Hoppa till innehåll
Anime.se

Suzuka


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

qHupSyTla.png

 

Snabbfakta

Genre: Romantik, Sport

Sändes: 07/07-05 till 29/12-05

Avsnitt:

Produktion: Marvelous Entertainment

OP: Start Line av COACH

ED:

Aoi FIELD av COACH (eps 1-14)

Kimi no Koto av COACH (eps 15-26)

 

Kouji Seo manga som serien är byggd på är 18 volymer lång.

 

En äldre tråd om Suzuka finns här

 

Hoppa Högt

qhVonrcoA.pngmRVcDiZyC.png

Yamato Akitsuki har precis flyttat till Tokyo för att bo hos sin moster. Innan han hinner komma till sitt nya hem går han förbi sin nya skola och får syn på en tjej som tränar höjdhopp. Det blir kärlek vid första ögonkastet för Akitsuki. När han väl kommer hem till sin moster och sitt nya hem blir han överraskad med att tjejen som hoppar höjdhopp också bor i det hyreshuset och blir även granne med henne. För att försöka imponera på Asahina så går Akitsuki med i friidrottsklubben. Väl där så finner han även en förkärlek till sprint.

 

Serier tar upp de båda sidorna om Akitsukis situation. Hur han kämpar sig fram i sprinten och försöker reda ut sina kärleksproblem som uppstår.

 

Mannen, myten, legenden

NRpiHLDWC.png

Jagar och blir jagad. Samtidigt som Akitsuki är kär i Asahina så verkar han ha svårt för att vara bestämd med sina känslor. I animen åtminstone hade jag svårt för att ge honom någon som helst sympati. Jag tyckte att karaktären inte alls utvecklades på något bra sätt. Men som tur är detta bara min personliga åsikt så det finns nog de som tycker tvärtom.

 

Serier är ett riktigt drama att se på och handlingen går med rask takt framåt utan att bli tråkig. Dock kände jag att ett visst mönster upprepa sig några gånger för ofta. Men jag lyckades se igenom hela den här serien utan att bli uttråkad och tycker att den på ett sätt var riktigt underhållande.

 

Sportserie?

Det är det, till en viss del. Men det är inte en ren och skär sportserie á la Hajime no Ippo eller Major. Utan här står sporten lite vid sidan om medans huvudfokusen ligger på kärlekshistorien som utspelar sig.

 

Som avslutning vill jag bara skriva att det är helt klart en sevärd serie, men hoppas man på massor av sportaction har man kommit lite fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh ja såg 15 avsnitt förra veckan sen idag när ja kom hem på morgonen blev ja helt fast o såg färdigt på hela serien , jag gillade denna serien helhjärtat men man kunde inte bli o reta upp sig ibland o tycka synd om dem osv mycket bra tips blå

 

 

 

 

sport serie? om den hade slutat på ett annat sätt hade ja nog kallat den mer för sport serie .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har plockat upp denna nu, sett 15 avsnitt idag. Riktigt nice är den, bästa kärleksdramat på länge. Avsnitt 15 var verkligen magiskt, ni som har sett serien vet vad jag pratar om. Oh them fireflies. Kommer troligen plocka upp mangan på denna senare så att jag får ett riktigt slut på den. Vet nu inte hur animen slutar men jag antar att man inte blir tillfredsställd, som så ofta är fallet.

 

♥ ♥ ♥

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här ska verkligen kollas upp. Känns som om jag fått en nystart i att titta anime i och med True Tears och inköpet av en bärbar dator som gör det möjligt för mig att se tecknat i sängen utan att behöva skaffa fjärrkontroll till stationära för att stänga av den på det sättet.

 

Mangan kan jag även den ge ett försök pga samma anledning :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer troligen plocka upp mangan på denna senare så att jag får ett riktigt slut på den.

induce + manga = sant?! :O

Det återstår att se, men två volymer av Claymore kommer på posten på måndag åtminstone. Suzuka fanns även den på Adlibris så vi får se vad framtiden har i sitt sköte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Usch... Jag hatar Suzuka. Alltså karaktären, inte serien.

 

Om du frågar mig så tycker jag att Yamato är tusen gånger värre. Fast jag har bara kollat fram till avsnitt 19 men fyfan vad jag hatar honom efter det avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...