Hoppa till innehåll
Anime.se

Regionskodning på ps2?


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har för mig att ps2an är regionskodad men vad jag vet så är ps3an inte det så tänkte bara höra hur det låg till.

Om den nu är det vilket jag misstänker hur ligger det då till med regionerna? Kan amn t.ex köra Japanska spel på en europeisk eller en amerikansk eller det är en egen region?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska kunna spela alla PS3-spel på alla PS3-maskiner oavsett region. Men jag har hört att vissa spel innehåller en del minimala skillnader beroende på varifrån PS3an kommer. (Skulle gissa att på t.ex. Resident Evil 5 så kommer det stå Biohazard 5 på titelskärmen om du har en japansk PS3, oavsett om utgåvan av spelet är japansk, amerikansk eller europeisk.)

 

Uppspelning av BluRay är regionsskyddat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS2 är regionskodad. Man kan bara spela PS1- och PS2-spel samt DVD-filmer från sin egen region. För spel är USA, EU och Japan egna regioner, för DVD är EU och Japan samma region, medan USA är en egen.

 

På en PS3 har jag för mig, och jag kan ha fel, att man fortfarande bara kan spela PS1- och PS2-spel samt Bluray- och DVD-filmer från sin egen region. Med Bluray är USA och Japan samma region, medan EU är en egen. PS3-spel är som sagt regionsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack Sceleris för svaret det var det jag ville veta. antar det blev lite otydligt eftersom jag nämnde ps3an med det var ps2an jag frågade om egentligen. ^^

 

Någon som vet om Fate Unlimited Codes eventuellt kommer att komma till us föresten? För jag var lite inne på att köpa en amerikansk ps2a ändå, känns inte direkt lönt att köpa en japansk om det finns 1 eller 2 spel jag vill spela som bara finns i japan (kan ju inte japanska så är väl bara fighting spel jag klarar av då).

Menar nu givetvis ps2 verisionen av Fate jag är inte intreserad av psp verisionen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...