Hoppa till innehåll
Anime.se

Dnangel översättaren.


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

Kanske lite offtopic, men det får gå.

För några veckor sedan tänkte jag köpa en manga på svenska för en gångs skull (de är ju trots allt billigare än engelska), så när jag trippade ner för trappstegen till sf-bokhandeln tog jag tag i DN Angel som låg i travar vid bok-bordet ^^ jag bläddrade lite i den och den såg rätt ok ut, jag vände och läste på baksidan.. jag tyckte det lät som en ganska simpel story, lite barnslig nästan. Jag la snabbt tillbaka pocketen och vandrade iväg till hyllan med den engelska mangan, tog ett par stycken efter ett långt letande och köpte dem.

 

Då undrar jag, är DN Angel riktad till lite yngre folk eller är det bara jag som är larvig? ^^ vad tycker översättaren själv? hur bra är serien egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då undrar jag, är DN Angel riktad till lite yngre folk eller är det bara jag som är larvig? ^^ vad tycker översättaren själv? hur bra är serien egentligen?

 

Bra. Den serialiseras i tidningen Asuka som är för äldre tonårsflickor, men det brukar vara ganska bra saker. DNAngel hör inte till mina favoritserier men den är garanterat på godkäntområdet av skalan. Framförallt gillar jag författarens vis att byta stil halvvägs igenom och flippa ur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

woo, läste det du skrev senast igår och det lät ju minst sagt intressant :P så idag köpte jag volym 1.

 

jag håller verkligen med om att den var lite krånglig grunt ^^ den var rätt ok, dock gillade jag extra historian som var i slutet mera än själva dn angel :/ men men, jag får väll hoppas på att den bara blir bättre :] köper väll volym 2 nästa vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DNAngel känns lite som tre berättelser i ett. En smörig romans med två söta (och tyvärr ganska personlighetslösa) tjejer och tre pojkar i många olika kombinationer, en förvandlingskomedi med tjuvande av antika prylar samt en mörkare berättelse om vad som ligger bakom förvandlingarna som kommer igång senare (ska inte avslöja något för det är då serien blir riktigt bra). Tyvärr känns det ibland som att berättelserna inte riktigt flyter ihop smärtfritt samtidigt som det är lite uppfriskande att det mitt i allt kan slängas in ett kapitel om skolfestivalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...