Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2008, Ai Yori Aoshi


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Inte den här gången, skulle inte ens hinna göra klart den innan 1 december. Jag har för mig att det tog två veckor med meatrose hjälp sist och då var det ändå rätt körigt. Själva bildredigerandet tar inte så lång tid, det är att kolla igenom varenda avsnitt (och samtidigt spoila sönder sig själv), klura ut passande luckor och hitta användbart bildmaterial som är det jobbiga. Eftersom Ai Yori Aoshi är en relativt gammal serie så lär det bli ännu jobbigare att hitta högupplösta bilder.

 

Fråga nästa år i god tid. :) Vill man vara riktigt seriös så kanske man rentav kan ordna en papperskalender med riktiga luckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

aaaw. :(

 

Nåja. får väl nöja mig med min haribo kalender då.

Dela med dig :D

Annars så kan du få smaka valfri lucka från min Disney Princess-chockladkalender (exkluderar dock lucka 24 då största biten, Askungens ena glassko, ligger där).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay, julkalender! Jag har inte sett serien i fråga, så jag är på.

 

Edit:

förra årets jul kalendern var en av dom bästa serierna jag har sett och uppskattade verkligen "den där bilden med luckor"

Kul att någon uppskattade den, den ligger fortfarande uppe på http://jul.yatta.nu/ :)

 

:´)

jasså du lever fortfarande? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay, jag blir den första som kommenterar på julkalendern!

Som väntat hade första avsnittet inte mycket att komma med på karaktärsfronten. Den manliga och kvinnliga huvudpersonen introducerades, varav den kvinnliga givetvis var en smått intelligensbefriad typ med en fixering om att bli huvudpersonens fru. Och självfaller är huvudpersonen lite smått pervers, vilket leder till att vi får se en del (ganska mild i jämförelse) fanservice. Nåja, jag tyckte faktiskt jag såg en liten plott skymta fram, så det kanske visar sig vara en bra serie trots allt.

 

Och lite om dubben

Detta bevisar bara min tes att man aldrig kan veta om röstskådespeleriet i en engelsk dubb är bra eller ej baserat på bara skådespelarna. Michelle Ruff, som gjorde ett helt okej som Tsukasa i Lucky Star och Yuki i Haruhi, lät har ganska frånvarande och inte helt inne i rollen. Inte hjälpte det heller att det engelska manuset lät lite krystat på sina ställen. Å andra sidan har det bara gått ett avsnitt, och självaste Lucky Star blev inte riktigt bra förrän upp mot avsnitt 3-4, så nog tänker jag ge den här en chans.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay, jag blev andra

mjo första avsnittet är lite avskräckande när det gäller Aoi måste jag hålla med om, En barndomskompis som dyker upp efter 18 år och säger att, jag är din blivande fru, är lite att ta i. Men där emot så tycker att fortfarande ha känslorna kvar efter sin första kärlek är inte så konstigt eller att sträva efter det man vill är inte heller så konstigt tycker jag >.> Sen som sagt har hon ju vuxit upp med dom tankarna att hon ska bli hans fru och då igenom tränat/förberett sig på det.

 

Over and out ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fjärde
första avsnittet avklarat enda jag har som var lite retsamt , var att hon tjata på han att han visste så mycket om kimanos~~ haha hade nog tagit lite illa upp om en tjej hade tjatat om att jag visste så mycket om tjej kläder men men xD, men ska bli intressant och se vaför han drog ifrån sin hemstad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjätte

Såg klart första avsnittet nyss och blev väl inte jätte imponerad men det är ju ändå första avsnittet så. Var det bara jag som tyckte att det var ett enormt tjatande om Kaoru-sama föresten?

 

Aja får se hur det fortsätter, troligtvis blir det bättre och om det inte blir det fortsätter jag nog att titta på den ändå. Det är ju trots allt vår egna lilla julkalender.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite sen kanske, men det är fortfarande måndag för mig!

 

Bästa med avsnittet var nog öppningslåten faktiskt. Hade nästan glömt bort den men det är en trevlig liten låt som spelas. Avsnittet då? Har sett den här serien som sagt 2 gånger innan så jag kommer nog inte bli så överraskad om handlingen i sig. Har förvissa glömt av lite men det mesta sitter kvar i minnet. Om det bästa var öppningslåten så gillar jag även scenen dock när Kaoru och Aio träffas på tågstationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det bara jag som tyckte att det var ett enormt tjatande om Kaoru-sama föresten?
Kaoru-sama, Kaoru-sama. Kaoru-sama! Kaoru-samaa~

 

Varför känns det inte alls ovanligt att höra nåt sånt? Det är ju bara störande.

 

Apropå Love Hina märkte jag nån chick i introt som liknade Su-chan. Håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det bara jag som tyckte att det var ett enormt tjatande om Kaoru-sama föresten?

Kaoru-sama, Kaoru-sama. Kaoru-sama! Kaoru-samaa~

Och det låter inte riktigt klokt på engelska, vill jag tillägga...

 

Avsnitt två var

inget speciellt; inga nya karaktärer introducerades, och Aoi börjar gå mig mer och mer på nerverna. "Min största dröm är att få leva för dig!" säger hon med passion i rösten, utan att ge den minsta anledning att tro att hon har en djupare sida. Ska bli spännande att se hur det byggs vidare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Avsnitt två var

inget speciellt; inga nya karaktärer introducerades, och Aoi börjar gå mig mer och mer på nerverna. "Min största dröm är att få leva för dig!" säger hon med passion i rösten, utan att ge den minsta anledning att tro att hon har en djupare sida. Ska bli spännande att se hur det byggs vidare.

 

Avsnitt två

Håller med dig på den fronten, det känns bara löjligt när hon säger att hon vill leva med honom för evigt. Känns inte som att hon har känt honom tillräckligt länge för att säga så, för de är ju trots allt väldigt starka ord. Aja förhoppningsvis sätter handlingen snart igång på riktigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...