Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2008, Ai Yori Aoshi


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Har sett till 9 men oj vad trist den är. Allt är bara så nerdummat och nertråkat, saknar allt vad harem-anime står för. Äckligt trista karaktärer och ovanligt kass premiss. Avsnitt som i vilken annan anime brukar vara roliga (ut och resa-avsnitt exempelvis) är ju bara dötråkiga nästan hela tiden, saknar både spänning och allt känns bara som tråkig "copy-paste" från vanliga avsnitt. Sämsta harem jag sett på jag vet inte hur längre. Att dessutom den engelska dubben är standard när jag slår på avsnittet är ju bara en tragedi i sig, får rysningar utav Aois röst (inte för att den japanska är bättre). Nä fy bubblan, nu skiter jag snart i det här finns gott om plats på min "dropped"-lista på MAL.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Har sett till 9 men oj vad trist den är. Allt är bara så nerdummat och nertråkat, saknar allt vad harem-anime står för. Äckligt trista karaktärer och ovanligt kass premiss. Avsnitt som i vilken annan anime brukar vara roliga (ut och resa-avsnitt exempelvis) är ju bara dötråkiga nästan hela tiden, saknar både spänning och allt känns bara som tråkig "copy-paste" från vanliga avsnitt. Sämsta harem jag sett på jag vet inte hur längre. Att dessutom den engelska dubben är standard när jag slår på avsnittet är ju bara en tragedi i sig, får rysningar utav Aois röst (inte för att den japanska är bättre). Nä fy bubblan, nu skiter jag snart i det här finns gott om plats på min "dropped"-lista på MAL.

Även om det var din sensei som föreslog denna anime? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, han failade hårt denna gång. Får nog lämna brödraskapet men tyvärr så är det bortom mig då signaturen sitter där den sitter. Förföljer mig trots att jag inte vill ha med den att göra lite scientologi-stuk på detta faktiskt.

 

Angående serien så skulle jag nog sammanfatta den såhär: känns som att någon dragit en disktrasa över alla bra harem-serier och sedan vridit ur allt som är underhållande med dem för att lämna någon grulig och lortig röra som inte man egentligen bara vill hälla i vasken. Tyckte att andra säsongen var rätt så underhållande när det begav sig men jag undrar hur den håller sig nu när jag sett så mycket bättre serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jovars, serien är onekligen under all kritik. Ändå tycker jag allt den är trevlig att titta på; kanske för att den är såpass lättsam såhär mitt i skol/jul-stresset, och kanske för att den faktiskt verkar ha ett yttepyttelitet korn av handling gömt därinne. Dessutom har dubben tagit sig rejält jämfört med de tidigare avsnitten; manuset är inte alltid klockrent, men röstskådespelarna verkar ha lärt sig sina roller nu.

 

Och avsnitt 12 hade...

faktiskt lite story i sig. Man fick reda på lilltjejens (Mayu?) bakgrund, och Aoi överkom sitt tvivel. Nästa avsnitt kommer dock vara Det Obligatoriska Festivalavsnittet, så vi får nog vänta innan det kommer mer karaktärsutveckling.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 13

*Jag hade visst fel; jag trodde detta skulle bli avsnittet när Kaoru och gänget går på en traditionell japansk festival med guldfiske och prickskytte och allt sånt.

*"Åh vad jag älskar dig" säger Aoi-chan, och genast får hon uppmärksamheten av hela folkmassan. Tja, hon går ju runt med en kimono och knallblått hår, så det kanske är att förvänta.

*Kaoru-sama är allt lite av ett nöt. Han går och jobbar livet ur sig för att köpa en dyr present, när det är helt uppenbart att det Aoi vill ha mest av allt är att ha honom vid sin sida på födelsedagen.

*När kommer hon bruna lillflickan som inte på något vis liknar Koala Su från Love Hina dyka upp?

Wohoo, 500 inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sammanfattning av avsnitt 15

*"Jag älskar dig, Kaoru-sama!"

*"Jag verkligen älskar dig, Kaoru-sama!"

*"Jag älskar dig med hela mitt hjärta, Kaoru-sama!"

*"Nämnde jag att jag älskar dig, Kaoru-sama?"

*Kaorus gamla lägenhet är lite liten för två personer att bo i? Jomenvisst, och villan han bor i nu är en trea.

*I övrigt var det faktiskt ett ganska bra avsnitt. Man fick veta mer om Kaorus hjärta och smärta, och Aoi grät får den femtielfte gången.

En sak jag kan säga om seriens fördel är att jag inte har funnit den särskilt förutsägbar hittills, åtminstone inte när det gäller vad som kommer hända nästa avsnitt. Varje avsnitt bjuder på något ny, om än liknande, upplevelse, och det är svårt att gissa när nästa plottvist tänker komma; kanske för att serien inte direkt uppmuntrar sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Obligatoriska-Strandavsnittet-Yeah!

*Fanservice~

*Man fick aldrig se Miyabi krossa en enda melon! Jag känner mig lurad!

*"Jag älskar dig, Kaoru-sama!"

*Chika-chan är Kagami! Åtminstone hennes engelska röst. Visserligen är detta inte så konstigt när det gäller röstskådespelare -- kolla bara på Yamaguchi Kappei, som nästan varenda en av hans roller låter som Usopp -- men ändå! Kagami liksom! Och inte nog med det: lägg också till att Aoi spelas av Michelle Ruff (Tsukasa), Tina av Wendee Lee (Konata) och Mayu av Karen Strassman (Miyuki). Ett kosmiskt sammanträffande...?

Jag vet, jag tänker för mycket på sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 18

20-åriga tjejer beter sig som tioåringar = sött och förlåtligt.
...gäller tydligen för Tina också. "Kaoru valde inte självmant att få se mig i bröllopsklänning; han ska få smäll!"

*Vad sjuttsingen är det för attraktion som släpper järnsläggor och jättestrutsar på folk?! Det borde stå en varningsskylt utanför: "Endast för animekaraktärer."

*zOMG, romans! Tycker nästan det är lite synd att Aoi har första tjing på honom; Tina skulle ha blivit en roligare partner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är jag den enda som följer serien?

*Jag tyckte faktiskt om dagens avsnitt. Visst dröp det av klyschor som vanligt, men trots det var det lite berörande hur Kaoru och gänget arbetade hårt för att Aoi skulle få vila. Hushållssysslor bör definitivt inte underskattas, så det är nästan så att man får lite respekt för Aoi efter det här avsnittet. Men bara lite.

*...å andra sidan, är det verkligen nödvändigt att städa ett så tomt hus så noggrant varje dag? Okej att mat måste lagas och kläder måste tvättas, men fönsterna blir väl inte så himla smutsiga över natten.

*Till och med Miyabi betedde sig respektabelt i det här avsnittet. Hoppas det håller sig.

*zOMG, var det en början på en plott jag såg i slutet av avsnittet? 0_0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

!

varit en del hyfsade saker , gillade när man såg hur svårt han hade att ta på sig japansk tradiotnella kläder , sen tänkte jag på det om det var nödvändigt för henne att städa hela huset . Nja egenteligen inte men hon har nog tidsbrist xD och vill hade det fint för kaoru även om jag håller med dig hade inte gjort det för alla pengar i världen inte varje dag iaf . Och miyabi hade varit kul om hon fick reda på hans ärr på ryggen så hon hade varit lite mer förstånde.

 

men något som retade upp mig lite när miaby sa det "du får gå upp till aoi för denna gången?!?!?!" han är hennes make som det skulle vara så hemskt att han går upp och kollar till henne och istället måste bevisa för henne att han är orolig för attt få kolla till sin brud.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

God Jul! (i efterskott)

Jag måste säga att serien har växt på mig rejält sedan start. Jag vet att det i slutändan för det mesta handlar om unga sexiga tjejer som bor med en lycklig kille, men den har en skön atmosfär och ett förvånansvärt djup på sina ställen. Dock tyckte jag att slutet var bara en liten aning antiklimax, men å andra sidan var det inte mycket till klimax till att börja med.

 

Jag har till och med börjat titta på Enishi. Kanske beror det på att serien innehåller några av mina absoluta favoritröstskådisar (engelska versionen), men jag tycker serien har ett visst mysvärde till sig som jag inte ser så ofta, då jag vanligtvis undviker haremserier. Jag har gått och fattat tycke för Kaoru-sama, Aoi-chan, Tina, Taeko och Chika-chan (ÄKS. Kagami-På-Droger); dock inte Mayu och Miyabi särskillt mycket, även om jag nu kan acceptera den sistnämnda.

 

I själva verket är jag lite nyfiken: vem är eran favorit nu efter att ha sett hela serien?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

God Jul! (i efterskott)
Jag måste säga att serien har växt på mig rejält sedan start. Jag vet att det i slutändan för det mesta handlar om unga sexiga tjejer som bor med en lycklig kille, men den har en skön atmosfär och ett förvånansvärt djup på sina ställen. Dock tyckte jag att slutet var bara en liten aning antiklimax, men å andra sidan var det inte mycket till klimax till att börja med.

 

Jag har till och med börjat titta på Enishi. Kanske beror det på att serien innehåller några av mina absoluta favoritröstskådisar (engelska versionen), men jag tycker serien har ett visst mysvärde till sig som jag inte ser så ofta, då jag vanligtvis undviker haremserier. Jag har gått och fattat tycke för Kaoru-sama, Aoi-chan, Tina, Taeko och Chika-chan (ÄKS. Kagami-På-Droger); dock inte Mayu och Miyabi särskillt mycket, även om jag nu kan acceptera den sistnämnda.

 

I själva verket är jag lite nyfiken: vem är eran favorit nu efter att ha sett hela serien?

Såg klart på serien imorse. Antar att det bara är du och jag som kollat klart på den :P

 

Sen personligen gillade jag Enishi mycket mer, eftersom saker verkligen händer där, och handlingen är mer mogen, även om första säsongens handling är ganska mogen och anti-platonisk.

 

Personligen hoppar jag mellan Aoi och Tina, men efter Enishi dök även Mayu upp som en favorit, och mot slutet av Enishi fick Tina en hel del poäng.

 

Så det är svårt. De tre är alla favoriter på sitt eget sätt. Själv då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt är det svårt att välja, men jag tror jag måste lägga min röst på Tina. Hon är högljudd, dricker oheligt mycket alkohol och beter sig stundtals riktigt omogen, men det är något visst med passionerade tjejer som hela tiden är igång. Dessutom är hon spelberoende, vilket alltid är ett plus. Och hon är fanservice personifierad.

 

Samtidigt gillar jag även "Kaoru-sama~~" en del. Till skillnad från exempelvis Yuuichi i Kanon har han en intressant och angstig bakgrundshistoria, och det hans konstant glada stil när han är hos tjejerna är uppmuntrande (fast vem skulle inte vara glad i hans skor?) Nog är han lite korkad på sina ställen, men i slutändan växer han i alla fall till sig lite.

 

Chika gillade jag också, dels för att hon är söt och munter, och dels för att hon inte på något vis låter som Kagami. Nej, i ärlighetens namn låter hon inte mer som Kagami än vad L låter som Usopp; med lite fantasi kan man tänka sig att det skulle kunna vara Kagami som spelar henne (påtvingad av Konata?), men generellt låter hon helt naturlig och egen. Hennes karaktär gör en glad i vilket fall, och jag blir banne mig sugen på att gå och höra hur hon låter på japanska.

 

Där är mina topp tre kan man säga, och då har jag inte sett mycket av Enishi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chika glömde jag totalt bort. Svårigheten är att alla roller har en eller flera egenskaper som står ut jämfört med de andra, så egentligen favoriserar jag alla karaktärer lika mycket, ungefär som alla i Aria.

 

Chika är f.ö riktigt bra i originaldubben, eftersom hon röstas av ingen annan än Haruko Momoi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...