Hoppa till innehåll
Anime.se

Battle Royale


Johanz
 Share

Rekommenderade inlägg

OMG om det hade bvarit ni som hade fått vara på en ö och döda era klass kompisar hade ni tyckt det hade varit roligt eller....

 

:surprised: Fan filmen e ju sjuk av sig rätt över ju........ :surprised:

 

kanske därför det är en påhittad historia?

 

 

 

har läst mangan (som ja fått för mig är mkt värre n filmerna och tycker dne är väldigt bra), filmerna har ja hört ska vara ett mästerverk,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

OMG om det hade bvarit ni som hade fått vara på en ö och döda era klass kompisar hade ni tyckt det hade varit roligt eller....

 

:surprised: Fan filmen e ju sjuk av sig rätt över ju........ :surprised:

Hatar folk som håller på och misstolkar sann skräck. Självklart skulle det inte vara kul om det vore på riktigt och att man själv var med, men det är ju jävligt härligt att höra påhittade historier om det. x'D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som blir lite upphetsad vid tanken om att landsättas på en ö med sina klasskamrater och sedan vara den enda överlevande? ;)

 

Jag gillar verkligen BR 1 och 2.

 

Jag måste medge att ettan var direkt chockande när jag såg den första gången, helt klart ett mästerverk!

Jag håller verkligen med om att musiken är perfekt för filmen.

Ettan är mer rå än vad tvåan är.

 

BR visar att våld är meningslöst och den slakten som äger rum känns bara "onödig".

 

Medans i tvåan är det lite mer "action", dvs mer tal om hjältar och att slåss för det som man tror på och bekämpa det orätta. etc etc

 

Jag tycker verkligen inte att tvåan är en dålig film, snarare tvärt om.

Visst, den har sannerligen inte samma kultvärde som BR, men det är en skön film att kolla på.

 

Jag gillar speciellt att Shuya är mer av en veteran, han är till och med lite lik Snake när han håller tal om AK-47an.

 

Så lik snake som man kan vara när man är en benig liten kille med lite fjun på hakan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...
Denna klassiker >:(

De flesta här har väl sett den, eller?

 

Det var en riktigt härlig känsla att se på TV med japanskt tal och svensk text, den var riktigt bra, ser jag den någonstans på DVD så köper jag självklart den :D

 

Vad tycker ni om Battle Royale? :) Diskutera gärna!

 

Jag såg den igår, den va väldigt bra

ett plus att huvudpersonen vä väldigt snygg :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

BR1 är helt klart sevärd.. 2:an därimot lämnar en del att önska.. visst det är vissa intressanta bitar och så.. men överlag så är den inte bättre än valfri hollywood-actionrulle.. vilket ettan var..

 

Men visst.. som "öl och chipsrulle" så är ju BR2 ett alternativ :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

BR1 : Var rätt bra viss scenografi var bristande men de små psykbryten skolungdomarna får är la relativt vettiga ändå och jag tycker filmer helt klart är sevärd!

 

BR2 : Försöker bygga på BR1 men tycker den brister på att för många punkter för att få bli kallad bra.. tycker dock om man sett BR1 och vill ha någon typ av fortsättning att man bör se även denna.. dock endast då man inte har tid att lägga på något mer vettigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I ärlighetens namn är BR2 en dålig film. Punkt. Det är ett jättebra exempel på hur man försöker klämma ut de sista slantarna ur ett känt namn genom att krysta fram en löst relaterad historia skriven av personer som, allt som oftast, inte tänk på samma vis som originalskaparna. Även om konceptet som sådant inte skulle vara illa nog så är vilken riktigt dåligt uppbyggd rent filmtekniskt.

 

Dels har vi den klassiska Star Wars-effekten där folk tankelöst rusar mot den kulsprutebärande fienden och en säker död, dessutom verkar ingen av studenterna denna gång idka någon form av rationellt tänkande, till skillnad från BR1 där åtminstone några få hade denna förmåga. Dessutom är statisterna urusla, minns en scen där soldaterna skall försöka inta ön, och när dessa, som tidigare nämnt, galloperar mot fortet så är det några som klättrar på ett betongblock som sticker upp ur marken. Ingen verkar ta skydd från fiende-eld!

 

Till råga på allt så är manuset alldeles för ostigt, att Shuya skulle skapa en motståndsrörelse med bas på en förfallen ö vid det totaliära land han kämpar mot är helkorkat, speciellt med alla stereotyper... militärkläder, kalashnikovs, en ful flagga, ansiktsmålningar (vill jag minnas att någon har) och en nedfallet ruckel till bas... hujedamig! Man skulle kunna säga att det flera av skådespelarna från BR1 spelar karaktärer med samma namn i BR2, men det är inte samma karaktärer!

 

BR2 är ett under av dåligt manus och dålig regi! Handlingen hade passat bättre som kastrullunderlägg! Dock är filmen underhållande och jag kan hålla med larsleo i inlägget ovanför att den fungerar som en popcornrulle. Detta tack vare tankelöst våld, kul effekter och att man lämnat allt som gjorde den första filmen intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Såg 1:an på Netflix och jag hade hört om kulten innan, så lite hype hade man.

Och det var riktigt intressant, väldigt psykologisk.

Alla olika scenarion och tragedier.

2:an har jag inte sett än.

 

Faktum är att jag tycker fortfarande att BR är "the superior film" än hunger games.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...