Hoppa till innehåll
Anime.se

Hösttävlingen


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Hösttävlingen

Vinden drar över anime.se och smeker dess böljande kullar och virvlar upp löven i de djupa dalarna. Snurrar runt de grå träd som bara för någon vecka sedan var gröna men som nu har låtit sina blad falla tillmarken där de bildar en brun matta där ett fåtal löv då och då virvlar upp i små cirklar för att sedan dala ner. Uppe på en kulle står en person klädd i enbart svart. Han är inte så lång, men inte heller kort. Hans långa vita hår fladdrar och far när vinden når honom och virvlar upp runt honom. Nedanför den kulle han står på har en skara människor från landet börja sammlas. He har med sig block, pennor och sudd. De har samlats där för att tävla om vem som är den mest själfulla tecknaren, den starkaste personligheten och den som har den hetaste pennan. Alla ser de upp på kullen och deras pannor rynkas av förväntan och iver. Ty hösten är här, och tävlingen borde startas. Tre personer nalkas kullen, de är en kvinna och två männ som kommer vandrandes mot den svartklädde. Ut lågt mummel hörs och den svartklädde, som även kallas Herid, höjer rösten för att förkunna reglerna.

 

Regler:

Då var det ju dags igen, och denna gång har vi tre domare. Dessa är Zaphod, Forhead och Hellsinger, var snälla mot dom!

 

Två grenar som vanligt var det tänkt igen. Den ena lite svårare än de andra...

 

Första grenen.

Den första går ut på att du skall rita, en karaktär, som helst skall förknippas med dig, eller ditt forumnick som är i en höstmiljö. Alltså kanske krattar han, eller Bara sitter på en sten med en massa bruna vissna löv som faller till marken eller vad som helst. Bilden skall helst vara i gråskala, alltså svartvit. Bilden bedömms mest på hur mycket bilden säger om eran uppfattning och känslan. Även hur bra du har tecknat spelar någon roll.

 

Andra grenen.

Som alltid, grupp. Men denna gång skall gruppen bestå av olika forumister från anime.se som utför någon höstsyssla. Något som hör hösten till. Denna bild kan vara i färg.

 

Det är inte bara detta som spelar roll utan du skall skriva en text till din bild också, något liknande det jag skrev ovan och kanske en mindre novell. Som bara snabbt förklarar händelsen på bilden. Behöver inte vara så nogrann, men det ger extra poäng som jag delar ut. Det kan vara skillnaden mellan vinna eller försvinna.

 

Allting bedöms med tre poäng, Snygghet(Detta beror så mycket på domaren så att du får bara hoppas), Känsla(Det är väl samma här, men lägger du ner din själ på den så kanske den uppmärksammas mer) och ordning(hur ordnad är bilden, är den svår att förstå?). Sedan tillkommer som sagt bonus poängen.

 

Slutdatumet är inte satt men jag tror att cirka två månader räcker bra. Så den Söndagen den Tionde oktober tror jag bör räcka.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hm... Jag är inge vidare på att teckna men det är alltid kul att vara med...

Hoppas bara att Japs och Zaffe bestämmer sig för att avstå... Heh..

 

Nåja. Jag är väl relativt nöjd med min bild. Kan man ge flera bidrag föressten?

 

Ahhh!

 

 

lägg märke till regnet i fönstret, det är det som visar att det är höst =P

 

Grunthstbild2.jpg

"Grunt satt som vanligt i sin sköna fåtölj och tittade på Naruto, vars sköna ledmotiv ackompanjerades av regnets monotona klinkande. Utanför var det kallt och höstlöven virvlade runt tillsammans med regnet och vinde, men inne i vardagsrummet var det varmt och skönt. I knäet hade grunt en Batmanpizza, som med sitt goda energibringande fett skulle se till att han orkade hela natten, även Cola, med det styrkande magiska koffeinet fanns på menyn. Katten Röka strök sig mot det glada trollets ben och på det hela taget var tillvaron precis så där avslappnad och bekväm som Grunt ville att den skulle vara"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas bara att Japs och Zaffe bestämmer sig för att avstå... Heh..
he, dont count on it XP

om man dock ska skriva en novell om bilden blire lite svårare, är

inte mkt till författare <-----Dyslektiker----<<<

 

Herid: med svartvit bild, kan man göra en cg, bara den är svartvit?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas bara att Japs och Zaffe bestämmer sig för att avstå... Heh..

De kan du glömma! >:D två månader borde ju räcka långt.

 

Har inte bestämt vilken gren jag ska va med i ännu. Nåja! Båda då! ;) /insert [Ondskefullt skratt]

 

Edit: Har planerat en till tävling som ska börja efter denna! Då kan Herid få va med...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag tror bestämt att jag ska vara med. Har inte tecknat nåt vettigt nu på säkert 6 månader så det är dags att vässa pennan och knaka knogen.

 

Kan meddela att Hellis är immun mot både mutor och rövslickeri då jag erbjudit honom båda sorterna. Hur de andra domarna är vet jag inte...

 

Lycka till allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är troligtvis med. Två månader är ju nästan överdriven tid. :D Men nu kommer mer folk vara med. Kämpigt det här. o/

Jag har redan en bild i tanke, och lite text. :P

 

Förhoppningsvis blir det fler som deltar. Men känner jag verkligheten kommer alla säga, "Jag är med." För att sedan kvällen innan rafsa ihop något... Jag lovar då att minst en kommer göra något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm, här kommer den.

 

 

""Grunt satt som vanligt i sin sköna fåtölj och tittade på Naruto, vars sköna ledmotiv ackompanjerades av regnets monotona klinkande. Utanför var det kallt och höstlöven virvlade runt tillsammans med regnet och vinde, men inne i vardagsrummet var det varmt och skönt. I knäet hade grunt en Batmanpizza, som med sitt goda energibringande fett skulle se till att han orkade hela natten, även Cola, med det styrkande magiska koffeinet fanns på menyn. Katten Röka strök sig mot det glada trollets ben och på det hela taget var tillvaron precis så där avslappnad och bekväm som Grunt ville att den skulle vara

 

 

Nöjd?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm, här kommer den.

 

 

""Grunt satt som vanligt i sin sköna fåtölj och tittade på Naruto, vars sköna ledmotiv ackompanjerades av regnets monotona klinkande. Utanför var det kallt och höstlöven virvlade runt tillsammans med regnet och vinde, men inne i vardagsrummet var det varmt och skönt. I knäet hade grunt en Batmanpizza, som med sitt goda energibringande fett skulle se till att han orkade hela natten, även Cola, med det styrkande magiska koffeinet fanns på menyn. Katten Röka strök sig mot det glada trollets ben och på det hela taget var tillvaron precis så där avslappnad och bekväm som Grunt ville att den skulle vara”

 

 

Nöjd?

Avslöjar inget förrän det är dags att avgöra resultaten. Jag tror dock att jag kopierar texten och stoppar den i samma inlägg som ditt bidrag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...