Hoppa till innehåll
Anime.se

Animespel!


Them_bonez
 Share

Rekommenderade inlägg

Naruto Ultimate Ninja köpte jag för något år sen till 360, och det var ett riktigt bra spel, så du lär inte bli besviken.

Annars finns ju en rad rollspel som är av animetyp, dvs karaktärsdesign och storyupplägg, t.ex Eternal Sonata, Tales of Vesperia etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja... narutospelen (åtminstone ett utav de första till 360 eller ps3) fick ju redigt bra kritik i tidningarna om jag inte minns helt fel, både för grafik, story, sandlådemöjligheterna och att den höll sig till originalet i början.

 

Annars är jag lite inne på flaskis spår, att rent stilmässigt finns det mängder av spel som designats med animeinspiration, det kommer dock inte riktigt upp några i huvudet just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

"Tales of" spelen från Namcobandai är mina personliga favoriter. De som är släppta i Sverige är:

 

Tales of Symphonia (Gamecube)

Tales of Phantasia (GBA)

Tales of Eternia (PSP)

Tales of the World - Radiant Mythology (PSP)

Tales of Symphonia: Dawn of the New World (Wii)

Tales of Vesperia (Xbox360)

 

Det är synd att det är så få som släppts i västvärlden. Jag kan verkligen rekommendera dessa, dock :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
"Tales of" spelen från Namcobandai är mina personliga favoriter.

Tales-spelen är inte animebaserade i det minsta.

Det finns förvisso anime baserat på spelen, men den är en annan femma.

 

Jag rekommendera dem iofs starkt, i vilket fall, även om jag hittils bara spelat det ursprungliga Tales of Phantasia till SNES (på emulator med en fangjord översättning ...som även finns på svenska, lustigt nog).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Beror på vad du menar med animéspel. Är det något som är baserat på en animé, eller något som typ har animé-artat tema och animéiska teckningar?

 

Galgun till PS3/360 kan väl klassas som ett animéspel även om det inte är baserat på någon speciell.

 

Annars är Berserk till Dreamcast det i särklass bästa animé(manga)baserade spelet evar.

 
Edit: Noterade originalpostens år. Nåja.
 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Jag är själv alltid sugen på att hitta nya, roliga animéspel, eftersom de flesta inte ens släpps här i västvärlden. Så fort det kommer något som verkar lovande brukar jag plocka upp det, men det har inte varit så mycket på de senaste åren. Jag skulle dock vilja säga att jag verkligen gillade Bleach: Soul Resurreción till PS3. Härligt liten pärla som jag spelade väldigt mycket och detta trots att jag inte alls är ett fan av TV-serien.
Actionfyllt, beroendeframkallande och packat med innehåll, och att man får spela som och ranka upp med så många olika figurer är riktigt skoj.
Säga vad man vill om Bleach som serie, men karaktärsdesignen har jag alltid diggat,och att få spela som ondingarna är trevligt. Check it out, om ni kan! :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...