Hoppa till innehåll
Anime.se

Shonen jump animes..


Jiraya
 Share

Rekommenderade inlägg

Om man ska tyda det Jiraya skrev så är det ett påstående från hans sida.

 

Detta skulle kunna vara en början på en diskussion, tex om vad som är bäst just nu, fast syftet med tråden vet nog bara skaparen om. Tydningen får vi stå för, och jag läser det jag ser. Alltså är det ett påstående.

 

Jag håller dock inte med om att Naruto och One Piece är dem bästa serierna just nu. Dem är helt klart bland dem bästa, men inte _bäst_.

Skulle vilja säga att FMA och Samurai Champloo ligger bäst till, fast Naruto och One Piece, ligger inte långt efter. Finns flertal andra också som är bra, men behövs inte nämnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JO Samurai Champloo och Fma är fin fina serier det med. Men de två skiljer ju avsevärt från både Naruto och One Piece.

 

Fma blir ibland ofokuserat och jobbigt. I så fall gillar jag nog Champloo bättre. Det senaste avsnittet fick mig att börja gråta nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De två bästa serierna just nu kommer enligt mig från Shonen Jump. Alltså One Piece och Naruto:)

 

De bästa serierna kommer alltid från Young Animal. Berserk och [AI-REN] i en och samma tidning. Om det inte är en dröm, vad är?

 

Förlaget Hakusensha leder ligan. De publicerar helt klart bäst serier. Kodansha kommer på en god andraplats med tidningarna Afternoon och Morning. Det är bara goda grejor: O Gudinna, Yokohama Handelsdagbok, Love Roma, Mokke, Drömmagikerna (som iofs tog slut)...

 

Förlaget Shueisha och deras tidning Shonen Jump kommer tyvärr på en sistaplats. De har blivit så tragiskt mainstream och "anpassa efter publiken" att deras publikationer blir mer och mer själlösa. Det är inget fel på One Piece och Naruto alls, men de saknar totalt den där "vem i FARAO gör en serie om DET HÄR?"

 

Då måste jag faktiskt hålla med om att Square Enix och deras tidning Gangan (som Stålalkemisten går i) är snäppet bättre. De kör i alla fall både stenhård och hjärndöd pluttfantasy. Går det att göra annat än älska tidningen som Guruguru gick i?

 

Hakusensha och Kodansha till folket! Shueisha får faktiskt skärpa sig på pojksidan, på flicksidan har de fortfarande Ribon som håller viss klass, och man kan inte riktigt jämföra med Hakusenshas tidning Hana to yume, eftersom det är en litet annorlunda målgrupp...

 

Men det är lite svårt att jämföra dem när man inte har tillgång till materialet. Jag menar, ni som tycker Gangan skulle vara bättre än Shonen Jump... hur ofta har ni läst bägge tidningar?

 

...varför ligger det här under "animé"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...