till den aktuella serien, men det Àr serien som tilldelas poÀng.  BÀsta Visuella Prestation  Rösta pÄ de tre titlar som enligt dig presterade bÀst rent visuellt.  BÀsta Produktion & Regi  Rösta pÄ de tre titlar som i dina ögon bjöd pÄ bÀst produktion och regi.  BÀsta Studio  Rösta pÄ de tre studios som enligt dig har producerat bÀst material under Äret.  BÀsta LjudspÄr  Rösta pÄ de tre titlar som bjöd pÄ bÀst musik (OBS, ej OP/ED)  BÀsta KaraktÀrsdesign  Rösta pÄ de tre titlar vars karaktÀrer stoltserade med bÀst design.  BÀsta Anime  Rösta pÄ de tre bÀsta titlarna frÄn 2007!    DÀrmed blÄser jag igÄng Anime.se Anime Awards 2007! Hugg tag i nÄgot kallt och gott att dricka. Luta dig sedan tillbaka och rannsaka ditt inre. Mycket nöje, och jag hoppas att ni alla har haft en lika angenÀm start pÄ det nya Äret som jag.  Att registrera sig pÄ forumet Àr lika lÀtt som det Àr snabbt avklarat. BÄde du och dina Äsikter om animeÄret 2007 Àr hjÀrtligt vÀlkomna.   LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 24, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 24, 2008 Tur vi har hjÀlplig betÀnketid, jag har mÄnga verk osett.  Nu skall Ärsskörden bedömas med kritiskt öga! >:D LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 25, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 25, 2008 Lista pÄ titlar som slÀppts 50-100% under 2007. Spoiler OsÀkra titlar (exempelvis de som verkar slÀppas minst 50% under 2007) markeras med ett frÄgetecken. .hack//G.U. Returner .hack//G.U. Trilogy AA! Megami-sama: Tatakau Tsubasa AIKa R-16: Virgin Mission Afro Samurai Ani*Kuri15 Aphrodite IX (?) Appleseed Saga Ex Machina Aria The OVA: Arietta Armored Core: Fort Tower Song (?) BALDR FORCE EXE Resolution Baccano! Bakugan Battle Brawlers Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto Bakuretsu Tenshi: Infinity Bamboo Blade Blame! Prologue Blue Dragon Blue Drop: Tenshi-tachi no Gikyoku Bokura no Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan 2nd Series (?) Buzzer Beater Byousoku 5 Centimeter Candy Boy Cencoroll (?) Chonnyonyeouu Yeouubi Chou Gekijouban Keroro Gunsou 2 Shinkai no Princess de arimasu! Cinnamon the Movie - Nezumi Monogatari Clamp in Wonderland 2 1995-2006 Clannad Claymore Code Geass Hangyaku no Lelouch Code-E D.C. II: Da Capo II Darker than Black - Kuro no Keiyakusha Dead Girls: Red Garden (?) Death Note Deltora Quest Demashita! Powerpuff Girls Z Dennou Coil Devil May Cry Doraemon: Nobita no Shin Makai Daibouken - Shichinin no Mahou Tsukai Doujin Work Dragonaut: The Resonance Duel Masters Zero ef - a tale of memories. Eiga Crayon Shin-chan: Arashi wo Yobu Utau Ketsu dake Bakudan! Eikoku Koi Monogatari Emma: Molders Hen Eko Eko Azarak (?) El Cazador de la Bruja Evangelion Shin Gekijouban: Jo Eve no Jikan (?) Flag Furusato Japan Futatsu no Kurumi Gakuen Utopia Manabi Straight! Gegege no Kitarou Gekijouban Aquarion Gekijouban Bleach: The DiamondDust Rebellion Mouhitotsu no Hyourinmaru Gekijouban Clannad Gekijouban Kara no Kyoukai: Dai Ichi Shou - Fukan Fuukei Gekijouban Kara no Kyoukai: Dai ni Shou Satsujin Kousatsu Gekijouban Naruto Shippuuden Gekijouban Pocket Monsters Diamond & Pearl: Dialga vs. Palkia vs. Darkrai Gekijouban Shakugan no Shana Genius Party (?) Genshiken 2 Genshiken OVA Getsumen To Heiki Mina Ginga Tetsudou Monogatari: Wasurerareta Toki no Wakusei (?) Ginga Tetsudou Monogatari II Goshuushou-sama Ninomiya-kun Gothicmade - Hana no Shime (?) GR -Giant Robo- Gyakkyou Burai Kaiji: Ultimate Survivor Happy Happy Clover Happy Lucky Bikkuriman Haruka Naru Toki no Naka de 3: Kurenai no Tsuki Hayate no Gotoku! Heroic Age Hidamari Sketch Highlander: The Search for Vengeance Higurashi no Naku Koro ni Kai Himawari!! Hitohira Hokuro Kyodai Full Throttle!!!! (?) Hoshi no Umi no Amuri (?) Iblard Jikan Ice Ichigo Mashimaro OVA Idol Master Xenoglossia Ikkitousen Dragon Destiny Inaka Isha Initial D Battle Stage 2 Inukami! The Movie Jigoku Shoujo Futakomori Jinzou Konchuu Kabutoborg VxV JoJo no Kimyou na Bouken Phantom Blood Juushin Enbu: Hero Tales Kaibutsu Oujo Kamichama Karin Kappa no Coo to Natsuyasumi Kaze no Shoujo Emily Kaze no Stigma Keitai Shoujo Kemono Soukikou Dancougar Nova Kenkoo Zenrakei Suieibu Umishou Kiddy Grade: Ignition Kiddy Grade: Maelstrom Kiddy Grade: Truth Dawn Kidou Senshi Gundam SEED Destiny Special Edition Kanketsu Hen: Jiyuu no Daishou Kikoushi Enma Kimi ga Nozomu Eien: Next Season (?) KimiKiss Pure Rouge Kindaichi Shounen no Jikenbo Special Kino no Tabi - the Beautiful World: Byouki no Kuni -For You- Kishin Taisen Gigantic Formula Kiss Dum: Engage Planet Kodomo no Jikan Koisuru Tenshi Angelique: Kagayaki no Ashita Kono Aozora ni Yakusoku wo Kouchuu Ouja Mushiking Super Battle Movie: Yami no Kaizou Kouchuu Koutetsu Sangokushi Koutetsushin Jeeg Kyou Kara Maou! R (?) Kyou no Go no Ni Kyoushirou to Towa no Sora Les Miserables: Shoujo Cosette Lovely Complex Lucky Star Lupin Sansei: Kiri no Elusive Mahou Shoujo Lyrical Nanoha StrikerS Mai-Otome Zwei Majin Tantei Nougami Neuro (?) Major 3rd Season Mamoru-kun ni Megami no Shukufuku wo! MapleStory Maria-sama ga Miteru 3rd Master of Epic The Animation Age Meitantei Conan: Agasa-sensei no Chousenjou! Agasa vs Conan & Shounen Tanteidan Meitantei Conan: Konpeki no Jolly Roger m-flo Loves Chara: Love to Live By Minami-ke Miyori no Mori Moetan Mokke Mononoke Moonlight Mile: 1st Season - Lift off Moonlight Mile: 2nd Season - Touch down Moyashimon Murder Princess Mushiuta Myself; Yourself Nagasarete Airantou Nanatsuiro Drops Naruto Shippuuden (?) Nasu: Suitcase no Wataridori Negima!? Nezumi Monogatari: George to Gerald no Bouken Night Wizard Nodame Cantabile Okane ga Nai! Onegai My Melody Sukkiri One Piece: Episode of Arabasta - Sabaku no Oujo to Kaizoku-tachi Ooedo Rocket Ookiku Furikabutte Oshare Majo Love and Berry: Shiawase no Mahou OverDrive Piano no Mori - The Perfect World of Kai Pokemon Fushigi no Dungeon Toki no Tankentai Yami no Tankentai Potemayo Prism Ark Pucca Pururun! Shizuku-chan Aha Reideen Rental Magica (?) Robby & Kerobby Rocket Girls Romeo x Juliet Ryuusei no Rockman Sachiko (?) Saigo no Door wo Shimero! (?) Saint Beast - Kouin Jojishi Tenshi Tan Saint October Saishuu Shiken Kujira Saiunkoku Monogatari 2nd Series Saiyuki Reload: Burial Sakura Taisen: New York NY. Sarugetchu: On Air 2nd Sayonara Zetsubou Sensei School Days Seirei no Moribito Seto no Hanayome Shakugan no Shana II Shigurui Shijou Saikyou no Deshi Ken'ichi Shin Kyuuseishu Densetsu Hokuto no Ken Raou-den Gekitou no Shou Shin Kyuuseishu Densetsu Hokuto no Ken Yuria-den Shin SOS Dai Tokyo Tankentai Shining Tears X Wind Shinkyoku Soukai Polyphonica Shounen Onmyouji Shuffle! Memories Shugo Chara! (?) Sketchbook: full color's Skull Man Sky Girls Sola Sousei no Aquarion Sparkling Red Star Spider Riders: Yomigaeru Taiyou Stranger Mukoh Hadan Strike Witches (?) Suteki Tantei Labyrinth (?) Taiho Shichauzo: Full Throttle (?) Tales of Symphonia Tamala 2010 (?) Tengen Toppa Gurren Lagann Tennis no Ouji-sama: Zenkoku Taikai hen - Semifinal (?) Tenpouibun Ayakashiayashi Terra e... Tetsujin 28-gou: Hakuchuu no Zangetsu Tetsuko no Tabi To Heart 2 OVA Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou Tou Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou Tou Dai Ni Maku Tokyo Marble Chocolate Tori no Uta Touka Gettan Underbar Summer Venus Versus Virus Vexille - 2077 Nihon Sakoku Wangan Midnight (?) Wellber no Monogatari: Sisters of Wellber Yattokame Tanteidan (?) Yes! Precure 5: Kagami no Kuni no Miracle Daibouken! Yes! Pretty Cure 5 Yumedamaya Kidan Zero Duel Masters Zero no Tsukaima: Futatsuki no Kishi Zombie-Loan Lista pÄ titlar som slÀppts 0-49% under 2007 (och resten 2006 eller 2008). Spoiler Format: Titel (antal avsnitt slÀppta 2006 eller före/antal avsnitt slÀppta 2007) Bakegyamon (39/12) Busou Renkin (14/12) Dai Mahou Touge (3/1) Digimon Savers (37/11) Fushigi-boshi no Futago-hime Gyu! (39/13) Futari wa Pretty Cure: Splash Star (45/4) Ghost Hunt (13/12) Kanon (13/11) Kiba (39/12) Kin'iro no Chord: Primo Passo (13/12) Le Chevalier D'Eon (17/7) Nana (36/11) Onegai my Melody: Kuru Kuru Shuffle! (39/13) Otogi-Juushi Akazukin (26/13) Patta Potta Monta (22/4) Poka Poka Mori no Rascal (40/12) Pumpkin Scissors (13/11) Pururun! Shizuku-chan (12/39) Red Garden (12/10) Saint Seiya Meiou Hades Meikai-hen (8/4) Saiunkoku Monogatari (31/8) Sasami -Mahou Shoujo Club- 2 (11/2) Shibawanko no Wa no Kokoro (60/20) Shin Seiki Duel Masters Flash (17/7) Silk Road Shounen Yuuto (15/11) Soukou no Strain (9/4) Sumomomo Momomo: Chijou Saikyou no Yome (12/10) Super Robot Taisen: OG Divine Wars (13/12) Tennis no Ouji-sama: Zenkoku Taikai hen (9/4) Tokimeki Memorial: Only Love (13/12) Tokyo Tribe 2 (7/6) Yamato Nadeshiko Shichi Henge (13/12)    Format: Titel (antal avsnitt slÀppta 2007/antal avsnitt slÀppta 2008 eller senare)  Ayakashi (3/10?) Ichigo Ichie Koibana Tomobana (?/?) Kidou Senshi Gundam 00 (12/13?) Koharu Biyori (1/2?) Ryuusei no Rockman Tribe (8/8+?) Shinreigari/GHOST HOUND (10/12?) Shion no Ou (11/14?) Soukou Kihei Votoms: Pailsen Files (4/8?) Strait Jacket (1/2?) Tsubasa Tokyo Revelations (1/2) Yawaraka Sangokushi Tsukisase!! Ryofuko-chan (1/3) Observera att, som Meatrose skriver i reglerna i omröstningstrÄden, det inte kommer vara absolut benhÄrda krav pÄ att minst hÀlften av verken sÀnts/slÀppts 2007. Men personligen kommer jag gÄ efter denna lista. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 25, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 25, 2008 Underbart initiativ Meatrose! Jag ser fram emot att lÀgga mina röster Àven om jag inte har sett sÄ fasligt mycket frÄn 2007. Det roliga Àr att man inte har saker och ting klart för sig innan man noggrant granskar varje kategori och tÀnker efter. Skall bli spÀnnande detta!  Jag kommer anvÀnda listan för 50-100% 2007, som Sceleris postade ovan, nÀr jag vÀljer ut mina anime-serier för röstning. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 25, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 25, 2008 Synd att man ser sÄ förbenat lite japantecknat nu för tiden. Hade varit grymt kul att fÄ medverka i detta. Tummen upp! LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet januari 25, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 25, 2008 Synd att man ser sÄ förbenat lite japantecknat nu för tiden. Hade varit grymt kul att fÄ medverka i detta. Tummen upp!  Du kan ju rösta pÄ dom du sett, om det Àr nÄgot som du gillade som sÀnts under 2007.  Kul att det kom upp en sÄdan hÀr grej, ska bli riktigt intressant att se vad man gÄtt miste om under Äret som gÄtt, mÄste börja intensivtitta pÄ dom serier jag vill se som sÀnts under 2007 som jag inte kollat pÄ Àn ;) . LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 25, 2008 Författare AnmĂ€l Share Skrivet januari 25, 2008 Klockrena listor Sceleris! De kommer garanterat till anvĂ€ndning.  Synd att man ser sĂ„ förbenat lite japantecknat nu för tiden. Hade varit grymt kul att fĂ„ medverka i detta. Tummen upp! Ăven om man bara har sett en eller ett par serier frĂ„n 2007 sĂ„ kan man vara med och sĂ€ga sitt.  Du mĂ„ste naturligtvis inte rösta i alla kategorier om du inte kan eller vill. Det Ă€r helt upp till dig. Du behöver inte heller skriva 3 titlar eller namn under varje kategori som du röstar i. Har du bara sett en serie med ett minnesvĂ€rt ljudspĂ„r under Ă„ret och kĂ€nner för att rösta pĂ„ den sĂ„ Ă€r det fritt fram, den kommer fĂ„ sina 3 poĂ€ng oavsett om den följs av tvĂ„ ytterligare titlar eller ej. Med andra ord; du deltar i precis den utstrĂ€ckning du kĂ€nner för.  FrĂ„ga om det Ă€r nĂ„got ni undrar över. Förklaringar och motiveringar till regler och tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt stĂ„r skrivna i de tre hjĂ€lpavsnitten i botten av den översta posten i Vallokalen, men om man undrar över nĂ„got som inte stĂ„r dĂ€r sĂ„ Ă€r det som sagt bara att frĂ„ga. LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet januari 25, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 25, 2008 BÀst initiativ, det ska bli intressant att se vad man sjÀlv egentligen tycker. Bra lista det dÀr ocksÄ, nu slipper man vara osÀker.  à r 2007. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 26, 2008 Författare AnmÀl Share Skrivet januari 26, 2008 Ja, just det dÀr med vad man sjÀlv tycker Àr inte alltid sÄ sjÀlvklart. Jag trodde att jag visste precis vad jag tyckte... tills dess att jag satt och skrev kategorierna. DÄ började jag fundera över hur jag kommer rösta, och insÄg snabbt att det faktiskt kan vara jÀkligt svÄrt att bestÀmma sig. ;)  Och by the way... man behöver ju inte vÀnta till sista dagen med att lÀgga upp sin ifyllda valsedel i rösttrÄden. Visst, det Àr en post per person som gÀller dÀr, men man fÄr ju naturligtvis uppdatera sin röstpost hur mÄnga gÄnger man vill fram tills dess att vallokalen bommar igen. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 26, 2008 AnmĂ€l Share Skrivet januari 26, 2008 Synd att man ser sĂ„ förbenat lite japantecknat nu för tiden. Hade varit grymt kul att fĂ„ medverka i detta. Tummen upp!  Du kan ju rösta pĂ„ dom du sett, om det Ă€r nĂ„got som du gillade som sĂ€nts under 2007.  Klockrena listor Sceleris! De kommer garanterat till anvĂ€ndning. Synd att man ser sĂ„ förbenat lite japantecknat nu för tiden. Hade varit grymt kul att fĂ„ medverka i detta. Tummen upp! Ăven om man bara har sett en eller ett par serier frĂ„n 2007 sĂ„ kan man vara med och sĂ€ga sitt.  Grejen Ă€r ju den att jag inte tror att jag sett nĂ„got frĂ„n 20007, knappt nĂ„got frĂ„n 2006. De senaste nyaste serierna jag sett Ă€r Haruhi och Kanon 2006. Men jag har ju fortfarande tid att komplettera =) LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 26, 2008 AnmÀl Share Skrivet januari 26, 2008 SvÄrt att bestÀmma er var ni ska börja? Kanske kan denna lista vara en startpunkt för att komplettera ert tittande för Är 2007.  Lista pÄ titlar med bra betyg. Spoiler Dessa titlar (varav alla Àr i listan pÄ titlar som slÀppts 50-100% under 2007) har fÄtt fler Àn 100 röster och över 7/10 i genomsnittsligt betyg i en viss animédatabas. Titlar markerade med en asterisk (*) har inte sÀnts fÀrdigt. TvÄ asterisker (**) betyder att det Àr en uppföljare (frÄn före 2007). Tre asterisker (***) betyder att det Àr bÄde och. Och stirra er inte blinda pÄ siffrorna. Nodame Cantabile (9,01) Dennou Coil (8,92) Seirei no Moribito (8,88) Tengen Toppa Gurren Lagann (8,84) Death Note (8,82) Byousoku 5 Centimeter (8,75) Baccano! (8,73) **Aria The OVA: Arietta (8,71) Code Geass Hangyaku no Lelouch (8,70) *Clannad (8,70) Minami-ke (8,68) **Higurashi no Naku Koro ni Kai (8,66) **Major 3rd Season (8,65) ef - a tale of memories. (8,62) Lucky Star (8,50) **Maria-sama ga Miteru 3rd (8,49) Lovely Complex (8,47) Terra e... (8,46) **Eikoku Koi Monogatari Emma: Molders Hen (8,46) Moyashimon (8,45) Mononoke (8,44) **Genshiken 2 (8,42) Darker than Black - Kuro no Keiyakusha (8,38) Shounen Onmyouji (8,35) Shijou Saikyou no Deshi Ken'ichi (8,32) Seto no Hanayome (8,32) **Ichigo Mashimaro OVA (8,30) **Genshiken OVA (8,23) Sayonara Zetsubou Sensei (8,21) *Hayate no Gotoku! (8,18) **AA! Megami-sama: Tatakau Tsubasa (8,17) Claymore (8,13) Potemayo (8,13) OverDrive (8,04) Ooedo Rocket (8,04) Heroic Age (8,00) **Kino no Tabi - the Beautiful World: Byouki no Kuni -For You- (7,91) **Jigoku Shoujo Futakomori (7,90) Bokura no (7,88) *Bamboo Blade (7,86) ***Yes! Pretty Cure 5 (7,83) Moonlight Mile: 1st Season - Lift off (7,81) Kyou no Go no Ni (7,80) Romeo x Juliet (7,74) Hidamari Sketch (7,63) Rocket Girls (7,60) Gakuen Utopia Manabi Straight! (7,52) **Mahou Shoujo Lyrical Nanoha StrikerS (7,49) Nagasarete Airantou (7,36) Kikoushi Enma (7,31) Kodomo no Jikan (7,31) Sola (7,28) Kaze no Stigma (7,28) Clamp in Wonderland 2 1995-2006 (7,27) Negima!? (7,21) **Mai-Otome Zwei (7,18) **Gekijouban Shakugan no Shana (7,17) Nanatsuiro Drops (7,16) Kenkoo Zenrakei Suieibu Umishou (7,14) Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto (7,05) **Zero no Tsukaima: Futatsuki no Kishi (7,04) LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 28, 2008 Författare AnmÀl Share Skrivet januari 28, 2008 Jaha, dÄ var vallokalen öppen, och rösterna har börjat trilla in. Det gÄr som sagt jÀttebra att editera sin "valsedel" fram tills dess att vallokalen stÀnger, sÄ man mÄste definitivt inte ha tÀnkt fÀrdigt för att posta. Personligen sÄ kommer jag nog vÀnta lite med att lÀgga upp min valsedel eftersom jag har ett par titlar kvar frÄn 2007 som jag hade tÀnkt se innan jag röstar.  Vissa kategorier kÀnns vÀldigt "svÄra" ocksÄ. Den jag troligtvis har mest problem med Àr "BÀsta Produktion & Regi". Sjuk beslutsÄngest. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 10, 2008 AnmÀl Share Skrivet februari 10, 2008 Jag tycker dÄ att Kanon 2006 inte rÀknas som en serie frÄn 2007, av tvÄ anledningar dels namnet, och sen att det var mindre Àn hÀlften som sÀndes 2007. Tycker bara de ser fel ut i en omröstning för 2007 Ärs anime. Men men... kanske bara Àr jag? LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 10, 2008 AnmÀl Share Skrivet februari 10, 2008 Jag tycker dÄ att Kanon 2006 inte rÀknas som en serie frÄn 2007, av tvÄ anledningar dels namnet, och sen att det var mindre Àn hÀlften som sÀndes 2007. Tycker bara de ser fel ut i en omröstning för 2007 Ärs anime. Men men... kanske bara Àr jag?  Det Àr ett mycket svÄrt omrÄde. FörstÄr dig helt och ska försöka dra en liknelse.  Oldboy kom 2003 i sydkorea, 2005 vann den bÀsta film (eller kom topp-5) i filmtidningen Ingmar. Det berodde pÄ att filmen antagligen slÀpptes i Europa dÄ. Men vi mÀter inte efter nÀr en serie slÀpps i USA, och vissa serier varar ju i mÄngen Är, sÄ dÄ stÄr det antagligen mellan det Äret den började eller det Äret den slutade. Vid mindre serier som pÄbörjas Är 1 och avslutas Är 2 sÄ kanske man kan ta det Är majoriteten av avsnitten slÀpps. Kanske? LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 10, 2008 Författare AnmÀl Share Skrivet februari 10, 2008 Tja, seriens namn Àr ju Kanon. Det dÀr med 2006 Àr ett tillÀgg för att skilja mellan de bÄda versionerna. Toei's version kallades inte för Kanon 2002 under de fyra Är det tog innan KyoAni's version började sÀndas.  Och KyoAni's Kanon Àr en 2 cour anime. Cour 1 gick 2006 och cour 2 gick 2007. Att första avsnittet av cour 2 rÄkade gÄ 3 dagar före nyÄrsafton tyckte inte jag spelade nÄgon roll, och jag har inte lyckats hitta nÄgon liknande tillstÀllning pÄ nÀtet som inte rÀknar Kanon till 2007. Eller ja, amerikanska anime awards skulle det vara dÄ, men dÀr tÀvlar Fullmetal Alchemist och Suzumiya Haruhi för 2007. ;)  Screenshots frÄn andra anime awards (2007)      Haha, vad fina mina jpegs blev. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 14, 2008 Författare AnmÀl Share Skrivet februari 14, 2008 Jag tÀnkte bara pÄminna om att det snart bara Àr sex timmar kvar tills dess att Vallokalen stÀnger.  Som ni ser sÄ behöver man absolut inte ha sett en massa olika titlar för att vara med och rösta. Var och en röstar i de kategorier som kÀnns aktuella, och man behöver inte heller lista tre namn/titlar i de kategorier man vÀljer att rösta i. Idag Àr sista chansen att vara med, sÄ se till att hugga tag i en valsedel och dela med dig av Din syn pÄ Ärsskörden. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet februari 15, 2008 AnmĂ€l Share Skrivet februari 15, 2008 Ăsch, hĂ€r satt man och glömde bort sig. LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 16, 2008 AnmÀl Share Skrivet februari 16, 2008 "Det sökta Àmnet existerar inte."  resultat? :) LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 16, 2008 AnmÀl Share Skrivet februari 16, 2008 Under utrÀkning, bestÀmdes sÄ för att hÄlla det till en lite överraskning för majoriteten av invÄnarna pÄ anime.se. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 19, 2008 AnmÀl Share Skrivet februari 19, 2008 Under utrÀkning, bestÀmdes sÄ för att hÄlla det till en lite överraskning för majoriteten av invÄnarna pÄ anime.se. Men hur hade ni tÀnkt med "poÀngen" dÄ? De flesta listade serierna som 1-3, blir en tredjeplats 1 poÀng och en första plats 3 poÀng dÄ eller? Ni kanske hade tÀnkt er nÄgot helt annat :/ LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 19, 2008 Författare AnmÀl Share Skrivet februari 19, 2008 Under utrÀkning, bestÀmdes sÄ för att hÄlla det till en lite överraskning för majoriteten av invÄnarna pÄ anime.se. Men hur hade ni tÀnkt med "poÀngen" dÄ? De flesta listade serierna som 1-3, blir en tredjeplats 1 poÀng och en första plats 3 poÀng dÄ eller? Ni kanske hade tÀnkt er nÄgot helt annat :/  Jag hoppas att alla listade serierna i ordningen 1-3. =P  Som de flesta förhoppningsvis vet sÄ har vi lÀmnat 2007 bakom oss, och vad passar vÀl dÄ bÀttre Àn en utvÀrdering av det gÄngna Ärets animeskörd? De bÀsta prestationerna ska belönas och det i ett flertal olika kategorier i vilka man som forumist har tre röster att disponera. #1 tilldelas 3 poÀng, #2 tilldelas 2 poÀng och #3 tilldelas 1 poÀng. LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg