Hoppa till innehåll
Anime.se

Kamen Rider fans?


Takuya
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag började kolla på "Kamen Rider" någon gång under sommaren 2012 och efter bara några få avsnitt så var jag fast och jag har sedan dess avslutat 5 "säsonger" av serien och funderar just nu över vilken jag ska välja.

Jag hoppas det finns fler Rider fans här som skulle vilja diskutera de olika serierna och/eller figurerna.

Är du ett Kamen Rider fan och hur upptäkte du serien? Vilken serie såg du på först?
(Jag ber om ursäkt får det något kassa upplägget men jag är ny på forumet och är inte van vid att skriva så här ännu så jag hoppas ni förlåter stilen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen till Anime.se!

 

Det finns ett intresse, om än det är litet, för Kamen Rider och tokusatsu. Mest aktivt på forumet just nu (vad gäller tokusatsu) är denna tråd: Kamen Rider, Super Sentai och tokusatsu.

 

Låt inte det svala intresset göra dig besviken! Det är inte så att alla avskyr tokusatsu. Det är bara så att det är få som har sett något av det alls. Och vad behövs då? Jo, någon som förklarar varför tokusatsu är bra och varför vi borde prova på det! Så då är det bra att det kommer fans som du och Filmcell. :jglad:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började kolla på "Kamen Rider" någon gång under sommaren 2012 och efter bara några få avsnitt så var jag fast och jag har sedan dess avslutat 5 "säsonger" av serien och funderar just nu över vilken jag ska välja.

 

Jag hoppas det finns fler Rider fans här som skulle vilja diskutera de olika serierna och/eller figurerna.

 

Är du ett Kamen Rider fan och hur upptäkte du serien? Vilken serie såg du på först?

(Jag ber om ursäkt får det något kassa upplägget men jag är ny på forumet och är inte van vid att skriva så här ännu så jag hoppas ni förlåter stilen)

 

Jag är ett Kamen rider fan och hur upptäkte jag Kamen rider. Jag upptäkte med att började kolla på olika resentioner på tokusatu. Där sa dem att Kamen rider W skulle vara en bra start om man ville kolla upp toku. Då hade jag bara sett kamen rider eller "masked rider" som en käriktär i en Power rangers avsnitt.

Efter första tre avsnitten så var jag sold på komseptet av kamen rider och tokusatsu i huvedtaget.

 

Så första kamen rider jag såg kamen rider W. Efter det har jag sett 555(fazis),OOO, kiva och senast fourze. Just nu väntar jag på

att Wizard ska avslutas. Men vi kan prata mer på tråden som sceleris tipsade om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...