Hoppa till innehåll
Anime.se

I have a dream!


moose
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte skriva en gigantisk vägg av text här (försvenskning, yeah!) men den uteblir då jag inser att det är menlöst. Dock kan jag lite snabbt bara påpeka att slänga in ett tiotal anatörtecknare som inte har någon som helst erfarenhet av att göra animerad film på datorer blir inte bra, hur många man än är... och dessutom har Sceleris rätt, men den vanligaste definitionen av anime är det ganska svårt för oss att göra japansk tecknad film (för den japanska marknaden).

 

Just det, jag är lite upptagen så jag kan förresten inte hjälpa, skall försöka få distributionsavtal med några japanska företag och få hit unika förstahandsreleaser direkt från öst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tagga ner soleher, och alla andra som gör narr av projektet också. Har man en seriös dröm så är det inget att skratta åt!

Och ja alla förstod att du menade tecknad film eventuellt animestyle-inspirerad tecknad film.

 

Faktum kvarstår dock, det är att enormt projekt att ta sig på, och nej hur grymt det än må låta så bör du ge dig på att teckna en egen mineserie/serietidningssnuttar till en början, för att ge sig på en långfilm/kortfilm som första projekt är dömt att misslyckas. Man skulle kunna dra paralleller med nybörjar programmerar som försöker ge sig på att skapa world of warcraft som första projekt utan att ha programmerat någon form av grafiskaprogram tidigare.

 

Som sagt det är bättre att börja på nåt mindre lära sig av sina misstag, vad som gick bra och dåligt och sen börja med nåt lite större eller eventuellt mindre beroende på hur det förra gick.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig är anime per definition animerad film som har skapats i japan av japaner. Allt annat är bara inspirerat av anime.

 

Vill du skapa en animeinspirerad film i Sverige så antar jag att du först får gå någon utbildning där du får lära dig animation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon får gå på utbildning för animation medan resten snor idéer.

 

Rätt ur skallen:

En Lucky Star rip-off om fyra blonda, svenska tjejer som är olika typer av Japanofiler.

En riktigt dålig idé, men också ett sätt att introducera för Japanerna den västerländska vyn om Japansk populärkultur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer inte att bli något resultat. Dett är ett skämt. Och om det blir ett resultat, så kommer jag säkerligen inte att se det. Hahaha!

Om det blir något är du obligerad att se det =|

 

Nej, varför skulle jag vara det? Och Dread, det går ju fan inte att undvika att göra narr av detta projektet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var väl aldrig riktigt seriös, ville mest provocera lite/skapa debatt. Tack för tipsen dock Dread.

 

Sen är det ju lite synd att vissa har den attityd de har, tänk om jag faktiskt hade varit seriös..

:)

 

Well, åtminstone Soleher fick väl sig ett skratt. Jag med :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...