Hoppa till innehåll
Anime.se

Musiklek !!


Meu
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

På volbas låt: Om man bortser från att låten per automatik är asbra på grund av dess kultstatus så skulle jag nog nog våga påstå att man lyckats få till en i grunden enformig melodi som man aldrig tröttnar på. What is Love kan man utan tvekan sitta och skaka huvudet till hela natten lång!

 

Shadow.D-Crakling: Jag gillar Duane och Brandos långa tv-spelsmixar. Är inget direkt fan av rapp-liknande låtar, men detta går bra. Dels för att de kör om tv-spel helt klart, sedan är mega man 2 förbannat bra också, både som spel och som OST!

 

(tumme upp för asball teckenspråkskille!)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På volbas låt: Om man bortser från att låten per automatik är asbra på grund av dess kultstatus så skulle jag nog nog våga påstå att man lyckats få till en i grunden enformig melodi som man aldrig tröttnar på. What is Love kan man utan tvekan sitta och skaka huvudet till hela natten lång!

 

Shadow.D-Crakling: Jag gillar Duane och Brandos långa tv-spelsmixar. Är inget direkt fan av rapp-liknande låtar, men detta går bra. Dels för att de kör om tv-spel helt klart, sedan är mega man 2 förbannat bra också, både som spel och som OST!

 

(tumme upp för asball teckenspråkskille!)

 

Samma dude som live spelar Still Alive Portal Themen ju ;D haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma dude som live spelar Still Alive Portal Themen ju ;D haha

 

Spelar och spelar... var ju han som skrev den. Killen råkar ju vara en ganska känd artist överlag ^^;

 

haha I see =D han är awesome hur som helst gillar hans Still alive låt då han framför den live även den videon då han kör den på Rockband ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag gillar klassisk musik, har dock inte varit inne för så mycket Vivaldi. Den sista biten av låten tyckte jag var bäst. (jag lyssnade på hela)

Åå. Jag lyssnar sällan på de två andra. Jag tycker övergången från den första är så skärrande. Jag förstår inte riktigt tanken i att sätta så väldigt olika satser tillsammans och kalla det ett enda stycke. Det lyssnades väl inte på musik på samma sätt då som det görs nu.

 

Hjärrteebloooood

Den var ju grym. Smart text och väldigt dyster ton genom hela.

 

Njypp:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...

Njae, den föll mig inte i smaken men jag gillar inte genren så kritiken är ju inte direkt objektiv. Å andra sidan är det väl kanske en del av leken. =)

 

 

Jag testar med ett live-klipp. Lite bakgrund ( för att jag tycker att sådant är kul men man behöver inte läsa om man inte vill ^^):

 

Bakgrund

Trumvirtuosen och det kreativa geniet Mike Portnoy blev ombedd (från skivbolagshåll) att sätta ihop en "progressiv supergrupp" för ett kort musikaliskt experiment vid sidan av Dream Theater och för att det inte skulle bli för likt den redan befintliga supergruppen sökte han medlemmar utanför sitt eget band. På bas fick han in Tony Levin och på keyboard lyckades han rekrytera världens bästa keyboardist - klassiskt skolade Jordan Rudess - som de hade uppvaktat under flera år utan framgångar men som efter projektet slutligen rekryterades även till Dream Theater som permanent medlem. Det var dock svårare att hitta en gitarrist som passade och det blev till slut så att Portnoy tummade på sin egen regel och tog in Dream Theater-kollegan John Petrucci. Dessa fyra strålade samman och under endast en vecka skrev de och spelade in skivan med samma namn som gruppen - The Liquid Tension Experiment - som av logiska anledningar nästan uteslutande är uppbyggd med resultatet av intensiva improvisationssessions som byggstenar.

 

Klippet är från en återföreningskonsert som hölls för att fira experimentets 10-årsjubileum. Anledningen till att jag valde just det här klippet är för att Petrucci hade allvarliga tekniska problem med sin gitarr som de var tvungna att fixa under låtens gång. Jordan Rudess var därför tvungen att ta sitt 30 sekunder långa solo drygt 3 minuter in i låten och göra det till en oförberedd och 8 gånger så lång pianoimprovisation för att köpa tid. Klippet visar ett exempel på en av anledningarna till att så många är överrens om att han är den (i särklass) bästa keyboardisten genom tiderna. När det gäller trummisar, basister och gitarrister går åsikterna isär och folks åsikter färgas naturligtvis av vilka favoritband de har eller vilken sorts musik de gillar. Rudess står dock ut så pass mycket att även många DT-hatare brukar hålla med om att hans talang saknar motstycke. I slutändan är det naturligtvis ändå en fråga om tycke och smak. Nåväl, nog snackat, jag ville bara ge lite bakgrund till just detta klipp eftersom jag själv finner det intressant med tanke på omständigheterna som råder på scen.

 

The Liquid Tension Experiment - Universal Mind

 

http://www.youtube.com/watch?v=26RqwXEFpLU

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar det, brukar inte lyssna så mycket på den sortens musik men det var riktigt skönt att lyssna på. Känner att 07:40 och framåt skulle passa till någon episk scen i något japanskt rollspel. :)

 

 

Detta är en låt jag lyssnat en del på, lyssnar iofs inte mycket alls på låtar i den här genren heller men det är något som tilltalar mig med just den här.

 

http://www.youtube.com/watch?v=vgSn0SbQJQI

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...