Hoppa till innehåll
Anime.se

Path of Miranda


snatti
 Share

Rekommenderade inlägg

Ser utsökt detaljerat och professionellt tecknat. Går redan att se en del personlighet i karaktärerna, framförallt tjejen som ser ut som hon skulle kunna vara en huvudperson. Hennes pose vittnar starkt om en nonchalant, no-nonsense personlighet, speciellt i sista teckningen där hon ser ut som hon avslappnat bara tänker gå iväg i nästa bild som om inget hade hänt. Femte teckningen på lägenhetsutsidan ser förresten slående likt något jag kan ha sett från någon manga. Iallafall, ser bra ut det här!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är väldigt duktig på teckna utan tvekan, vad hade du tänkt dig att din grafiska novell ska handla om dock? Utifrån bilderna ser det ut som/känns som en mashup av Eden It's a Endless World och Gangsta mangan. Kanske lite GITS vibbar i det också med alla androider.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soverejn @ bockar och bugar!

 

Jackdaw @ tackar! tror det är 4te tekningen du menade, tog jag inspiration från några foton jag tog när jag var i Tokyo, säkerligen har nån annan artist haft likadan inspiration, helt otroligt vackra hus där :) var dock bara där 10 dagar men vill gärna åka ner igen och ta mera foton.

 

Rainyday @ tackar! kul att du gilla det

 

Savepoint @ Tack! int försök färgsätta nån av dom än, vill rita om min favoriter när jag väl bestämt mig för vad jag vill göra, har fler grejjer i färg här men dock annan stil om du är intresserad http://snatti89.deviantart.com/gallery/

 

Snok3n @ tack! det jag har tänkt att historien handlar om främst är den lilla flickan som heter Miranda och hennes enda kompis Toki som är en pingvin,och deras resa tillsammans att ändra samhället de lever i, Miranda är mekaniker/engineer så hon jobbar med att laga och fixa robotar med Toki's hjälp, sedan så finns en till vikitigt karakäter som heter Kiyoki som är journalist, men hon har en väldigt mörk bakgrund men försöker förtrycka det allt va det går ( dock ej bestämt hur hon ska se ut än , skissat runt lite men ej hittat nått som jag gillar än, hoppas detta förklara vad jag har tänkt, har mera infomation ang samhället och vad som har hänt samt jag vill ska hända men tror blir lite långdraget att skriva ner allt här :D har dock ej hört om Eden It's a Endless World och Gangsta mangan men kanske ska ta å kika på dom, låter spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fräckt, jag älskar när skapelser har en berättelse bakom sig, ger ett helt annat intryck! Jag måste säga att din beskrivning ger en något ljusare bild om vad den handlar om än vad jag hade föreställt mig haha. Kan vara för jag gillar "mörka" sättningar som visar samhällets fula och råa sida. 

 

Keep up the good work and never stop! Blir inspirerad bara av att se på dina skapelser, önskar jag hade kunnat lägga ner min själ i ritande också men känns som jag inte förmår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar det här! Hade du tänkt dig att berättelsen skulle vara uppdelad i arcs? Som till exempel, hon reser till Srtyfguh, skaffar vänner, lite drama, end of story och så fortsätter det så tills den riktiga berättelsen tar form~? (Vet icke hur jag skall förklara xD)

 

Fantastiskt snygga illustrationer i vilket fall owo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var härlig tonsättning du hade på färgerna, precis i min smak. Känns som om bra historier kan utspela sig där.

 

Hoppas du fortsätter lägga upp bilder under arbetets gång, det vore intressant och roligt att se hur det fortlöper. Kanske inte till en färdig produkt. Men en bit på väg i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Snok3n @ Kul å höra att du gillar berättelsen bakom de hela, förhoppnigsvis kan jag visa det tydligare längre fram i tiden, tycker också om mörka sättningar, man vet aldrig vars en historia kan leda :) , tack igen!

 

Hoshi @ blir glad att höra det! det jag har tänkt mig är att de följer deras resa från punkt a till punk b , förhoppningsvis kommer det bli tydligare allt eftersom allt utvecklas, nu försöker jag bara skissa upp lite områden, "key moments" och karaktärer i historian, sen kommer jag rita om allt , med story board hela historien, sedan rita in allt ordenligent, allt material som jag visar nu kan nog mest ses som refrence material till framtiden :), hoppas jag lyckades svara på frågan ^^

 

savepoint @ Tackar! ska defenetivt forsätta lägga upp skisser här, målet är att nå 100 st av dessa, sedan göra en ordenlig över blick, prata över med med illustration/concept polare och se hur jag ska gå vidare med det hela.

 

Tack igen allihopa uppskattas väldigt mycket, som sagt så vill försöka uppdatera här så gott jag kan,lyckas hinna 5 skisser mellan jobben som jag vill dela med mig.

 

17.jpg

 

18.jpg

 

19.jpg

 

21.jpg

 

20.jpg

 

 

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj jäklar, här har jag missat saker, ser riktigt snyggt ut! Koi-fisken är tatueringsmaterial på hög nivå har nästan god lust att "låna" den för att sätta på ena benet ^^ 

 

Drakar är iofs mer min smak, men gillar skarpt "enkelheten" i kontrasterna i bilderna, det röda mot det vita och grå gör sig fenomenalt bra, fortsätt med det riktigt grymma arbetet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Hoshi @ bockar och bugar!

The mountain @ kul att du gillar det!, om du vill ha koi fisken i hög upplösning kan jag skicka över den,

lolcantini @ gör mig väldigt glad å höra! Otomo är en stor inspiration!

 

Hej allihopa, fastande i frlans job med riot games lite så int hunnit jobba på path of miranda lika mycket som jag velat men här är en ny uppdatering , på ideer för nya karaktären samt lit nya platser

 

22.jpg

 

23.jpg

 

24.jpg[/url

 

26.jpg

 

25.jpg

 

27-1.jpg

 

28.jpg

 

31-1.jpg

 

32.jpg

 

30-1.jpg

 

29-1.jpg

 

33.jpg

 

34-1.jpg

 

35.jpg

 

36.jpg

 

37.jpg

 

[url=http://s710.photobucket.com/user/snatti/media/38.jpg.html]38.jpg

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tack för komplimangen ,men är fullbokad atm för riot games, jobbar främst som conceptare, skulle nog bli dyrt om du vill ha tatuering av mig :P

 

provat färglägga en bild för projektet

 

högre upplösningen här om någon vill se : 

http://snatti89.deviantart.com/art/Path-of-Miranda-2-494836664

 

FirstdayatworkHQ.jpg

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Hej allihopa, 
 
Två illustraioner, en för Path of Miranda och den andre för lite tävling mellan vänner, ville prova göra lite animation till Path of Miranda bilden men insåg snabbt att min kunskap om hur man animera är inte så bra, något jag kommer utforska.
 
både finns på högre upplösning här om någon vill det:
 

Atey_Ghailan_superfriends_season5-1.jpg
 
At_the_sushi_bar_PathofMiranda_AteyGhail
 
thumbnails.jpg

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...