Hoppa till innehåll
Anime.se

Vi syns när 3.0 kommer


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Det verkar inte hända så mycket på forumet, och har inte gjort det på ett tag nu.

 

Då har jag missat något. Anime.se Awards 2007 samt Månadens anime är väl två saker att kunna deltaga i och ett försök till att göra forumet mer aktivt, om då folk väljer att bara skita i sådant så är det klart att inget mer händer.

 

Sen så det här med att folk ska lämna ett forum, nä det låter mest löjligt tycker jag. Men hejdå Skatan och lycka till med DoA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller, Så säger han bara att forumet inte är aktivt, Vilket det inte är. Och att han kommer komma tillbaka när anime 3.0 kommer ut.

 

 

Varför skulle detta vara så sjukt seröst och p.g.a det förlöjligas?

 

Har man 2632 inlägg på ett forum, Så kanske man har lagt ner vädligt mycket tid på det och känner att ett "hej då" verkar passande.

 

 

Tycker det är konsitgt att ni så fort hoppar på "Lol-hate-bandwaggonen"

 

Aja, jag försvara ingen, Känner inte äns personen i fråga. Tyckte bara det verklade helt befängt när en människa säger något som faktiskt stämmer och alla bara förlöjligar prociduren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller, Så säger han bara att forumet inte är aktivt, Vilket det inte är.

Aktivt i förhållande till vad? Lekstugan BCmanga? Animesuki? Jag föredrar då principen kvalitet framför kvantitet, där anime.se är i sitt esse. Flamset håller vi oss till på IRC medan forat erbjuder högeligen informativa trådar med ett väldigt begränsat antal överflödiga inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aktivt i förhållande till vad? Lekstugan BCmanga? Animesuki? Jag föredrar då principen kvalitet framför kvantitet, där anime.se är i sitt esse. Flamset håller vi oss till på IRC medan forat erbjuder högeligen informativa trådar med ett väldigt begränsat antal överflödiga inlägg.

 

 

Så denna tråd är ingen flame då eller? Bara vardaligt förlöjligande av en person som vill säga hejdå?

 

Jag tycker det är ett inaktivt forum, Jag hänger inte på andra anime forum. Varför vet jag inte, kanske för att jag inte tycker om Anime-fanboys/fangirls som vill säga "Ne, Hai hai,Kawaii-desu ne" hela tiden.

Men det är min åsikt.

 

Jag tyckter det är ett inaktivt forum efter som jag trodde detta var sveriges officiella forum för anime, pga .se't Men jag kan ha varit naiv.

 

Tycker nog att det är Inaktivt för jag är van vid forum där det skapas 10 nya trådar om dan, I varje sektion av forumet.

 

Men min huvud poäng var fortfarande att jag inte förstår varför man ska förlöjliga en människa för att han/hon vill säga adjö till en "community" han kanske tyckte mycket om.

 

Är man inte vänner här? säger man inte hej då till dom? Vad vet jag. Jag säger iaf hej då till mina kompisar, Vare sig det är IRL,Per telefon. MSN eller mail. Forum är väl ingen skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så denna tråd är ingen flame då eller? Bara vardaligt förlöjligande av en person som vill säga hejdå?

Jag syftade enbart på http://www.anime.se/forum/index.php?c=3 och dess forum. De andra kategorierna är jag vare sig särskilt intresserad av eller aktiv i. Hela denna tråd är ointressant för mig, både Skatans ursprungliga 'so long and thanks for the fish' (jag har haft mer kontakt med honom via IM än här) samt de andras förlöjligande av detta. Folk får ge intrycket av att vara arslen om de så vill. Om det är mot reglerna får de smisk av de ansvariga så småningom.

 

Dock är att köra "Internet, serious fucking business" så som det görs i denna tråd ett tecken att man själv tar internet på för stort allvar. Gillas inte egotrådar, läs dem inte.

 

Just nu är anime.se en plats med ett par tre dussin aktiva användare där alla känner (igen) alla. Så länge Blå skriver sina introtrådar, Meatrose uppdaterar om Code Geass R2, Sceleris är allvetande och flaskis, DB & Orrin håller oss dagsaktuella med det senaste ur fjärran öst är allt frid och ostkaka. (obs. ej helt allvarligt menat)

 

Hellre detta än

Anime-fanboys/fangirls som vill säga "Ne, Hai hai,Kawaii-desu ne" hela tiden.

en masse.

 

Det finns för få animefans i Sverige, men jag garanterar dig att anime.se och zmanga.se är de kvalitetsmässigt bästa ämnesrelaterade forum du kan hitta, och då är anime.se fortfarande mer aktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men min huvud poäng var fortfarande att jag inte förstår varför man ska förlöjliga en människa för att han/hon vill säga adjö till en "community" han kanske tyckte mycket om.

Jag instämmer i att det är tråkigt att det ska ge något slags backlash bara för att någon bestämmer sig för att sluta besöka forumet, oavsett om det är tillfälligt eller permanent. Vad sänder det för signaler till nykomlingar? Vem vill gå med och vara aktiv, om man inte kan anmäla sin frånvaro?

 

Sedan att det är inaktivt, tja... Om man inte är en del av lösningen är man väl kanske en del av problemet. Men det innebär inte att man förtjänar att få skit för det.

 

Men jag vet inte, vi kanske borde rensa bort lite av förlöjligandet eller låsa tråden, men vi är ganska liberala moderatorer här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen beror det lite på vad man kalla inaktivt. Som sagt så finns det folk som bor på det här forumet och sköter det som sin egen bebis. De skriver mycket så för oss som skriver (mkt) mindre så finns det alltid något nytt att läsa när man loggar in.

Jag har hängt på detta forumet länge och jag trivs. Ett forum där det skapas 10 nya trådar på en dag skulle jag aldrig klara av, eftersom jag har ett liv vid sidan av (inte helt seriös). Jag hinner inte kolla in mer en kanske max en gång per dag och ibland är jag borta längre.

 

Borde skriva mer och bli mer aktiv (och byta avatar), men tycker inte det är fel att en person som man har läst så mycket av säger hej då. Även om jag inte känner personen ifråga så har Skatan skrivit mycket som man har läst. Ha de fint och hoppas du kommer tillbaka så vi får läsa mer av det du skriver!

 

Det här inlägget är nog ganska OT by the way... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag pallar inte Quota alla så jag skriver en liten radda bara.

 

Jag håller med Ela och Sceleris, Vet inte riktigt om jag håller med sayase, Verkade lite agressivt men men. jag kanske bara missuppfatta.

 

Jag förstår om ni tycker detta forum är aktivt, Och jag respekterar helt o fullt att ni trivs här. Jag har hängt runt små forum också. Men dom har mest varit spesifica spel guild forums där man är en liten comunity och behandlar alla som en familje medlem. Det är sjukt mysigt!

 

Jag är desutom inte här för att klanka ner på Anime.se Tycker det är ett bra forum, Efter som vad Sayase sa, Anime är inte stort i Sverige och där av så finns det inte så många som är aktiva. Vilket är sant.

 

Jag reflekterade bara till mina forum erfarenheter i allmänhet. Och då är Anime.se inaktivt. Men om man tänker efter så är det faktiskt inte det. ;3

 

varför jag äns skrev i denna tråd var inte pga Anime.se inaktivitet eller aktivitet, Men utan för att jag inte tycker om att man "mobbas" så att säga.

 

Ser nu att många håller med mig i den punkten och det är jag glad för, Vart lite rädd för att mentaliteten var så här i majoritet här. Vilket det inte är!

 

Nu är det dags för butterkaka mihih ;3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...