Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga-trivia


Shadow Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

Tror inte jag dragit denna förut men den är en av mina absoluta favoriter då jag finner den så gullig på ett sätt. I alla fall så är väl den första ledtråden att den handlar om dockor.

 

 

*Ior som var avundsjuk på kompisarnas GI JOEdockor när han var liten.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nix det är det faktiskt inte. Även han som ritar och har skrivit denna historia skulle nog passa bättre som illustratör, eller få chansen att göra sina serier helt i färg i alla fall.

 

Men i alla fall. Illustratören har en skolflicka som trånar efter honom och hon är ibland inte så lite avis på den lilla dockan.

 

*Ior som måste köpa resten av serien någon dag.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktiskt inte, det är en docka och inte en android som det handlar om. Kan nämna att namnet som den har har med föda att göra.

 

*Ior som faktiskt själv skulle vilja ha lite föda just nu.*

 

Tja, jag har inte läst Saber Marionette J, så det var bara ett hugg i luften på försök, eftersom den har ordet "marionett" i titeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, går åt rätt håll i alla fall. Kan väl avslöja att serien faktiskt har kommit ut i västvärlden också.

 

Kanske inte framgick så klart men namnet på dockan i serien har med mat att göra.

 

 

*Ior som nu är mätt och belåten.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, går åt rätt håll i alla fall. Kan väl avslöja att serien faktiskt har kommit ut i västvärlden också.

 

Eh, ja, annars skulle aldrig jag ha sett till den (om det nu är den som jag har sett).

 

Nå, Marionette Generation, då? (Om det är rätt så är det inte riktigt min förtjänst: jag googlade på "marionette", som var det ord som dök upp i mitt huvud.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, efter googling så förtjänar du inte riktigt fett med bling bling men visst är det rätt. Haruhiko Mikimoto heter han som har gjort denna serie. Enda manga jag stött på av han som jag tycker om är just Marionette generation men den känns väldigt speciell. Han är dock riktigt stor inom andra sammanhang.

 

Alla de första Macrosserierna har han varit karaktärsdesigner för men även för några gundamserier, gunbuster och lite mer obskyra saker som salamander (ja som i pangpangspelet ifrån Konami) och aquarian age.

 

 

Bollen går i alla fall vidare till Ming.

 

*Ior som tycker Mikimotos stil när han målar med akvarell är helt bedårande.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. En bifigur i denna serie är extremt rädd för män.

 

2. En annan bifigur hatar pyromaner över allt annat.

 

3. En tredje bifigur är en katt, som har en viss sak gemensam med Osaka från Azumanga Daioh!.

 

4. En fjärde bifigur är en mestadels stilig men tämligen hjärndöd ung man som är väldigt förtjust i mat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. En bifigur i denna serie är extremt rädd för män.

 

2. En annan bifigur hatar pyromaner över allt annat.

 

3. En tredje bifigur är en katt, som har en viss sak gemensam med Osaka från Azumanga Daioh!.

 

4. En fjärde bifigur är en (mestadels) stilig, men tämligen hjärndöd ung man som är väldigt förtjust i mat.

 

5. En femte figur är rädd för att bli instängd i mörka, trånga utrymmen. Förlovad med den första figuren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. En tredje bifigur är en katt, som har en viss sak gemensam med Osaka från Azumanga Daioh!.

5. En femte figur är rädd för att bli instängd i mörka, trånga utrymmen. Förlovad med den första figuren.

Katten får mig att tänka på Ranma(Shampo). Och Ranma och Akane är ju förlovade. annan bifigurMen någon Ranmakaraktär som hatar pyromaner kan jag inte minas. Och det stämmer inte ändå. Akane är väl inte "extremt rädd för män" heller? Men jag chansar på Ranma. Fast det är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ranma 1/2 är fel, men det är bra att det är nån som försöker gissa, tycker jag. (Akane är för den delen inte någon bifigur.:p)

 

(Försöker komma på nåt som Schampo har gemensamt med Osaka...hmm...ingen talar standardjapanska, det ska väl vara det, då.)

 

Var lugna, ni kommer på det så småningom, ingen fara. Jag kan skjuta till fler ledtrådar sen, om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. En bifigur i denna serie är extremt rädd för män.

 

2. En annan bifigur hatar pyromaner över allt annat.

 

3. En tredje bifigur är en katt, som har en viss sak gemensam med Osaka från Azumanga Daioh!.

 

4. En fjärde bifigur är en (mestadels) stilig, men tämligen hjärndöd ung man som är väldigt förtjust i mat.

 

5. En femte figur är rädd för att bli instängd i mörka, trånga utrymmen. Förlovad med den första figuren.

 

6. En sjätte figur är kär i den fjärde figuren, hämndlysten, svartsjuk och med ett tämligen tvådelat sätt. Tar aldrig ansvar för vad hon gör.

Ligger i ensidig fejd med en av seriens huvudpersoner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Akane är för den delen inte någon bifigur.:P)
Jo, det är hon. När jag förra helgen läste den senaste volymen på Svenska(12), kom jag på vem som är huvudpersonen i Ranma. Det är inte Ranma. Det är inte Genma. Och det är inte Akane. Det är Ranmas rektor. Helt underbar. Och helt underbar översättning. "Om ni hjälper mig att finna my lost son, ska jag tala om var the coconut är", osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Arghhh, förbannade rektor! Han borde brännas på bål. Han är väl om något en bikaraktär dessutom? Inte för att jag gärna sitter och drar linjer mellan bi och huvudkaraktärer och hummelkaraktärer.

Vad jag minns är Akane bara en som avskyr män i början, jag tror inte hon var rädd för dem, eller har jag snubblat på nån tråd?

 

Nog off-topic. Tyvärr kan jag inte komma på något som passar in på de där ledtrådarna, men får hoppas att ngåon annan gör det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...