Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga-trivia


Shadow Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Helt dött...

Ledtråd 3:

Författaren arbetar just nu med en annan manga som jag tror de flesta känner till eller hört talas om. Den eftersöka mangan är förhålandevis kort jämfört med den manga som författaren jobbar med just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Men... !

 

Ledtråd 6:

 

RPG elementet framträder tydligt i båda mangorna (kom igen! hur många kända mangor med tydliga RPG element finns det!, ni borde inte ha nått problem alls att komma på författaren).

 

Även titeln på den eftersöka mangan kan kopplas till RPG-spel.

 

Utomjordingen är prins, och på väg till en galaxtisk konferans när han p.g.a. utråkning fixar en krashlandning på Jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En känd shonen-Jump tecknare, serien är på 3 volymer (det vill säga utslängd, om den pubbades i Shonen Jump) och parodierar rollspel?...? Någonstans ringer det en klocka, men rollspelsparodier får mig bara att tänka på Cirkelmagu Guruguru...

 

Nej... jag är helt lost.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm :/ så här krångligt borde det inte vara....

Har jag skrivit fel i någon ledtråd?

Sammanfattning:

 

Ledtråd 1: Utomjording med anorlunda humor besöker jorden.

Ledtråd 2: Utomjordingen som kan anses vara huvudperson är av nobel härkomst och driver ofta sin omgivning och de som råkar bli indragna i hans "skämt" till vansinnets gräns.

Ledtråd 3: Författaren arbetar just nu med en annan manga som jag tror de flesta känner till eller hört talas om. Den eftersöka mangan är förhålandevis kort jämfört med den manga som författaren jobbar med just nu.

Ledtråd 4: Mangan är 3 volymer lång.

Japanska RPGs "parodieras", eller används iallafall som tema både i den eftersökta mangan och den mangan som författaren är aktuell med just nu.

Ledtråd 5: Författaren tecknar åt shounen jump. Det har gått knagligt på sista tiden.

Ledtråd 6: RPG elementet framträder tydligt i båda mangorna.

Även titeln på den eftersöka mangan kan kopplas till RPG-spel.

Utomjordingen är prins, och på väg till en galaxtisk konferans när han p.g.a. utråkning fixar en krashlandning på Jorden.

 

Ser inga fel iallafall...

 

Ny ledtråd:

Ledtråd 7: Ett utav prinsens skämt råkar nästan utrota hela männskligheten.

Det är synd om prinsens (liv)vakter.

Författaren är gift med en annan känd mangaka.

 

Extra ledtråd:

E's Otherwise är fel, men bokstaven E förekommer i titeln.

(.hack//SIGN är också fel)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp (äntligen). Iors tur.

Den andra mangan är såklart Hunter X Hunter, som verkat gå lite på sparlåga den sista tiden, och som jag räknar med att de flesta hört talas om.

 

RPG förekommer i Hunter x Hunter ganska tydligt i Greed Island delen, och i Level E då prinsen "modifierat" en planet till ett RPG-spel och sen mer eller mindre kidnappar några stackare som får spela.

 

Yoshihiro Togashi är gift med Naoko Takeuchi, skapare av Sailor Moon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...