Hoppa till innehåll
Anime.se

Steams sommarrea!


Poeten
 Share

Rekommenderade inlägg

Halleluja!

De är den tiden på året, dags för våra plånböcker att komma i form!

 

Såklart pratar jag om Steams sommar-rea. Gage Newels succéköpcenter för spel och program.

Varje år hålls rean (Oftast vid den här tiden i juli) i ungefär 2 veckor.

 

Med en herrans massa spel på rea kan man inte missa en sån här chans att köpa sina favoritspel som man har velat köpa så länge.

 

3Bn9m.jpg

 

Köpte själv en Rymd-simulator härom dagen. (Univesre Simulator för dem som undrar.)

 

Rean håller som sagt på tills den 22:a juli så passa på medans ni har tid!

 

I år finns även "Samlarkort" som man kan byta med anra spelare och även sälja!

 

 

Ni kan ju skriva här vilka spel ni har/ska köpa och varför, ni kan även tipsa andra som inte har/använder steam om spel.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt livs första steam-rea, faktiskt. Eller rättare sagt, mitt livs första då jag har en dator som faktiskt klarar av spel. Då jag länge haft i tankarna att skaffa The Witcher (första spelet) så var min glädje total när det fanns till salu för endast fem dollar. Sedan dess har jag även plockat på mig Bastion och Just Cause 2 för 2-3 dollar vardera.

 

För mig som egentligen inte är en PC-gejmer utgör detta lite av ett dilemma. Helst av allt vill jag ha dessa spel till konsol, men när det kostar typ 20 spänn och kommer att se bättre ut än på TV så känns det dumt att inte slå till. Jag har också länge velat pröva det där "Big Picture"-läget som i princip skall omvandla datorn till en Steam-konsoll. Så nu är bara frågan, bör jag slå på stort och skaffa Fallout 3 för 90 spänn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns två spel jag har mina korpgluggar insiktade på. Dishonored och Mirrors Edge. Jag gillar specialinriktade förstapersonsupplevelser antar jag. De är egentligen båda rätt billiga redan, men det skadar aldrig att vänta på ett bättre erbjudande. Om de inte blir mer rabatterade under rean så köper jag dem nog på sista dagen oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som Volbla så siktar jag också på Dishonored, hoppas det hamnar på ett snuskigt lågt pris ^^  Mirrors edge kommer nog snart (om det inte redan varit) som en daily deal, så att få det billigt bör inte vara några som helst problem.

 

Blev precis även Faster than light...

 

Suck undrar hur många spel det blir denna gången, tror inte jag spelat hälften av spelen jag har på steam nu ;_; Nästa gång jag har lång ledigt borde jag spela igenom listan från början.

 

Vet inte vad jag tycker om att man antingen måste spela som en galning eller köpa och hoppas man får rätt "kort" för att få summerbadgen, men jag måste ge valve creds för det är en galet bra idé för att köpa/spela mer på steam. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår gjorde jag en lista över sisådär sju spel just då aktuella i rean, som jag kunde tänka mig köpa. (Bara spel under 10 euro.) När jag upptäckte att jag redan hade köpt alla utom ett av dem, utan att ha spelat nåt av dem, så kändes det lite onödigt att köpa fler... :happydrop:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag plockade på mig Bioshock 2 för 5 dollar (har redan ettan på Steam sedan tidigare), Darksiders för 4 och Batman Arkham City för 7.5. Jag är fortfarande lite osäker på huruvida jag egentligen borde köpa dessa till det formatet jag spelar i särklass minst på (läs: nästan aldrig), men samtidigt har jag länge tyckt att jag borde ge PC mer av en chans som spelplattform. Så länge jag fortfarande kan spela det med Xbox 360-handkontrollen utan att behöva krångla så ska det väl gå.

 

Velar fortfarande fram och tillbaka angående Fallout 3. Jag avvaktar nog tills vidare och ser om det går ner ännu mer. Jag är också lite sugen på Farcry 3...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på att köpa FTL, men jag har som vanligt väldigt svårt att bestämma mig för om jag ska köpa det eller ej.

 

Jag råkar i de senaste dagarna ha haft tämligen kul med FTL. Efter att ha besegrat slutbossen på både easy och normal så har jag försökt låsa upp alla olika skepp och spela med dem. Det har varit ganska intressant med de olika spelstilarna de erbjuder. Har lyckats få tillgång till alla skepp nu utom det sista hemliga, för för att få tag på det så måste verkligen alla stjärnor riktas in rätt även om man vet precis vad man ska göra. Det är väl det som är spelets frustrerande bit. Eftersom så mycket är slumpgenererat så finns det rundor när man helt enkelt inte får tag på de vapen eller besättningsmedlemmar man behöver. Det kan vara surt.

 

Men det har ändå varit mestadels kul att spel, även om mitt mål inte alltid varit att klå spelet. Jag tycker i alla fall att jag fått valuta för pengarna, för det kostade nog en spottstyver när jag köpte det med. Om du är intresserad av genren skulle jag köra påt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska nog inte köpa några spel på länge. (Om det inte kommer något riktigt bra erbjudande på ett spel jag vet att jag vill ha.)
Tror att jag inte ens har spelat hälften av alla spel jag har, och av de jag har spelat så är en ganska stor del ofärdiga, känns dumt att bara skaffa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag handlat många fler spel, det trista är bara att jag sitter här och nästan frågar mig själv; varför? :P

 

Jag såg att nya Tomb Raider såldes riktigt billigt och eftersom jag aldrig har spelat ett enda Tomb Raider-spel så tänkte jag att jag lika gärna kunde ge spelet en chans. När jag skulle klicka på köp såg jag att om jag lade till typ 45 spänn så fick jag alla Tomb Raider-spel som någonsin gjorts (10 spel)Jag har dock väldigt svårt att tro att något förutom det senaste kommer att spelas.  :tireddrop:

 

Jag har även sett att folk verkar ha mestadels gott att säga om The Witcher 2 och eftersom det nästan var gratis slog jag till på det och föregångaren med.

 

Borderlands 2 var även det jäkligt billigt så det blev ett köp där med. Frågan är bara när jag ska ha tid att spela alla dessa spel. Samtliga Dragon Age-spel och Mass Effect-spel ligger redan och väntar på att bli spelade. Jag började på första Mass Effect men slutade efter några timmar då jag tyckte att det var ett riktigt sömnpiller till handling som presenterades men det kanske blir mer engagerande längre in?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som Meatrose så köptes här både Dishonored och The Witcher 2. Även Age of Empires 2: HD eftersom en kompis bett mig skaffa det i ett tag. Slutligen Poker Night at the Inventory, en texas hold 'em-simulator. Den... den har ju tf2 items :unhappy:

 

Fick även Mirrors Edge som gåva, och med det tror jag att jag nöjer mig den här rean. Jag kanske hinner spela några av spelen innan nästa :jglad:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Age of Empires 2 HD har även jag sneglat på eftersom jag älskade originalet. Jag har nog däremot lite väl många ospelade titlar i mitt Steambibliotek för att börja skaffa spel som jag redan har spelat.

 

Max Payne 3 var nere i 70 spänn idag så det fick bli ett köp. Har ingen som helst aning om det är bra eller ej så det var väl lite av en gris i en säck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa spel, som Mirror's Edge och Sonic Generation, dyker inte upp på min Steam-lista, mest troligt på grund av regionala begränsningar eftersom jag är i Japan. Inte för att jag är jättesugen på att skaffa dessa, då jag redan äger/har spelat dem, men det får mig att undra vilka andra spel jag kanske går miste om.

 

Annars skulle jag vilja tipsa om att Alan Wake fortfarande finns på rea för 3 dollar nu, 4 för specialutgåvan. Det är nästan inga pengar alls för ett av denna generationens mest stämningsfyllda spel. Ladda ner för bövlen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars skulle jag vilja tipsa om att Alan Wake fortfarande finns på rea för 3 dollar nu, 4 för specialutgåvan. Det är nästan inga pengar alls för ett av denna generationens mest stämningsfyllda spel. Ladda ner för bövlen!

 

Jag slog till på Alan Wake igår kväll faktiskt. Har ingen aning om vad jag har att förvänta mig men det lät ju positivt det du sade.

 

Jag köpte även något mer, jag tror att det var Dead Island och Skyrim men om jag ska vara ärlig så minns jag inte riktigt.  :konata:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som varje år så har jag öppnat plånboken mer än man bör, blev Just Cause 2, Metro 2044, Sanctrum 2, Orcs Must die 2 och ett par till... har redan ett steambibliotek jag inte har spelat igenom men vafan, för under 50-lappen måste man slå till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...