Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga-trivia


Shadow Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jaaa, precis! Kände du igen citatet eller var det ledtråden som avslöjade allt?

 

He he.. Jag har inte läst en enda sida av Hellsing, så utan ledtråden hade det nog inte varit så lätt.

 

Jag har inte läst nånting utav Naruto heller :D så det var också bara en vild chansning.

 

Ok, över till mitt citat. Vem kan tänkas säga detta:

 

-De där två kvinnorna var värda mer än något vapen, och du dödade dem innan de hann bli kära i mig.

 

Jag bygger på med ledtrådar allt eftersom ifall ingen tar det på den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt är fel fel och åter fel!!

 

Ok, en liten sammanfattning av ledtrådarna först:

 

Hjälten:

-De där två kvinnorna var värda mer än något vapen, och du dödade dem innan de hann bli kära i mig.

 

Hjälten har en sak gemensamt med en Final Fantasy-karaktär och handlingen tar sin början på ungefär samma sätt som en 80-talsfilm med Arnold i huvudrollen. Mangan har funnits i över 12 år.

 

Nästa ledtråd:

Jag översätter aldrig mina citat från det språk jag läst dem på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan det vara Cobra?

 

Låter lite som om det vore någonting han skulle säga och en bit av den kom ju faktiskt ut på svenska.

 

Ior som faktiskt tror att han kan ha rätt.

 

Ior tror mycket riktigt rätt. Självklart är det Cobra. Självklart är det nåt han kan säga, den gamle finkänslige kvinnocharmören. Likt Barret från Final Fantasy VII så har han ett stort vapen där den ena armen skulle sitta, och likt Arnold i Total Recall så tror Cobra sig vara en Genomsnittlig Svensson. Efter ett besök hos en firma som planterar in spännande minnen i huvudet så upptäcker han dock snart att hans liv inte är riktigt vad han trodde..

 

Kim som med glädje passerar bollen vidare till Ior :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Kramar sina gamla cobratidningar och försöker komma på något nytt*

 

*host* *harkel* Nu skall vi se:

 

En vollybollserie som faktiskt inte handlar om något tjejlag.

 

*Ior som dock hellre skulle vilja läsa Sign wa V, attacker yuu eller attack no. 1*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man lär sig något nytt varje dag!

 

 

RMZ som inte visste att Cobra fanns som manga i sverige.

 

Tidningen hette till och med Cobra. Den innehöll även Pineapple Army och Crying Freeman. Kom i början av 90-talet och höll sig flytande i två år innan den gick under av ointresserad allmänhet :(

 

Hmm... hur många volleyballmangor kan det finnas.. hmm.. Återkommer med gissning..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...