Hoppa till innehåll
Anime.se

Mediaspelare


Addie
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har varit en flitig användare av Vlc i några år. Men efter att några personer, eller snarare rätt så många, har sagt att vlc är så dåligt. Och det finns ju så många media spelare där ute på nätet. Så vilken media spelare använder ni? Funkar den bra? Finns det någon bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använder zoom player som kommer med cccp codec-paketet. Den första egentliga anledningen till att jag började använda den var för att mitt vlc klappade ihop av någon anledning

 

Men gillar nog zoom bättre av diverse anledningar. Bara småsaker när det gäller snabbkontroller för att göra grejer.

 

Verkar dock finnas nåt lurt med det i visat som aldrig hände i xp. När man hoppar väldigt mycket kan det komma upp ett felmedlande som säger "invalid float point operation" eller nåt sånt. Allt hänger sig och man måste avsluta processen i aktivitetshanteraren.

 

Kan också vara krångligt att ta screenshots i .mkv-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag personligen gillar inte VLC (främst av en helt annan anledning än många andras), men mitt bästa förslag till där är att INTE FALLA FÖR GRUPPTRYCKET! Fungerar VLC alldeles perfekt för dig och dina behov så fortsätt använda det! Vill du ha något som inte VLC erbjuder, kom tillbaka då och leta upp något som är bättre!

 

Om du gillar VLC och tycker att det är utmärkt så skall du inte byta bara för att någon annan vill det. Även om det är något så trivialt som en videospelare så passar inte alla videospelare alla.

 

Ta VLC och MPC som två exempel! VLC är jättebra om man vill slippa fixa med codecs, även om man vill ha möjlighet att streama sin video över nätverk. MPC är ett riktigt bra alternativ om man vill kunna göra finjusteringar i sina inställningar. Gillar man dessutom att ta screenshots från det man kollar på är MPC bättre som erbjuder lagom komprimerade JPG medan VLC bara (senast jag kollade) sparar stora PNG-filer.

 

Alltså, använd det du själv gillar!

 

 

 

Om jag skall hålla mig till ämnet så...

 

Använde först Windows Media Player, sedan VLC, sedan BSPlayer, sedan Media Player Classic (med ytterst få inslag av Zoom Player). Installerade från början alla codecs själv, men har sedan växlat mellan två-tre olika paket, just nu är det CCCP som jag (och många andra) kör med.

 

När det kollas på TV med HTPC (när jag hade en) var det främst TVedia som användes, ibland några olika gratisalternativ. Just nu är det dock mitt Wii som kör Media Player CE =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För min del är det mpc + cccp, körde väldigt mycket vlc, men har av någon anledning, som jag inte riktigt minns längre, slutat köra (nu mer är det nog för att jag inte ville installera för många mediespelare, eller för all del håla antalet program nere på datorn).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mediaspelare heter det faktiskt, inte Media spelare. Topic fixad >_>

 

Vad petigt :P

 

Men förövrigt så är det vlc jag kör med, med cccp. Kommer ihåg att jag prövade Bsplayer förut, men slutade med det pga att på något vis så krånglade undertexter på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...