Hoppa till innehÄll
Anime.se

Hunter x Hunter (2011)

Sceleris

Rekommenderade inlÀgg

Rumor: New Hunter x Hunter TV Series Coming

A copy of a sales sheet has been posted to a Japanese bbs which suggests that Hunter x Hunter will be getting a new TV series. The sheet says that, along with the other promotional materials, information for a Hunter x Hunter TV anime will be revealed. It asks that the revealed information be posted together with the other materials for the release for volume 29 of the manga on August 4th. Volume 28 of the manga was released on July 4th and it was announced the manga will be resuming serialization in Shonen Jump in August as well.

KĂ€lla: Crunchyroll

Mangaserien ska ju som bekant börja om, och nu ryktas det alltsÄ om att det kommer en ny tecknad TV-serie. Det fÄr mig att undra om inte en del av uppehÄllet i publikationen kan bero pÄ att Yoshihiro Togashi har samarbetat med produktionkommittén, ungefÀr som jag tror att Kentaro Miuras förseningar med Berserk beror mer pÄ filmprojektet Àn Idolmaster.

Ärligt talat sĂ„ vet jag inte om jag behöver nĂ„gon animĂ©fortsĂ€ttning. Jag följer mangan, och det har aldrig blivit sĂ„ bra som det var i York Shin.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Med tanke pÄ att arken efter det TV-serien+OVA tÀckte har hÄllit pÄ sedan dess sÄ vet jag inte riktigt hur det skulle bli med en till tv-serie eftersom.. tja... dom har en ark att tÀcka i nulÀget? :psyduck:

DÀremot skulle sÀkert en film eller tvÄ som tÀcker myr-arken funka bÀttre tror jag. NÄja, Àr vÀl bara att vÀnta och se om det faktiskt blir nÄgot eller inte.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Sant. Men om de arbetar mer direkt med Togashi sÄ kanske de kommer att kunna avsluta "Myrornas krig" i mangaversionen, och dÀrmed fÄ en hel akt att animera. Vem vet, det kanske inte Àr sÄ mÄnga kapitel kvar.

Ärligt talat skulle jag nog mer uppskatta en utfyllnadsakt, om den var lika vĂ€lskriven som York Shin. 8)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 3 weeks later...

HÀrligt detta, jag har lÀnge kÀnt att Hunter x Hunter har potential att locka nya tittare om den nylanserades. Och med Madhouse som animerar sÄ kommer det bli lÀskigt snyggt. Fast jag kommer nog att fÄ svÄrt att vÀnja mig vid nya röstisar. Jag kikade lite pÄ vilka det var och Àven om mÄnga av dem har flera stora roller i bagaget kÀnns det mer som "populÀrcasting" Àn typecasting. NÄja, vi fÄr vÀl se hur det blir. Den gamla serien försvinner ju inte bara för att det kommer en ny.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Tydligen ska ju Gon's VA vara hennes första "Anime jobb", om man ska tro Myanimelist's lista för henne (dÄ det bara stÄr Hunter x Hunter). Jag vet inte, helst hade jag ju velat ha röstskÄdespelarna ifrÄn första serien i vilket fall the viktiga - gon, killua, den blonda killen och Lenario (var det sÄ han hette? jag orkar inte kolla upp det).

Men man lÀr vÀl vÀnja sig förr eller senare vid det.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Personligen har jag fullt förtroende för Namikawa och tror att han kommer att göra en utmÀrkt Hisoka, den jag Àr mest orolig över Àr Miyuki Sawashiro som Kurapika. Jag gillar verkligen inte hennes pojk-röst.

Visst Àr det vÀldigt trevligt att det kommer en ny version av serien, men Àr det inte samtidigt en aning... onödigt? Visst, den nya versionen kommer sÀkerligen bli snyggare och sÄ, men den gamla Àr ju riktigt bra och följer vÀl mangan hyfsat troget, bortsett frÄn nÄgra fillers (jag har bara lÀst ett par volymer)? Det Àr ju fortsÀttningen man vill ha! Men det Àr klart, har vi vÀntat sÄ pass lÀnge kan vi vÀl vÀnta ett tag till. :) Jag ser mycket fram emot serien i vilket fall som helst.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Det Àr nog lÀttare för dem att fÄ upp lite hajp för en nu serie, Àn för en fortsÀttning pÄ en serie som mÄnga kanske inte sett början pÄ. Det blir framförallt lÀttare att fÄ annonsörer, vilket Àr viktigt för att de ska kunna göra serierna över huvud taget.

Jag har som sagt vÀntat pÄ detta och tycker det Àr en utmÀrkt ide, men med nya röstisar kommer det nog kÀnnas lite konstigt till en början, ungefÀr som att ha pÄ sig nya skor som man inte gÄtt in Àn.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 1 month later...

Det kÀnns helt sjukt att komma tillbaka till "scenen" och alla serier som fÄtt mig att mÄ sÄ sjukt bra görs om in nya tappningar. Jag kan inget annat Àn kÀnna mig vÀldigt inspirerad av att det satsas pÄ det hÀr sÀttet just nu, men som sant HxH fan sÄ vore det konstigt om man inte hÄller sig lite pÄ sin vakt.

VÀntar spÀnt oavsett! Grymma "nyheter" för mig :P

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 8 months later...

Hej allihopa!

Jag har nu följt remaken ett tag( har inte sett första) eftersom jag mÄnga gÄnger fÄtt serien rekommenderad till mig.

Tycker att serien börjar ganska svagt men visade potential sÄ jag fortsatte följa den.

Efter ett gÀng avsnitt blir den ocksÄ bÀttre!

Och efter att ha sett senaste avsnittet förstÄr jag att jag helt har fastnat för serien =D

Det som gör att serien Àr bra i mina ögon Àr att det faktiskt finns taktik i striderna, och huvudpersonen Àr inte en total idiot (vilket tyvÀrr Àr ganska vanligt i genren).

Ser verkligen fram emot vad som skall hÀnda hÀrnÀst!!

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Hade du sett den gamla animéversionen? Om sÄ, hur stÄr den nya sig?

Jag minns att TheFluff skrev pÄ ett annat forum att:

A reliable source in the anime industry informs me: "I met this guy working at Madhouse, and he was complaining about how Togashi (the HxH manga author) wanted the anime as a secure source of income. The Madhouse guy didn't seem to think it'd succeed though, since the entire thing is slated for only 36 episodes or so, and there's no way to animate the Chimera Ant arc. He also mentioned that the manga would be stopping again in December."

Blev lite fel. Mangan slutade förvisso i mars, vilket inte Àr sÄ lÄngt ifrÄn (men kanske ÀndÄ lÀtt att gissa sig till med tanke pÄ Togashis arbetshistoria), men animén verkar bli en god bit lÀngre Àn 36 avsnitt. Senaste avsnittet var det 35:e, med minst 3-4 avsnitt till bokade i TV-tablÄerna, och om de inte hade för avsikt att fortsÀtta en god bit till sÄ hade de knappast utannonserat rollistan för en hel kommande akt... Men nÄgon bautaserie med 200 avsnitt kommer det knappast att bli, dÄ hade de inte arbetat lika fort som de gjorde nu.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Den akten som de utannoserat roller för Àr dÀremot vÀldigt kort jÀmfört med arket som Àr nu. HÄller de samma tempo som de haft hittills sÄ borde det inte vara allt för mÄnga avsnitt kvar. Jag skulle tippa pÄ att den hÀr serien slutar vid 50-65 avsnitt, speciellt dÄ inga roller Àr angivna för greed-island arket i artikeln du lÀnkade Sceleris. Det Àr klart de kan utannonsera fler allt eftersom och jag hade gÀrna sett att de animerade "Chimera Ant"-arket.

Personligen föredrar jag den gamla, dels för att jag gillar röstskÄdespelarna bÀttre i den. Men framför allt för att den nya lÀgger mer fokus pÄ Killua och Gon. Kurapika och Leorio har visserligen en stor roll, men jag tycker att man aldrig hinner fatta tycke för dem som karaktÀrer. De kÀnns mer som biroller med lite extra scentid.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Den akten som de utannoserat roller för Àr dÀremot vÀldigt kort jÀmfört med arket som Àr nu. HÄller de samma tempo som de haft hittills sÄ borde det inte vara allt för mÄnga avsnitt kvar. Jag skulle tippa pÄ att den hÀr serien slutar vid 50-65 avsnitt

50-65 Àr just vad jag skulle kalla för "en god bit lÀngre Àn 36 avsnitt"... :ambivalentdrop:

Personligen föredrar jag den gamla, dels för att jag gillar röstskÄdespelarna bÀttre i den. Men framför allt för att den nya lÀgger mer fokus pÄ Killua och Gon. Kurapika och Leorio har visserligen en stor roll, men jag tycker att man aldrig hinner fatta tycke för dem som karaktÀrer. De kÀnns mer som biroller med lite extra scentid.

Åh, synd. Kurapika Ă€r ju typ den mest intressanta karaktĂ€ren.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 1 month later...

Nu har de slÀppt en beskrivning av den kommande filmen, som originalmangatecknaren Togashi har uppsikt över (och kommer pÄ grundhandling till?). Spoilers om Kurapikas förflutna och mÄl:

Spoiler
Fantomtruppen massakrerade ju Kurapikas klan och tog deras ögon, och i filmen har tydligen nÄgon anfallit och tagit Àven Kurapikas ögon. Tillsammans med Gon, Killua och Leorio kommer han att upptÀcka den sanna identiteten bakom personen med spindeltatuering nr. 4. (Om detta innebÀr Hisoka eller personen som var nummer fyra i Fantomtruppen innan Hisoka ÄterstÄr att se.)

Jag vet inte, lÄter vÀl intressant? ( '-')

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 3 months later...

Avsnitt 58

Verkar som de kommer gÄ in i Greed island arcet (finns en poster med karaktÀrer och sÄnt hur de ser ut i denna animen), det ÄterstÄr dock att se hur pass mycket lÀngre Àn greed island serien kommer bli. Det skulle bli vÀldigt hÀftigt om de över alla förvÀntningar fortsÀtter in i nÀsta arc!

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
A big announcement was promised for the end of the Hunter x Hunter Phantom Rouge anime movie. Turns out that the reveal was that a second anime feature is already in the works. A short teaser showed showed head of the Hunters, Chairman Netero and the Heaven's Arena fighting tower.

ÅhĂ„. Undrar om de tĂ€nker börja göra mĂ„nga filmer, typ en om Ă„ret som One Piece/Naruto/Conan... :x

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 1 month later...

MYRORNAS KRIIIIIIIIIIIIIIG!

Ja, jag lÀste just pÄ en japansk blogg att frÄn och med 21 april sÄ börjar "ChimÀrmyrornas krig" i animeversionen. Det Àr seriens hittills lÀngsta "arc": i mangaform tÀckte akter 1-5 upp mangavolymer 1~18, medan bara "Myrornas krig" tÀckte upp volymer 18~30! Med andra ord: det Àr lÄÄÄngt!

Det Àr alltsÄ detta som kommer direkt efter den punkt dÀr den gamla animeversionens sista OVA slutade.

PÄ den lÀnkade bloggen Àr man lite orolig över ett par saker: dels tÀnker man att de helt klart mÄste censurera en massa av vÄldet -- den nya animeserien Àr ju en morgonserie för barn -- och dels vill man att de lyckas lÀgga en massa krut pÄ en av seriens viktigaste uppgörelser.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter