Hoppa till innehåll
Anime.se

Gintama


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Jovisst, det kan jag förstå och känna att det finns en poäng i sentimentaliteten till filmen som "avslutande film". Jag kommer alltid vara partisk till Gintama-filmer på grund av allt som redan etablerats i serien (det är mer av det jag gillar (oftast)!), men oavsett var jag väldigt nöjd efter att ha gluttat klart på den. Jag skulle behöva se den en andra gång minst för att ge bättre feedback hur den står som självstående film. Jag har taskigt minne.

 

För mig personligen kändes det mer som: "Nej! Gintama är slut -- igen!" Till min kännedom var inget nytt annonserat heller vid den tidpunkten, så känslan av att det var "sista" var väl där, men det är också något jag nästan är van vid vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte att någon riktigt förväntade sig att det inte skulle bli mer Gintama-anime, filmen var rolig samtidigt som den var förbannat rörande och därför fick den ett högt betyg x3

... Betygsätter folk högt för att något tar slut?

 

Filmen var himla 'gosig' i vilket fall, och med det där 'gosiga' slutet så tycker jag nästan att det känns ännu bättre att se teveserien efteråt lite som ett plåster x3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... Betygsätter folk högt för att något tar slut?

Inte direkt för att något tar slut, men om det är det sista någonsin -- även om det bara slutar med "business as usual", typ valfri film i valfri Shônen Jump-animefranchise -- så blir det nog mer känslomässigt för ett fan, och eftersom folk gillar att bli känslomässigt berörda så kan det nog leda till högre betyg. Tänker jag. ( '3')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...