Hoppa till innehåll
Anime.se

Battle Royale


Johanz
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...
  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det spelar ju ingen roll om tvåan visas åp bio men ettan borde därimot göra det...

Ettan var så riktigt skön ju, själv har jag planerat en liten egen film, Battle royale salem/rönninge, med bara min klass som mördar varandra på en liten ö... *Thihihi*.

 

Borde komma ett sådant spel fast det skulle vara ett annat sugande licensspel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ettan är en av de bästa filmer jag sett (inte bara japanska), tvåan var ungefär lika dålig som ettan var bra (alltså mkt dålig).

 

Tycker den skönaste personen är Kitano (läraren), skönaste är nog när han svarar i mobilen och äter kaka på slutet efter att ha blivit sönder pepprad. ;)

Det man stör sig mest på är Kiriyama (psykopaten) som vägrar dö och har obegränsat med skott och bara sprayar överallt.. annars är allt genialiskt, musiken, känslan. Man får väl ta och läsa boken och mangan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte att i början var den väldigt bra, pga det psykiska. I det första rummet till exempel, när klassen träffar läraren och får instruktioner.

 

Men sen blev det bara skjuta, peppra och lite nnat, så då blev den mindre bra. Ska se tvåan snart.

 

Hört att den ska vara sämre, så får se vad det blir av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har sällan skådat en så bisarr och galen idé till historia...men nu är det ju japaner vi har att göra med ^_^'

Hela BR-konceptet är så sjukt att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Dock kunder jag inte låta bli att imponeras av den stilige psykopaten Kiriyama, med sina iskalla blickar and inte en enda replik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Det här var nog den första japanska film jag riktigt fascinerades av såg den först på datorn en sådär 3-4 ggr sen var jag tvungen å köpa den har nog sett den 5-7 gånger sen dess. Och den blir typ bara bättre och bättre upptäcker nästan alltid ngt nytt. Måste börja spara pengar eller leta pantburkar så jag kan börja köpa mangan sen ska jag läsa boken. Blir nog bäst känsla i alla tre delarna om man tar bakvägen för då får man mer och mer info efter varje del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

tycker att 1:an är klart mycket bättre än 2:an.

Handligen i 1:an är klart mycket mer intressantare och spännande än 2:ans. Sen det som bygger upp ettan att dom springer ut i något öde ställe och börjar döda varandra för sin egen överlevnad saknar 2:an. Liksom åker tillsammans i en båt till något terrorist läger för att besegra dom, tycker inte det är så underhållande om man gemför med 1:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...