Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan sa Smaruc:

har två serier jag tänker på men kommer inte ihåg namnet på en av dem så får kolla upp det senare, den jag kommer ihåg namnet på är tamako market 

Tyvärr fel, men ändå rätt bra gissat. Har fått slut på mina förberedda bilder, så jag får väl skramla fram en ny på den kanske mest framträdande karaktären från serien... vänta en sekund bara.

image.thumb.jpeg.b94a13df6eae20cbb51616dae5b97033.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, fan vad jag inte minns nåt från Kumamiko! Den där snubben är helt borta. Allt jag minns (annat än att det är en björn och en miko) är att den blyga tjejen suktade efter storstan och gjorde små framsteg under seriens lopp och i sista avsnittet så fick hon ett återfall och budskapet kändes som "you tried your best, and you failed miserably. The lesson is: never try".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa Smaruc:

Kumamiko - girl meets bear var den andra serien jag tänkte på.

Ja för fanken!

7 minuter sedan sa Sceleris:

Wow, fan vad jag inte minns nåt från Kumamiko! Den där snubben är helt borta. Allt jag minns (annat än att det är en björn och en miko) är att den blyga tjejen suktade efter storstan och gjorde små framsteg under seriens lopp och i sista avsnittet så fick hon ett återfall och budskapet kändes som "you tried your best, and you failed miserably. The lesson is: never try".

Jag hade också glömt av stora delar av handlingen, även om de två huvudkaraktärerna ändå fått bo kvar i minnet. Precis som den där reklamlåten de spelar in senare i serien. Men nu när jag googlade lite i samma veva som jag körde bilderna så upptäckte jag slutet var extremt kontroversiellt, så pass att mangatecknaren uttryckte sin besvikelse över slutet av animen. Uppenbarligen skall detta ha lett till att slutet på serien var marginellt annorlunda på Blu-Ray releasen, och att den ena OVA:en ändå hintar på att både björnen och tjejen kommer resa till Tokyo ändå.

Så budskapet ändrades lite, lite i slutändan.

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Klibbnisse:

Var den där serien något vidare? Minns att jag såg (och förmodligen droppade) den en gång i tiden...

Har faktiskt inte sett den själv, den råkade bara vara nära kumamiko så jag tog den men har funderat på att se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Klibbnisse:

Var den där serien något vidare? Minns att jag såg (och förmodligen droppade) den en gång i tiden...

Jag tycker mycket om den! Söt och avkopplande slice of life i en isekaivärld där den övermäktige huvudkaraktären gör allt hon kan för att leva ett lugnt och stillsamt liv med sina björnar. Lägg dock märke till att första avsnittet är typ en "pilot", det som händer i den har ingen koppling till den faktiska serien som startar på avsnitt två.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa Raccomunk:

Jag tycker mycket om den! Söt och avkopplande slice of life i en isekaivärld där den övermäktige huvudkaraktären gör allt hon kan för att leva ett lugnt och stillsamt liv med sina björnar. Lägg dock märke till att första avsnittet är typ en "pilot", det som händer i den har ingen koppling till den faktiska serien som startar på avsnitt två.

Hmmm...kanske får ge den en chans till om det råder torka på i min "att se lista".

 

6 timmar sedan sa Sceleris:

gissaanimen.jpg

Är inte det där den lilla roboten från Star Wars högst uppe, andra till vänster? (Tror för övrigt att jag sett den hör, för den nakne figuren med afrokrull är extremt bekant.

Redigerad av Klibbnisse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...