Hoppa till innehåll
Anime.se

Svara på några frågor för ett bättre Anime.se!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi har skapat ett frågeformulär för att ta reda på hur vi kan göra sajten bättre för alla medlemmar och Japanintresserade i Sverige. Om ni kunde fylla i det hade det varit toppen! :heart:

 

Formuläret borde ta max 5-10 minuter att fylla i, och är helt anonymt.

 

Klicka här för att komma till formuläret!

 

Och om ni känner Japanintresserade som inte besöker Anime.se i nuläget, så hade det varit intressant att höra om det fanns något vi kunde göra för att tilltala även dem, så sprid gärna länken: http://goo.gl/UR9S7p

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svarat och man får väl medge att man kanske inte längre är så aktiv att man bidrar med något. Försökte förut med lite, men det gav väl kanske inte så mycket. Med å andra sidan kommer man alltid vara detta forum troget, även fast det tar ett par månader innan man säger något så kikar jag in dagligen på denna sida för att se vad som sker. 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också svarat! Kvalitén på inläggen är bra och även om det ibland kan vara skönt att inte behöva gå igenom 30 olästa inlägg för att att du inte har hunnit kolla under dagen. Den största anledningen att det inte är så aktivt på forumet är just att det inte är så många aktiva medlemmar. För vi har ju fått en del nya personer hit till forumet men ibland kan det nog vara svårt att börja skriva och svara på inlägg innan man har blivit van med de personerna som finns här (jättebra till er nya medlemmar som skriver ett inlägg här och där!). Sen går det ju upp och ner med aktiviteter beroende på vad som händer i verkligheten, vissa perioder finns det helt enkelt inte tid att vara aktiv här.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag har också fyllt i formuläret. Jag tycker fortfarande att det här är den mysigaste samlingsplatsen för anime-intresserade men det stora problemet i mina ögon är aktivitetsnivån på forumet.

 

Som den ordbajsare jag är gillar jag naturligtvis faktumet att inläggen håller en hög nivå överlag. Långa, genomtänkta inlägg är något jag går igång på men det betyder inte att jag inte gillar korta, koncisa inlägg eller oneliners. Enligt mig har ofta ett bra forum en bra balans mellan dessa ytterligheter. Balansen krävs nog för att man ska attrahera så många nya medlemmar som möjligt, särskilt i dessa tider när folks engelska är så pass bra att knappt någon behöver söka sig till ett svensktalande forum.

 

Jag är medveten om att jag själv bara bidrar till aktiviteten i spridda skurar. På senare år har jag nämligen kommit in i en konstig cykel - först håller jag på med Anime.se Anime Awards i några månader samtidigt som jag tittar på anime väldigt intensivt. I steg två leder detta till att jag efter prisutdelningen "bränner ut mig på anime" och mer eller mindre går i ide fram till sensommaren när jag börjar nosa på enstaka serier igen (men lurkar mest). Jag tror stenhårt på att trenden bryts i år.  :konata:

 

Insåg precis att jag är ungefär som vinterkräksjukan; sveper in och härjar från och med senhösten tills dess att det börjar bli mildare väder för att sedan försvinna spårlöst och bli bortglömd i väntan på nästa cykel.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...