Hoppa till innehåll
Anime.se

Deculture: svensk nättidning om anime, manga och spel


Basara
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter mycket om och men är webbtidningen och bloggen Deculture äntligen färdig och kan nu njutas av besökare.

 

Innehållet är om något ingenting nytt: anime, manga, tv-spel och visual novels men det är med stort hjärta och glädje som vi kommer släppa tidning 6ggr/år.

 

Det som inte hamnar i tidningen kommer att hamna i bloggen.

 

Väll mött och välkomna ska ni vara!! Kom in på några raders läsning och kommentera gärna

 

http://deculture.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, trevligt! Det råder ett underskott av webbzines om animé, i synnerhet på svenska! (Och i extra synnerhet med Macross-referens direkt i titeln!)

 

Hinner bara skumma igenom lite just nu, och det ser prima ut... men -- även om nedladdningsbart är trevligt -- om ni vill kalla er för en webbtidning, borde ni inte finnas i webbformat också? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Begränsade kunskaper, begränsad ekonomi sätter stop.

 

I dagsläget får ni nöja er med en nerladdningsbar tidning. Men till framtiden, vem vet?

 

Målet är att dels nå ut till andra som är intresserade och insatta, dels att försöka få upp ögonen för ämnena här i Sverige och framför allt, på svenska.

 

Men vi får se vad framtiden utvisar. Ska fundera litet på det hela.

 

edit - Rena nyheter och liknande kommer ju hamna på bloggdelen. Tillsammans med annat. Så delvis är det ju webbtidning och delvis är det nerladdningsbar tidning och tillhörande blogg :)

 

Oh well. Det får vara såhär i dagsläget. Svårt att göra alla nöjda :P Men jag tackar och tar emot för all feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

idrougge tipsade om ett svenskt, nedladdningsbart animemagasin som går under namnet Deculture och kommer ut varannan månad. I hittills tio nummer har deras åtta skribenter skrivit om anime, manga och TV-spel, och har även en poddradio, dock bara med ett avsnitt.

Redigerad av Sceleris
Sammanfogade ämnena.
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man bockar och tackar. Trevligt att ni gillar tidningen :)

 

Vi har så att ni kan kommentera på varje nummer. En sådan kommentar på numret skulle vara underbart att få.

 

Vi diskuterar en mer detaljrik utformning av podcasten. Så det kommer mera. Vi vet dock inte när.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gjorde reklam då vi öppnade. Men sedan så har jag inte velat spama sönder forumet med trådar varannan månad om att vi släppt ett nytt nummer.

 

Tråden jag öppnade finns här: http://www.anime.se/forum/topic/5250-deculture/

 

Men jag får börja bli litet mera aktiv här när vi släpper nya nummer. Vart kan jag posta att vi släppt nya nummer? Ska jag posta i den här tråden? Eller ska jag dra upp den gamla tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla har vi dåligt minne. Det bara visar sig på olika sätt XD Och tråden som jag gjorde är ju över 1 år gammal och ej aktiv så klart det blir som att jag aldrig skrivit om tidningen.

 

Men då vet jag hur jag ska göra. Då ska jag börja göra det. Perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Tjo alla glada. Det har blivit dags för oss att utöka verksamheten med mer skribenter/bloggare och till detta behöver vi er hjälp.

 

Är ni minst 18år och har ett brinnande intresse för anime, manga och behärskar det svenska språket någolunda så tveka inte. Hör av er till jobb[at]deculture[dot]se med information om er själva och ett arbetsprov så går vi igenom er ansökan och återkommer sedan till er.

 

Det vi först och främst letar efter i dagsläget är människor som har koll på anime/manga-världen i form av nyheter som med lätthet kan skapa nyheter till hemsidan som är inriktade på anime. Detta gäller ju givetvis även att recensera anime/manga till tidningen och skriva intressanta artiklar/krönikor som är relaterade till anime. Har ni dessutom erfarenhet av visuella noveller eller brinner för det så gör det inte saken sämre.

 

Tyvärr har vi ingen möjlighet att skicka ut några recensionsexemplar utan det är den egna samlingen som gäller för recensioner i sådana fall.

 

Det vi kan erbjuda är att ni får era texter publicerade och lästa av vår läsarskara samt erfarenhet av att korrigera och hitta fel i era egna samt andras texter. Till dags datum är det allt vi kan erbjuda.

 

Började någonting att brinna inom dig när du läste detta? Tveka inte utan hör av dig till oss på jobb[at]deculture[dot]se med ett arbetsprov.

 

Vi hoppas på ett gott sammarbete.

 

mvh

 

-Henrik Blomgren

 

Chefredaktör Deculture

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...