Hoppa till innehåll

Vi har nu en wiki! Kolla tråden!

Minegenbamse

Hjälp med att hitta denna nyckelring

Rekommenderade inlägg

Frakten från amazon låg på strax över 300kr.. Lite mycket tycker jag när själva nyckelringen kostar 40kr.
Det låter väldigt konstigt. Om man beställer en bok från Amazon brukar det bara kosta runt 7-8 dollar. Kan du ha råkat välja något onödigt dyrt expressalternativ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kan endast välja standard shipping (10-20 dagar). Tycker inte jag gjort något konstigt. Tog en screenshot men vet inte hur jag ska visa den. :p Det står i slutet av processen när man ser hela beställningen innan man skickar iväg den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Frakten från amazon låg på strax över 300kr.. Lite mycket tycker jag när själva nyckelringen kostar 40kr.

Den där nyckelringen säljs inte av det riktiga Amazon, utan en "Amazon Seller", vilket jag tror är tredjeparts-återförsäljare som, i utbyte mot att få använda en av världens största shoppingsajter, måste gå med på Amazons villkor och regler. Jag vet inte hur det fungerar exakt, men de kan tydligen sätta sina egna fraktkostnader. Just den länkade måste avsky internationell frakt: de skickar endast till Europa om de får 35 USD per beställning plus 8 USD per artikel! (Kanadensare kommer undan med 25 + 8x USD. Amerikaner får betala ynka 7 USD per beställning plus 2 USD per viktpund.)

Så, ja, då är nog Ebay bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hmm.. lite problem vid Ebay konto skapandet.. :p Väljer jag sverige i land listan bytar den automatiskt till United Kingdom.. Det funkar att välja andra länder. Kan någon testa och se om det händer samma sak?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu