Hoppa till innehåll
Anime.se

Princess Mononoke goes Live action in London!


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Av en slump sprang jag på det här när jag letade roliga saker att göra i London inför en tripp dit snart.

 

Princess Mononoke kommer sättas upp som teater i London endast ett fåtal dagar i April 2013.

Det här är första gången någon av Studio Ghiblis verk görs som teater vilket låter klart spännande.

Gissa om jag blev förvånad och nyfiken, tyvärr är biljetterna redan slut (surprise!) men med lite tur kanske de gör fler föreställningar om de märker att det finns ett stort sug efter mer. Det är iallafall deras ambition. :widegrin:

 

 

Läs mer här:

http://www.escapistm...to-London-Stage

 

7592312098_8c7ccf2779.jpg

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrev om det i en statusuppdatering för ett tag sedan då jag också hade sprungit över nyheten. Jag gillar tanken och var lite lockad att se slutresultatet. Anade att det sistnämnda skulle bli svårt att genomföra, men jag ser fram amot att läsa andras tankar och funderingar efter att ha fått uppleva detta.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Det finns hopp om livet även för Mononoke.

Teatergänget bakom produktionen har börjat dra in sponsorpengar för att kunna förlänga föreställningen till mer än den enda vecka som nu är planerad eller kunna sätta upp den igen senare. De har nått sina första mål som det ser ut men vill såklart ha mer hjälp och självklart så kan man bidra med en slant för denna nobla sak.

Se deras video så får ni se lite mer av va de tänkt sig och lite hur det kommer att se ut. Jag skulle gärna vilja gå och se denna som sagt, men vi får väl se.

 

http://kck.st/Tdz0d6

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...