Hoppa till innehåll
Anime.se

Street Fighter IV


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Har väl inte så mycket att skriva just nu här men tänkte att det kanske vore skoj med en tråd med lite tips och tricks för det här spelet eller bara snacka lite om det.

 

Själv är jag ingen bra beat'em up spelare men måste skriva att det är för det riktigt underhållande. Synd bara att alla på lajvet ska vara så bra. Jag har verkligen inte en chans där, ännu. Köpte spelet idag förvisso och ska nog inte räkna med att ha bemästrat det efter bara några timmars spelande. Men se upp där ute! Blå kommer att försöka göra sitt yttersta för att få sin första lajv vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit lite inne på att skaffa SFIV också faktiskt men liksom du är jag inte speciellt bra på fighting spel. Sen är jag heller inget fan av d-paden på 360 så man borde nästan ha en arcade stick isf. ^^

 

Sen har jag alltid tyckt att fighting spel ska spelas av 2 personer och inte online. Det är liksom inte samma sak att vinna en match online som att besegra kompisarna hemma i soffan. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit lite inne på att skaffa SFIV också faktiskt men liksom du är jag inte speciellt bra på fighting spel. Sen är jag heller inget fan av d-paden på 360 så man borde nästan ha en arcade stick isf. ^^

 

Sen har jag alltid tyckt att fighting spel ska spelas av 2 personer och inte online. Det är liksom inte samma sak att vinna en match online som att besegra kompisarna hemma i soffan. :blush:

 

Har faktiskt tänkt på att skaffa en arcade stick då jag känner att det inte funkar att göra alla rörelser speciellt smidigt. Men sen så vet jag inte om det skulle vara så mycket bättre med arcade sticken men det känns nästan som det just därför tankebanan rör sig mot att skaffa en.

 

Sen håller jag med om att det är roligare att spela hemma mot en polare. Vilket jag och brorsan jag rätt flitigt just nu. Tyvärr åker jag nog på mer stryk än vad jag delar ut. Men online-läget tycker jag är en utmärkt grej för att pröva och öva sina skills på andra då det lätt blir enformigt att bara spela mot en och samma person.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Street Fighter IV verkar riktigt bra. Har också funderat på att köpa det. Men jag är också riktigt dålig på fightingspel, usel skulle jag vilja säga. Har dock hört att träning ger färdighet så jag kanske skulle ge spelet en chans.

 

Hur håller det hittills? Har hört att det ska finnas massor av specialattacker och sånt att utforska så att det ska hålla jättelänge. Är det sant =)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur håller det hittills? Har hört att det ska finnas massor av specialattacker och sånt att utforska så att det ska hålla jättelänge. Är det sant =)?

 

Finns en del att försöka bemästra helt klart. Vissa enklare än andra. En sak som jag gillar dock är att de flesta karaktärer bara har kanske 3-5 speciella attacker. Sen att ta det till perfektion och lära sig fullt ut är en annan femma. :D

 

Vilket språk är rösterna på i PAL? Kan man välja?

 

Man kan välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns en del att försöka bemästra helt klart. Vissa enklare än andra. En sak som jag gillar dock är att de flesta karaktärer bara har kanske 3-5 speciella attacker. Sen att ta det till perfektion och lära sig fullt ut är en annan femma. :D

 

Har inte grejen varit det med Street Fighter att det finns kanske inte så överdrivet många olika combos men du kan göra en combo med combos typ. Alltså du börjar med en combo som du halvvägs igenom "canclar" ner i en annan för o fortsätta upp i en tredje direkt så du får helt sjuka specielare.

Så att bemästra det där är typ helt omöjligt för oss vanliga dödliga men att bara lära sig en karaktärn enskillda combos inte är det svåraste.

 

Nu kan jag tyvär inte ge något exempel på en sån über combo men jag har sätt videos på sånna någon gång om jag inte misstar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har äntligen klarat av Seth på svåraste svårighetsgraden men det var inte det lättaste och det tog helt klart sin lilla tid för mig. Online blir jag dock lika ägd på som vanligt men det är för det lika underhållande. Challanger läget är även det underhållande och vissa saker finner jag nästan helt omöjliga att klara. Men jag är inte så snabb på fingrarna helt klart bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Köptet men det var helt klart svårare än jag förvänta mig :D

 

På dom flesta fightspel ja kört har det räckt att lära sig lite ytligt vilka knappar som gör vad och sen bara trycka som om livet hängde på det, fast det här var helt klart klurigare!

 

får nog plugga på attackerna lite innan ja vågar spela serriöst.

Det är snyggt gjort dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...