Hoppa till innehåll
Anime.se

rensning


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

hmm, how to begin...

Precis som en del andra så slutade jag var aktiv då det kändes att anime.se blev allt mindre ett forum för anime-"folk" och alltmer ett hak för de som hade för lite att göra (aka trådspammers). Anime-intresset känns har blivit mer som ett bi-intresse, även om det finns många trådar som handlar om anime.

 

Det är klart socialt liv inte ska förbjudas eller avskaffas, men är inte lunar och andra större forum till för sådant?

Nu låter jag som värsta rasisten men det jag menar är helt enkel att när den allmäna forum-tråden är mer fylld än anime-kategori-trådarna, känns det lite knasigt.

 

Eller har jag missförstått om att det är ok att skapa tusen och en trådar om allt mellan himmel och jord även om det är väldigt off-topic (anime-sett)?

 

 

Den stora frågan är: Finns det inte det ett behov av lite rensning av trådar?

Vad som är "relevant" och "irrelevant" är förstås frågan.

 

Ta det som en öppen fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak för det myt omspunna anime.se v3, senaste rensningen var i lekparken, och då försvann väldigt mycket tråd/inläggsspammare, och forumet blev genast mycket stillsammare. Men sen å andra sidan så kan en begränsad skala medlemmar inte diskutera samma animeér i all oändlighet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker då inte att sidan överflödar av aktivitet.

vad är då att vara aktiv/ha aktiviteter?

 

Det kommer nya animen hela tiden, dock kan man diskuttera om dessa bara si eller såpass mycket om dem.

 

Sen beror ju det hela på Otaku-nivån, tror jag. Om man jämnför pyttelite med en rad tyska forum eller italienska, för inte tala om japanska, så har jag märkt/sett betydligt djupare nivå på sk anime-diskussioner.

Många är insatta bakom skaparna, det pågår livliga diskussioner om diverser karaktärer, mm.

 

Det finns sådant här också men lite mer diskret, troligast på så "livligt" som det går att ha a la svensson.

 

En klassiker tråd som flammar på fint med innehåll, är pop-animetitlar (Naruto, Chobits, One Piece, lägg-till-valfri-överpopulär-anime-här).

Det är på ett eller annat sätt etsade serier med färgstarka karaktärer som alltid drar sig en rad fans. Det är då det uppstår diskussioner.

Är det då aktivitet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får inte glömma att det pågår en bitvis väldigt aktiv diskussion om serierna i irc, och inte heller att iaf de amerikansk-/engelsk-/spansk/japanskspråkiga forumen har så pass mycket större läsarskara, självfallet blir det även en större diskussion.

 

Sen att det inte pågår s.k. klassiker trådar om Naruto, One Piece, Bleach, beror nog mest på att Anime.se har en äldre läsarskara än t.ex. BCmanga där det finns ett 20+trådar om Naruto enbart om inte mer, och det var sist jag kollade för c.a. 2-3 årsedan -__-

Dessa serier kanske inte tilltalar en lika mycket som t.ex. Code Geass som jag tror har en av de mest aktiva animetrådarna just nu. Tillsammans med Macross frontier då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen att det inte pågår s.k. klassiker trådar om Naruto, One Piece, Bleach, beror nog mest på att Anime.se har en äldre läsarskara än t.ex. BCmanga där det finns ett 20+trådar om Naruto enbart om inte mer, och det var sist jag kollade för c.a. 2-3 årsedan -__-

Dessa serier kanske inte tilltalar en lika mycket som t.ex. Code Geass som jag tror har en av de mest aktiva animetrådarna just nu. Tillsammans med Macross frontier då.

 

Anime.se pwns BCMANGA for 20+? ;)

 

Sorry, kunde inte hålla mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...