Hoppa till innehåll
Anime.se

Daily Lives of High School Boys!


Cynkz
 Share

Rekommenderade inlägg

aka (Danshi Koukousei no Nichijou)

Bästa serien ever för er som gillar och vet hur muppiga killar kan va xD

Daily-Lives-of-High-School_Boys-01.jpg
 

 

qGRl.png


Synopsis

Tadakuni, Hidenori, and Yoshitake are students at the all-boys academy, Sanada North High School. This is a tale about just that—their daily lives as students. Winning the basketball tournament? Finding true love? You won't find any of that here. Whether it's sparking random arguments while hanging out with friends, meeting that one weird co-worker at a part-time job, or even letting imaginations run wild on a windy afternoon, we've all experienced the show's ordinary but true-to-life themes at one point or another.


Har ni sett denna serie ge ett betyg så all ser hur awsome den e ;)
mitt betyg e högsta 10/10 Nudlar!

300px-Mi_goreng.JPG

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dessutom är ju originalmangan slut (slutade i slutet av september i år), så de hade gott och väl kunnat animera allt. Den blev förvisso bara 106 kapitel lång, och de använde upp 80 kapitel till sina 12 avsnitt, så källmaterialet räcker bara till ytterligare 4-5 avsnitt. De skulle kunna göra resten som köpvideoavsnitt, det hade nog funkat. Eller så kan de hitta på eget material för att fylla ut. Det hade nog också funkat.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
[16:50:37] < Volbla> ÅÅÅH

[16:50:43] < Volbla> Sceleris-kyuuun :(

[16:51:00] < Volbla> Länka inte så dåligt amatörskådespeleri. Det skär i mitt hjärta.

Jag tycker att det är härligt att se japanska ungdomar som är så nördiga. :colonthree: Det värmer mitt hjärta att animeserien, som sändes 2:00 på tisdagnätter på TV Tokyo, ändå får ett sånt intresse att de vill återskapa scener ur den. Och av tjejer dessutom. Dels för att det hjälper till att stävja klyschan om att de enda japanerna som tittar på anime är 25-35-åriga nördkillar, och dels för att det är vad anime behöver mer av: fans i tonårsåldern. De som inte i fåtal köper serierna på Blu-ray för motsvarande 4000 svenska kronor, men kanske i flertal köper CD-singlar och tittar på reklam. (Ett av de uttalade målen med de nya Eva-filmerna är just att de vill tilltala tonåringar och föregå med gott exempel för andra animeproducenter.)

 

Inte för att några få tjejer och nån kille som återskapar scener ur en sketchanime räddar industrin, men kul att se ändå.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...