Hoppa till innehåll
Anime.se

Samlingstråd för Nicovideo-länkar


TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

 

Haha, skit då, tänkte vara först med att posta den, verkade som alla hade missat den. :)

 

Är nog en av de absolut roligaste MAD'sen jag sett, vanligtvis brukar jag inte garva högt, men detta knäckte mig totalt.

 

Speciellt efter Haruhi avbrutit Kyon, och så börjar han sjunga igen <3 cracked me up!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Varför inte bara posta de här videorna i youtube-tråden?

Nicovideo kräver inloggning och alla kan eller vill nog inte skapa ett konto där. Att ha dem i en separat tråd låter dessa personer undvika en massa länkar som de inte kan titta på.

 

Nämnvärt är att det numera finns en engelsk version på http://www.niconico.com/, den är dock väldigt långsam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nicovideo kräver inloggning och alla kan eller vill nog inte skapa ett konto där. Att ha dem i en separat tråd låter dessa personer undvika en massa länkar som de inte kan titta på.

 

Nämnvärt är att det numera finns en engelsk version på http://www.niconico.com/, den är dock väldigt långsam.

 

Kan flika in att man inte alls behöver logga in för att kolla på nicovideo om man använder deras embed-länkar... <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
På nyliga Comiket kom en doujin-animé med Touhou-tema ut. Nu har folket bakom den lagt upp den på Nico: Illusionernas kalejdoskop: The Memories of Phantasm. Engelsktextad version
.

 

Riktigt bra, faktiskt! (Dock saknar den röster -- som gjort för en svensk fandubb?!)

Zimeon hade rätt, en portion vardag i Hakurei helgedom är förmodligen mycket mer underhållande än en ren actionadaption av spelen skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På nyliga Comiket kom en doujin-animé med Touhou-tema ut. Nu har folket bakom den lagt upp den på Nico: Illusionernas kalejdoskop: The Memories of Phantasm. Engelsktextad version

.

Åå. En adaption av handlingen i det sjunde spelet. Jag hade aldrig förväntat mig att något sånt här skulle vara så välanimerat. Med passande röster skulle det vara perfektosmaskens.

 

Zimeon hade rätt, en portion vardag i Hakurei helgedom är förmodligen mycket mer underhållande än en ren actionadaption av spelen skulle vara.

Ja. Touhou har väl aldrig varit känt för sina gripande handlingar :3

Det finns faktiskt en mer vardagsfokuserad animation. Den är väl ok. Inget jag direkt rekommenderar om man inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Två vissa växlande julfester

 

Visar växelvis två julfester i anime. Den ena från

Idolmaster

där

alla tjejer (plus producenten) har trevlig julmiddag

; den andra från

gamla basebollserien Kyojin no Hoshi

där

huvudpersonen väntar folk på en julfest men förblir ensam

(så det växlar då mellan "samtidigt på kontoret" och "samtidigt i dormitoriet" typ). Jag hade kul åt det.

 

Alternativt så kan den senare ses i denna Chûnibyô Demo Koi ga Shitai-öppningsparodi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...