Hoppa till innehåll
Anime.se

LiveJournal och andra bloggar


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Kanske ska kolla mer på bloggen din :)

*kollar också*

 

 

 

Akaa[/url]":89dst2ew]Crunchyroll har idag gått ut med att man kommer lägga till två nya serier under kvällen. De serier som man den här gången valt att visa är “Galaxy Express 999” och “Space Pirate Captain Harlock“.

wKqqAehiL.jpg

"FUCK YEAH!!"

 

 

 

Available in: American Samoa, Canada, Guam, Puerto Rico, US Minor Outlying Islands, United States of America, US Virgin Islands

wmrcGmAMX.jpg

 

Toei, vafan? VAFAN? (;__;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, ännu mer skamlös reklam, men jag tar alla tillfällen i akt.

 

Jag har under de senaste veckorna börjat driva ett projekt med ett gäng andra människor med syftet att tja, leverera lite nya tankar kring spelande och komma med intressanta repotage i samma veva. Nu har vi väl åtminstone haft tre rätt aktiva veckor, förutom förra som var rätt slö eftersom halva redaktionen försvann.

 

Men, till saken. Spelkollektivet heter sidan och tja, jag rekommenderar varmt att ni tar en visit om ni gillar att läsa om spel. Själv får jag väl försöka intressera animenördar med att läsa mitt inlägg om Mecha på PSP.

 

Och följ gärna vår rss-ström o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, ännu mer skamlös reklam, men jag tar alla tillfällen i akt.

 

Jag har under de senaste veckorna börjat driva ett projekt med ett gäng andra människor med syftet att tja, leverera lite nya tankar kring spelande och komma med intressanta repotage i samma veva. Nu har vi väl åtminstone haft tre rätt aktiva veckor, förutom förra som var rätt slö eftersom halva redaktionen försvann.

 

Men, till saken. Spelkollektivet heter sidan och tja, jag rekommenderar varmt att ni tar en visit om ni gillar att läsa om spel. Själv får jag väl försöka intressera animenördar med att läsa mitt inlägg om Mecha på PSP.

 

Och följ gärna vår rss-ström o/

 

Gillar den skarpt :) Härlig lästning (:))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske ska kolla mer på bloggen din :)

*kollar också*

 

 

 

Akaa[/url]":3tr3s1q8]Crunchyroll har idag gått ut med att man kommer lägga till två nya serier under kvällen. De serier som man den här gången valt att visa är “Galaxy Express 999” och “Space Pirate Captain Harlock“.

wKqqAehiL.jpg

"FUCK YEAH!!"

 

 

 

Available in: American Samoa, Canada, Guam, Puerto Rico, US Minor Outlying Islands, United States of America, US Virgin Islands

wmrcGmAMX.jpg

 

Toei, vafan? VAFAN? (;__;)

 

Hotspot Shield löser problemet, om man orkar med det sega internet som man får då det är igång vill säga. Då kan man ändå ta del av de där avsnitten som inte är tillgängliga för oss.

 

Jag har själv testat och det funkar, var noga med att inte klicka på reklamen som tjänsten skickar ut bara. Haute Secure skriker om att det är virus i reklamen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hotspot Shield löser problemet

Nej, för det är inte en praktisk fråga, det är en principfråga. Jag är datanörd, jag vet hur en proxytjänst fungerar, men jag har inte tänkt låtsas vara amerikan och underminera andelen av internationella besökare. :(

 

Nåja. Får väl hoppas att de läcker ut ändå, för jag piratkopierar hellre än att spä på uppfattningen om att det räcker att satsa på Nordamerika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Även jag har en blogg. Eftersom jag, liksom alla ni andra här på forumet, uppskattar anime och vad allt relaterat heter så är jag också villig att blogga om anime, manga, hobby och annat relaterat till japanskt populärkultur på min fritid. Jag har bloggat sedan slutet av juni förra året och lär vara aktiv länge till. Om ni har synpunkter så tar jag emot dom med öppna armar. ;)

 

Thais Animeblogg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lagt upp lite gamla artiklar som inte kom med i Manga Mania eller den där boken om manga som jag började skriva på men sedan avsade mig. Jag orkar inte vara "officiell mangaexpert" längre*, eftersom ingen är intresserad av att betala för sådant längre, så jag tyckte att det vore roligare om folk kunde läsa dem än om de bara samlade pixlar på min hårddisk.

 

Yaoi, Boys Love och Shonen-ai (utbyggd och förlängd artikel)

 

Ungdomsgäng i manga (fragment av påbörjad artikel)

 

Pigor i manga plus intervju med en maidcaféägare samt en japansk flicka som jobbar både som maid och butler i Ikebukuro (artikeln blev publicerad i en kraftigt förkortad version i Shirley-mangan, intervjun däremot är hittills opublicerad)

 

Ny recension:

Råttan i hörnet drömmer om ost (Psykoligiskt djuplodande Ladies Comic av en av Japans bästa mangaförfattare, Setona Mizushiro som även skrev X-day)

 

* Dessutom har väl folk glömt mig vid det här laget? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sanslöst ambitiöst My :) Jag hann bara läsa lite, skrapa på ytan sådär. Jag ska definitivt läsa igenom artiklarna.

 

Kul med en artikel om shounen-ai förresten :) Har aldrig riktigt tagit reda på något om det. Tittade på Loveless och Junjou Romantica för att få en egen uppfattning (mina manliga animé-kompisar springer för livet så fort jag tar upp ämnet och flickorna får mig att tänka på ordet "fujoshi" jag läste någonstans). Fick dock inget begrepp om genren så skoj att det finns dedicerade texter för sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte ta chansen att länka till min intervju med Orvar Säfström som jag skrev under Spelkollektivets regi. Den finns att läsa här och är faktiskt riktigt intressant att läsa i mitt eget tycke.

 

Intervjun handlar först och främst om den kommande spelkonserten i Umeå under namnet Settings, men tar även upp lite om Killzone 2 och hans personliga smak!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte ta chansen att länka till min intervju med Orvar Säfström som jag skrev under Spelkollektivets regi. Den finns att läsa här och är faktiskt riktigt intressant att läsa i mitt eget tycke.

 

Intervjun handlar först och främst om den kommande spelkonserten i Umeå under namnet Settings, men tar även upp lite om Killzone 2 och hans personliga smak!

 

Grymt bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...