Hoppa till innehåll
Anime.se

Battle Royale


Johanz
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Usch och åter usch... blev lite glad då jag för ett tag sedan fick höra att det var planerat en uppföljare... dåck så tänkte man inte så långt att det faktiskt var en uppföljare.

Man väntade ivrigt, fick tag på den, satte sig för att tittade och kom då på att det var en uppföljare... Vilken skitfilm. Dom besudlade namnet Battle Royal till det grövsta med att släppa detta degenererade försök till att tjäna pengar på konceptet. Tycker att ordet uppföljare borde få ändrad betydelse i ordlistan *svär och grymtar*...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mr Mustachio: Man fattar ju mera av slutet i boken är i filmen. händer mer i boken än i filmen också.

 

Ja, det är ju ett ganska rakt och enkelt slut i boken. Inga överraskningar. Det är därför jag föredrar filmslutet. Dock hade jag inga problem med att fatta det. Kitano var besatt av Noriko, kort och gott.

 

Det jag har mest problem med filmen är att vissa saker blir väldigt skumma. Tex får man aldrig någon förklaring till huruvida spelet är känt av allmänheten eller inte. I början verkar japans alla nyhetsreportrar rapportera en tidigare vinnare så det verkar ju inte vara en hemlighet precis, men trots detta verkar inga av eleverna känna till tävlingen sedan...

 

Det förklaras i boken, vilket är skönt. Över lag så är det all bakgrundsinformation som man får som är bokens största fördel över filmen. Det, och att man får reda på mer hur de olika karaktärerna tänker i de extrema situationerna.

 

Mangan, däremot, den suger totalt.

Gillar inte tecknarstilen, fast det kan nog vara svårt att teckna 40 japanska 15-åringar så man ser skillnad på dem när man inte kan ge dem flummiga frisyrer och spejsade kläder. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag vara riktigt ärlig så har jag bara första volymen av mangan, så jag kan nog inte uttala mig om huruvida konverteringen från boken är bättre än filmen. Tyvärr är tecknarstilen ganska viktig för mig. Har svårt att ta till mig en manga där jag inte gillar stilen. Suck, jag är en hemsk människa som bara går efter det yttre :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

ettan är ju skit skön ju bara att en del tål lite vääl mycket det finns en tjej kommer inte i håg vad hon heter hona är det största psyk fallet av tjejerna hon blir sprejad lite väl mycket och klass föreståndaren är rätt skön när han svarar i mobilen och tar en kaka i slutet :D

 

har tvåan kommit ut på hyr/köp video/DVD ?

måste se den även om det är den sämsta filmen i världs historien >:( >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte ettan var rolig. Och ett varnande tecken. Det är nämligen så att i en del länder har det förekommit att vakter i fängelser för krigsfångar låtit dom slå ihäl varandra för att sedan låta överlevaren gå över ett minerat fält och om han/hon klarade det så fick han gå fri. Fast han kunde inte få jobb eller bo på något hem efter det heller så det var snarare plågeri.

 

SPOILER NEDANFÖR LÄS INTE OM DU INTE ABSOLUT VILL ELLER JUST FICK FÖR DIG ATT DU INTE BRYR DIG.

 

 

 

 

 

En annan sak i ettan var musiken. Klassisk och dyster musik när folk dör, och en massa roliga fekvenser. Dock gillar jag inte den killen som var med för skojskskull, han som var versta Terminator och överlevde en explosion. Det var så överdrivet. Och när dom sedan ställde sig upp och duelerade varandra. Sprattlade med benen och allt. Sedan var killen lite dum. Han stod fan och pepprade i döda folk. Spara på magasinen heter det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock gillar jag inte den killen som var med för skojskskull, han som var versta Terminator och överlevde en explosion. Det var så överdrivet. Och när dom sedan ställde sig upp och duelerade varandra. Sprattlade med benen och allt. Sedan var killen lite dum. Han stod fan och pepprade i döda folk. Spara på magasinen heter det ju.

 

Ja, hans karaktär var lite förändrad jämfört med originalet i boken. Fast jag hade inga problem med honom i filmen. Det är aldrig fel med en näst intill oövervinnerlig psykopat för att liva upp stämningen lite..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...