Hoppa till innehåll
Anime.se

Gruppresa Japan 2009-2010?


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Om jag lyckas sammla ihop pengar så hänger jag gärna med

 

Verkar finnas en del med den inställning. "Om" nånting så kan jag följa med. Finns det någon som faktiskt kan, har råd, tid, lust osv att göra en resa?

I så fall är jag villig att faktiskt seriöst diskutera en resa :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på hur börsen ligger när ni åker bara. Som det ser ut nu måste man nästan åka hem - allt är galet dyrt jämfört mot ett halvår sedan.
Hur mycket har priserna gått upp sedan i somras? Jag hör att alla säger det, men ingen vill tala om hur mycket.

När jag var i Japan i juli 2008 låg yenen på 17.5 per krona, nu ligger den på 10.5 per krona.

Rätt så dystert är det helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Goder afton! Jag har varit i Tokyo två gånger: 070910-070924 och 080910-080924. Det var grymt. Åkte samma tid på året '08 som '07, för det var bra väder då. September '07 var det sjukt, det var 39 grader varmt i solen och luften var fuktig.

 

Det jag brände mest pengar på var animesaker och fiskerullar som kostade 3000 kr styck, men annars är maten inte så dyr, och på tunnelbanan använder man de växelpengar man får över.

 

Jag hittade mina resor hos SAS och Ticket: 12 000 kr för två veckor med hotell i centrala Tokyo (utan mat, men maten var billig så allt ordnade sig).

 

Jag och min polare ska kanske dit '09, men vet inte. Pengar är inget problem, men 2010 känns bättre för annars hinner inte Akihabara bunkra upp med nya saker, utan man ser det man såg förut, hahaha.

 

Fix'd... ;)

-Sceleris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja ja har varit i tokyo 2 ggr 070910-070924/080910-080924 å det var grym åkte samma tid på året 08 som 07 för det var bra väder då september 07 var det sjukt var 39 gradr varm i solen å luften är fuktig det ja brände mest pengar på var anime saker å fiske rullar som kostade 3000kr styck men annars e maten inte så dyr å tunnelbanan använder man sin växel man för över ja hittade minna resor hos sas och ticket 12000kr 2 veckor med hotell i centrala Tokyo (utan mat) men maten var billig så allt ordnade sig ja och min polare ska kanske dit 09 men vet ej pengar är inget problem men 2010 känns bättre annars hinner inte akihabara bunkra upp med nya saker utan man ser det man såg förut hahahah.

 

^ Världens längsta mening? :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...