Hoppa till innehåll
Anime.se

Nazo no Kanojo X


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok...jag sitter lite mållöst efter att ha sett första episoden.

Det handlar inte om ecchi som sådant, inte heller tentakler men mentalitet nivån är..nåja, känns off.

Jag kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt.

Den var bara weird.

 

Någon annan som sett första episoden och har nån annan reflektion?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nog för att jag gillar udda.

 

Men det här tyckte jag faktiskt var nära på gränsen till både löjligt och motbjudande.

 

Känns ganska hårt dock att döma ut animén direkt. Frågan om är ju om det är någon idé att fortsätta kolla när det finns så mycket annat gött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså den blir fan bara skummare och skummare. Jag ser och det är både motbjudande och roande samtidigt. Allting är så bissarrt .

Att den inte klassas helt som hentai det vet jag inte. Den klassades väl inte ens som ecchi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar den, speciellt efter andra avsnittet. Visst är det lite fanservice (*host* cameltoe *host*), men jag tycker inte att det handlar om att göra dreglet till en fetisch. Poängen är snarare att sätta en bisarr skruv på en "boy meets girl"-berättelse som inte skyggar tillbaka för ungdomars sexualitet. Sådana brukar väl mangatecknaren Ri'ichi Ueshibas serier vara.

 

 

Överlag gillar jag Mystiska flickvännen X, åtminstone animéversionen. (Har inte läst originalet.) Den är ofrånkomligt mindre detaljerad än Ueshibas stil (bild från Drömmagikerna, bok 1), som har så många detaljer målade med tunna streck, men designen är så enkel att det passar. Mest framträdande är dock Urabes röstskådis, Ayako Yoshitani, som varken är professionell dubbskådis eller låter som en. Detta är hennes första roll, i övrigt har hon spelat i otecknade serier och filmer sedan barndomen. Och jag tycker att hennes ovana märks kraftigt, hennes prestation sticker verkligen ut... men det passar ju faktiskt för en knäppis som Urabe.

 

Jag tyckte om slutet på avsnitt 2: jag var lite orolig för att det skulle bli en sån där serie där tjejen hela tiden är två steg före killen, men här tappade hon ju faktiskt fattningen något. (Och så måste det väl ändå vara något slags övernaturligt inslag i serien efter det där...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag som tyckte Upotte var en galen serie... den här verkar ju springa om direkt från start. Började kolla på den igår och måste säga att visst är den klart udda men långt ifrån motbjudande. Inget nytt under solen egentligen. En rejäl tungkyss med sin partner och man gör i princip samma sak, här är det bara lite mer skruvat.

Jag måste säga att det första som slog mig i var just Urabes röst. Den var annorlunda mot de standardiserade falsettrösterna man är van vid och som sällan står ut på något sätt. Här får vi en mörkare röst som jag tycker passar väl med karaktären som Sceleris är inne på.

Jag gillar även den approach de har på den lilla fanservice vi bjuds på, den är subtil och snygg snarare än "in your face" vilket är ett stort plus.

 

Jag hoppas verkligen att serien levererar och inte rinner ut i sanden, för än sålänge har de serverat oss något klart skruvat och intressant som sticker ut ur mängden, och jag började nästan tänka SHAFT men ändå inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Avsnitt 4! Oka är typ 138 cm lång, haha.

Spoiler
Och hon är konstig. Inte lika konstig som Urabe, men konstig. Hon verkar väldigt, hm, "logisk" eller vad man vill kalla det. Hon reagerar inte med mer än intresse när hon ser Urabe och Tsubaki, eller när Urabe ger henne saliv, eller när hon får sår.

 

Urabes saliv är mystiskt. Man bör väl inte tolka det som att allas saliv i den världen är som hennes? Oka lyckades ju få ett "sött" saliv när hon tänkte på sin första kyss så Urabe skulle smaka, men kunde Urabe känna det för att det är något med allas saliv eller bara för att hon är Urabe? Jag tolkar det som det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Första säsongen är slut. Det var en klart underhållande serie som jag misstänker kommer få en fortsättning vad det lider. (Mangan pågår ju fortfarande) Kul koncept och lite överraskningar här och där. Skruvade karaktärer är bara förnamnet. Urabe är konstig på riktigt men cool och riktigt söt om hon bara ansträngde sig lite.

Det hemliga parets sk. kärleksliv går i snigeltakt men är förvånansvärt underhållande. Urabes saxtrick står ut lite och passar inte riktigt in men det är okej så länge de inte får för stort fokus. Jag hoppas verkligen den fortsätter för det vore ju väl fan om de inte skulle komma till "first base" nån gång... Japaner japaner... :rolleyes:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...