Hoppa till innehåll
Anime.se

Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Det var ett dags sedan sist, men nu var det dags igen för en liten överblick över ännu en cosplayporrfilm. Denna gång är det TMA:s version av den musikala gymnasiekomedin K-On! som ska granskas!

 

(Safe for work. Eller, ja, det beror väl på om din chef har några som helst kvalitetskrav...)

 

K-ONBU!

01-anime.png

TMA #01.

01-tma.png

 

Filmen bjuder på en uppenbarligen stor budget för rekvisita.

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

02-anime.png

TMA #02.

02-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

03-anime.png

TMA #03.

03-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

04-anime.png

TMA #04.

04-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

05-anime.png

TMA #05.

05-tma.png

 

TMA visar med otrolig skärpa hur dumt det ser ut med moé-poser i verkligheten.

 

Speciellt för tärda porrskådisar.

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

06-anime.png

TMA #06.

06-tma.png

 

Snygga effekter, har ni hittat dem på soptippen?

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

07-anime.png

TMA #07.

07-tma.png

 

flaskis vill säkert döda mig vid det här laget.

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

08-anime.png

TMA #08.

08-tma.png

 

"Fröken är så vacker" säger Mio. Ja, verkligen...

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

09-anime.png

TMA #09.

09-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

10-anime.png

TMA #10.

10-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

11-anime.png

TMA #11.

11-tma.png

 

N-nej!

 

sDoKvehSY.jpg

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

12-anime.png

TMA #12.

12-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

13-anime.png

TMA #13.

13-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

14-anime.png

TMA #14.

14-tma.png

 

...Var Johannes Krauser fet?

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

15-anime.png

TMA #15.

15-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

16-anime.png

TMA #16.

16-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

17-anime.png

TMA #17.

17-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

18-anime.png

TMA #18.

18-tma.png

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

 

 

19-anime.png

TMA #19.

19-tma.png

 

 

 

Slutgiltigt fappbarhets-omdöme?

QcZFMuBvq.jpg

 

Jag kan ju minnas när de gjorde Fate Stay Night till cosplayporr och det var bara "usch fy". Sen att de försöker kopiera moe till verkligheten med K-ON var bara "trainwreck" underskrivet hela vägen lång. Men något roligt e hur jämförelsevideon med "Don't say lazy" visar bara fail för JAV-skådespelerskorna.

 

http://www.youtube.com/watch?v=titlZGlJ6SM

 

XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag insåg precis att ingen hade skrivit om det här på anime.se än så jag tänkte bara berätta att:

 

K-ON! säsong 2 är på ingång.

 

Detta blev klart i och med livekonserten "Let's Go!" som hölls i Yokohama dagen före nyårsafton. De som hade äran att vara där tävlade nog om vem som skulle komma först hem till sin internetuppkoppling för att rapportera om hur den stora videoskärmen på scen lystes upp av klipp från den första säsongen så snart konserten var avslutad och att de klippen följdes av ett uttalande som sade att den andra säsongen nu hade fått "grönt ljus".

 

När exakt vi kan vänta oss fortsättningen återstår väl att se. Jag antar att det åtminstone dröjer till sommarsäsongen då Kyoto Animation säkerligen har fullt upp med Suzumiya Haruhi no Shoushitsu samt förberedelserna inför K-ON!s fortsättning tills dess.

 

Nåja, jag tänkte bara slänga upp en kommentar här för de som inte redan har hört det på annat håll, samt säga att jag inom kort tänker editera förstaposten (som jag utlovade från början) så att serien får något som liknar en vettig introduktion. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den 20:e januari släpps en OVA på K-ON i Japan också.

 

Jo, det är ju en DVD/BD-unik "fjortonde episod" till första säsongen som följer med den sista volymen. Jag såg dock nu att MAL listar det som en OVA av någon anledning.

 

Edit: Eller ja, om man ser till vad OVA egentligen står för så stämmer det ju på sätt och vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fjorton

Gulligt avsnitt!

 

Lite besviken över att de inte spelade en ny låt och att de inte visade framträdandet alls, de hade ju kunnat skippa slutsekvensen.

 

Varför har alla köpt samma jacka?!

 

2pt9uoh.png

 

Kan knappt vänta på nästa säsong! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Goda nyheter det :|

 

F.ö var avsnitt 14 mysigt. Men jag börjar bli lite sugen på att se dem spela sina låtar. Hittills har man knappt sett dem spela på scen, utan man får se publiken eller någon musikvideo, typ :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att den kommer redan i april förvånade mig om jag ska vara ärlig. Jag tog för givet att de inte skulle sätta igång med produktionen av andra säsongen förrän de blivit klara med all post production till Suzumiya Haruhi no Shoushitsu. Med andra ord hade jag förväntat mig första avsnittet av K-ONs andra säsong i juli.

 

Notera att jag inte klagar. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog för givet att de inte skulle sätta igång med produktionen av andra säsongen förrän de blivit klara med all post production till Suzumiya Haruhi no Shoushitsu.

Med tanke på att filmen har premiär om en vecka så får vi verkligen hoppas på att de är färdiga med postproduktionen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog för givet att de inte skulle sätta igång med produktionen av andra säsongen förrän de blivit klara med all post production till Suzumiya Haruhi no Shoushitsu.

Med tanke på att filmen har premiär om en vecka så får vi verkligen hoppas på att de är färdiga med postproduktionen. :)

 

Wut? När jag läste om KyoAnis announcement (det första som kom) så snackades det om premiär i april. Nåja, där får jag för att jag inte håller koll på Haruhi-projektet. Jag har helt tappat intresset för SOS-brigadens förehavanden på sistone om jag ska vara ärlig. Förhoppningsvis kan väl filmen ändra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Åh nu kanske man blir ihjälflamead.. Har kommit till ep 7 av K-on! nu och jag undrar ju vad det ärsom lockar vuxna människor att se något dylikt, detta äringet påhopp utan jag är genuint nyfiken. Jag har småskrattat vid ett par tillfällen, det kan jag erkänna men tycker överlag den verkar vara riktad mot 7-10 år?

 

Vad har jag missat? Jag tycker dettaär ett återkommande fenomen bland många av de mer populära serierna här på anime.se att de verkar rikta sig till en enormt ung publik. Men jag tror det handlar om att det är något jag inte har greppat riktigt, undrar bara vad.

 

edit:vill klargöra att jag inte tycker att vissa av de sexuella anspelningarna hör hemma i en anime riktad mot 7-10 åringar så det är klart att jag inser att publiken förmodligen är lite äldre, mitt problem är att allt övrigt innehåll utöver det i mitt sinne skulle kunna roa den åldersgruppen mycket väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har småskrattat vid ett par tillfällen

Det är väl i stort sett det som drar mig till serien. Fast jag kanske är mer lättroad än vad du är :)

 

Men när vi nu är inne på det så tycker jag att nya säsongen var väldigt tråkig. Nästan alla skämt kändes likadana och gick inte hem hos mig av någon anledning. Är det sämre/anorlunda eller är det jag som är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...