Hoppa till innehåll
Anime.se

Eurovision song contest 2008


PiKaZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Piratsången var ju den bästa av de allihop!

 

Rysslands bidrag däremot kommer jag inte ens ihåg. I år var det väldigt många som kom med udda och underhållande bidrag, och så vann en av de som gick in i ena örat och ut genom andra. Noll intryck, liksom. Vem vet, den kanske var skaplig om man sätter sig ner och lyssnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det inte piraterna som bestod av svenskar?

 

Sverige kommer aldrig vinna i det här sammanhanget mer om artisterna vågar ta ut i svängarna lite mer. Vi skickar alltid "riktiga" schlager-låtar men vilka är det som vinner nu för tiden egentligen?

 

El robocop!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ryssland låt var abra för dålig! Det var som taget ur början av 90talet med så dålig engenska att en 8åring skulle kunna göra det bättre!

Fy *pip* för den låten!

 

Dock så var ju piraterna roliga. Ingen slagerlåt men den kommer spelas på alla jäkla nattkubbar under sommaren och alla kommer fan vara med och dansa. Och det gäller även Spaniens El robocop!

 

Av hela kvällen att dömma så är det bara att säga att vi i sverige inte kommer ta någon pallplacering på ett antal år framöver om vi inte går tillbaka till musikstilen vi hade i början av 90talet då man kunde sjunga 3meningar om och om igen i 3min med massa dunka dunka i backgrunden (som grekland), och vi får inte glömma att vi måste ha så lättklätt som möjligt så alla gammelgubbar och överkåta tonåringar har nått att drägla över så de röstar för att se lite till i sin ensamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp.. men vadå att ryssland vann? De hör ju inte ens till europa de avskummen!!

Ha ha ha, läs på lite geografi. "Transkontinentalitet" annars. Israel däremot ligger utanför Europa och hör inte hemma i ESC. Kass tävling f.ö., med kass musik, kass originalitet och kassa förlorare som bara gnäller på varandra. På västfronten inget nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp.. men vadå att ryssland vann? De hör ju inte ens till europa de avskummen!!

Ha ha ha, läs på lite geografi. "Transkontinentalitet" annars. Israel däremot ligger utanför Europa och hör inte hemma i ESC. Kass tävling f.ö., med kass musik, kass originalitet och kassa förlorare som bara gnäller på varandra. På västfronten inget nytt.

 

Verkligen inte, särskilt när de skickar dit en smörsångare som bara vill visa upp sina muskulösa armar. Sen så känns det ju som att Lettland bara skickar skit efter skit varje år ("we are the winners of eurovision" var väl deras låt förra året) och jag tycker verkligen att det borde bli skärpning, det är trots allt en musiktävling och inte någon jäkla maskerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag fick höra ganska nyligen att han som står bakom Rysslands bidrag är jättekänd kring baltikum osv. Så det kanske inte var så konstigt då att han fick hem en del röster. O:

 

Men vad vi missar mycket i sverige, är att det inte längre är en schlagerfestival (Inte schlagerfestival där ordet schlager = hitlåt, utan med betydelsen den svenska genren Schlager). För precis som kakan säger så är det knappt någon schlager som i vår genre schlager som är med längre.

 

 

Nästa år vill jag se haruhi-dansen i ESC. Vem fixar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästa år vill jag se haruhi-dansen i ESC. Vem fixar?

 

Jag är lätt på, ordnar du någon som tar hand om koreografin?

 

Av hela kvällen att dömma så är det bara att säga att vi i sverige inte kommer ta någon pallplacering på ett antal år framöver om vi inte går tillbaka till musikstilen vi hade i början av 90talet då man kunde sjunga 3meningar om och om igen i 3min med massa dunka dunka i backgrunden (som grekland), och vi får inte glömma att vi måste ha så lättklätt som möjligt

 

Det sammanfattar ett vinnande koncept ganska bra faktiskt.

 

Tur var väl att Dustin the Turkey inte tog sig ur semin och vann finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen tycker jag inte det är något kul med en musiktävling där alla röstar på sina grannar. Okej, jo sverige röstar alltid också på finland och norge.. ibland danmark också. alla andra nordiska länder röstar på sverige också. men det här året röstade vi alla typ bara högst en 7:a på varandra.. Medan nere i öst röstar ju precis alla grannländer minst en 10:a på varandra. Det var bara i år som alla hade fått något fel och börjat gilla Dima bilan's gay sång med den hysteriske skridskoåkaren bredvid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen tycker jag inte det är något kul med en musiktävling där alla röstar på sina grannar. Okej, jo sverige röstar alltid också på finland och norge.. ibland danmark också. alla andra nordiska länder röstar på sverige också. men det här året röstade vi alla typ bara högst en 7:a på varandra.. Medan nere i öst röstar ju precis alla grannländer minst en 10:a på varandra. Det var bara i år som alla hade fått något fel och börjat gilla Dima bilan's gay sång med den hysteriske skridskoåkaren bredvid.

Var inte en så dålig förlorare. De skandinaviska länderna är precis lika goda kålsupare på att rösta på varandra så lek inte världssamvete. Tagga ner på östhatet, järnridån föll för ett bra tag sedan. Inse att människor är mer benägna att gilla regional musik i en sådan sorts tävling. ESC är som fotbolls-EM med undantag för att man inte kan heja på sitt hemland, så man väljer närmaste granne i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte ska få rösta på sina grannar så är det lite svårt att få några röster alls. För alla länder är granne med något land.

 

Vi får inte rösta på Danmark, Danmark får inte rösta på Tyskland, Tyskland får inte rösta på Tjeckien osv. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...