Hoppa till innehåll
Anime.se

Boku Wa Imouto Ni Koi Wo Suru


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

tPKkPmXZi.png

 

Titel:Boku wa Imōto ni Koi o Suru

Genre: Drama, Incest, Romantik

Studio: Shogakukan

Avsnitt: 1

 

Jag tänker inte direkt skriva allt för mycket om handlingen i den här förutom det uppenbara. Ett tvillinpar som är kära i varandra. Kan de någonsin få visa sina känslor så öppet som de vill?

 

Att jag ens skriver om den här kan ni nog snabbt lista ut men tro inte att den är dålig nu för det utan den är helt klart värd att nämnas bland alla incest historier som jag just nu har valt att skriva om. De här OVA-avsnittet är byggd på mangan med samma namn. Dock så skiljer sig självklart mangan och animen ganska så mycket då mangan är 10 volymer lång. Och att lyckas täcka 10 volymer på ca 50 minuter är omöjligt. Mangan har även fått en film adapation efter sig.

 

Den här serien kan nog faktist ses som lite grövre i sin incest jämfört med Koi Kaze då de båda har kännt varandra hela sitt liv men ändå lyckas få romantiska kännslor till varandra. Men på något konstigt sätt så väcker den inte lika starka kännslor hos mig som Koi Kaze. Men det har nog sina förklaringar också till en mycket stark scen i just Koi Kaze. Ca 50 minuter tar det att se det här avsnittet om syskonen Yori och Iku som jag tycker är helt klart värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men på något konstigt sätt så väcker den inte lika starka kännslor hos mig som Koi Kaze.

Jag blir förälskad i min lillasyster väckte däremot starka känslor hos mig. Den var så usel! :S Den var dåligt animerad, hade dålig handling, och den lilla handling som fanns var urseg -- 50 minuter kändes som 150. Jag får visst agera motpol till Blå i det här fallet: Jag kan inte rekommendera den åt någon, om nu inte denne är väldigt svulten på incest-animé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, inser nog också själv att den absolut inte kan mätta alla magar. Den är faktist riktigt kort så någon bra handling är kanske inte att räkna med. MEN. Jag tycker att den är sevärd till den mån att jag underhålls.

 

Alltid kul dock att höra vad andra tycker om saker och ting så att inte alla tror att den här är en kanon OVA. Nu har ni alltså fått höra två sidor av historian. Så jag kör en fuling, vilka sida står du på som inte har sett den? Om du väljer att se den någon gång, vill du att jag ska försöka ge tillbaka 50 minuter av ditt liv eller kan du leva med att ha sett en kanske medioker anime som jag ändå tipsar om här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men på något konstigt sätt så väcker den inte lika starka kännslor hos mig som Koi Kaze.

Jag blir förälskad i min lillasyster väckte däremot starka känslor hos mig. Den var så usel! :S Den var dåligt animerad, hade dålig handling, och den lilla handling som fanns var urseg -- 50 minuter kändes som 150. Jag får visst agera motpol till Blå i det här fallet: Jag kan inte rekommendera den åt någon, om nu inte denne är väldigt svulten på incest-animé.

 

Du kallade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blå goes on a incest-anime streak. Nästan värre än soleher Alice fetish.

 

Tss... Inget slår min Tenmon/Alicefetisch! :P

 

Aha, tänk att jag inte hänger med alls här, ja du är värst. Bara av nyfikenhet, har båda kombinerats någon gång? Skulle väl vara sjunde (otaku) himmelen för dig antar jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blå goes on a incest-anime streak. Nästan värre än soleher Alice fetish.

 

Tss... Inget slår min Tenmon/Alicefetisch! :P

 

Aha, tänk att jag inte hänger med alls här, ja du är värst. Bara av nyfikenhet, har båda kombinerats någon gång? Skulle väl vara sjunde (otaku) himmelen för dig antar jag :P

 

Det har inte kombinerats vad jag vet... Ja, du har rätt... Det skulle vara ett ultimatum... Jag skulle nog sluta kolla på animé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...