Hoppa till innehåll
Anime.se

LiveJournal och andra bloggar


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

Lite uppdatering om mina senaste blogginlägg:

 

Animerecension av HunterxHunter (både TV-serien och de 3 OVA-installationerna)

Superlång recension av den enda shonenserien som jag verkligen fallit handlöst för. Hoppas att folk orkar igenom hela texten...

 

Mangarecension: Kaguya Hime av Reiko Shimizu

En av de mest ambitiösa och magnifika Hakusenshaserierna någonsin, väl i klass med Please Save My Earth och andra klassiker.

 

Mangarecension: Kick Off volym 1

Svensk manga om fotboll, spöken och kärlek av Yokai Studio.

 

Mangarecension: Seven Days

Välskriven (mild) Boys Love om oväntad kärlek (eller tja, så oväntat som det kan bli i en BL-serie...)

 

Tankar om den kommande animen Ristorante Paradisio

Spekulationer om en serie som just har börjat sändas i Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag har gjort en djupdykning i doujinshi- och Boys Love-världen efter att ha läst en ovanligt bra och välskriven debutserie. Detta i sin tur ledde till att jag tittade igenom tecknarens tidigare karriär som doujinshi-ka. Resultatet inspirerade ett eget inlägg om kopplingen mellan doujinshivärlden och tecknare som är aktiva i officiella publikationer. Det är min första nya artikel på flera år, även om det mesta bara bygger på sådant jag redan visste, samt studerade under åren i Japan. Jag har bara inte skrivit om det förut. Artikeln kommer säkert att skrivas om senare, som jag brukar göra när jag jobbar fram mitt material. Men trevlig läsning så länge!

 

Recension av Doushitemo Furetakunai av Yoneda Kou

 

Artikel: Kopplingen mellan doujinshi och Boys Love-industrin i Japan (Version 1.0.)

 

Är det nåt som saknas i artikeln får ni gärna påpeka det i kommentarerna, så ska jag ha det i åtanke inför v.1.2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 8 months later...

Nu när vi börjat uppdatera lite smått, kan jag ju berätta om den.

 

J-FI bloggen / SF-bokhandelns japanavdelnings blogg. Just nu mest jag som skriver, men vi ska bli fler snart ^^

 

Senaste posterna berör: Mangatips, Yokaj vinner pris, Japanjippodag i SF-bokhandeln, Manganerläggning, Artikel i svenskan om Japannörderi, Hetalia och svenska mangatecknares internhumor. Så lite blandat, alltså

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag har en livejournal; http://kumo-onna.livejournal.com/

Gick med för 3 år sen, för att jag ville köpa ett demoband som någon sålde där, sen började jag skriva ..hmm, i höstas eller nåt^^ Skriver främst om min passioner i livet, dvs. Japansk musik (när jag handlat nåt osv.) och även lite Final Fantasy.

Annars har jag en blogg via blogspot där jag recenserar mina köp av Japansk media^^ (dvs. musik och sidorna jag handlar från om de var bra och hjälpsamma osv., men jag kan även tänka mig att skriva om annat jag köper)

http://japan-treasure.blogspot.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...