Hoppa till innehåll
Anime.se

Discreet Packaging Option?


Igyou_Hime
 Share

Rekommenderade inlägg

Har aldrig provat den valmöjligheten, men jag brukar alltid skicka som "gift". Men jag fick ändå tulla för mitt senaste paket. Tror värdet på paketet spelar stor roll när tullen tittar på det. Det senaste var på ca 10,000 yen, men de som brukar vara på upp till 3,000 yen har jag alltid sluppit tulla för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta lite, stopp! Momsen som anges är den japanska, det är företaget som du handlar ifrån (i det här exemplet, cdjapan) som lägger till momsen på sitt försäljningspris som de sedan tar hand om i deras redovisning. Momsen är alltså ingenting som du tar hand om utan den dras alltid när du handlar.

 

Är du säker på att det inte är tullen du tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta lite, stopp! Momsen som anges är den japanska, det är företaget som du handlar ifrån (i det här exemplet, cdjapan) som lägger till momsen på sitt försäljningspris som de sedan tar hand om i deras redovisning.

Just cdJapan säljer alla sina artiklar utan den japanska momsen på 5%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AH! Nu hajar jag!

 

If you are receiving your order outside of Japan, you may be subject to VAT/import duties, which may be levied once the package reaches the country. If that happens, additional charges for customs clearance must be borne by you or the recipient of the order. To find out what these charges might be, please contact the customs office of the country in which the order is to be received.

 

De noterar också följande:

 

Many of our European customers report that packages sent by EMS are more frequently stopped at the customs and they have to pay customs charges. For this reason, many customers in Europe prefer Air Mail and SAL, because it is less likely for packages to be stopped if they select these shipping methods.

 

De nämner inte något om att om att risken för att pröjsa skatten blir lägre med "diskreta paket", men om det inte kostar någonting extra att skicka varorna med det alternativet, så testa! Testa och kontrollera själv skillnaden på paketet gentemot de tidigare paketen du fått. Står det fortfarande pris och typ av innehåll på paketet så kommer förmodligen tullen haffa ditt paket oberoende.

 

 

 

Sedan kan det ju bli en politisk fråga om man vill, men jag lämnar det till er =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...