Hoppa till innehåll
RainyDay

Skrivutmaningen 2014-08-25

Rekommenderade inlägg

Dags för den andra skrivutmaningen, och jag tänkte att vi förhåller oss till samma regler som sist, alltså:

• Berättelsen ryms i ett enskilt inlägg som postas direkt här i tråden
• Omkring 1000 ord
• Flest gröna knapptryckningar blir vinnaren
• 23.59 nästkommande söndag ska alla bidrag vara postade (2014-09-07)

Då så, ämnet för denna utmaning är detta:

I handlingen ska det finnas ett rum. I detta rum ska det finnas ett kylskåp. Om man vill att hela handlingen ska utspela sig där eller inte är upp till var och en, men det ska vara en central del i berättelsen.

Låt utmaningen börja!

• Uppröstad 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kommer antagligen skriva ganska mycket mer än 1000 ord. Kommer posta det som ett försmak till hela historien och sist fortsättning följer. Eller måste hela historien vara ca 1000 ord och postas här innan den sjunde?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Eller måste hela historien vara ca 1000 ord och postas här innan den sjunde?

• Berättelsen ryms i ett enskilt inlägg som postas direkt här i tråden

• Omkring 1000 ord

• 23.59 nästkommande söndag ska alla bidrag vara postade (2014-09-07)

Visst kan man ju posta någon annanstans och inte följa reglerna här, men då är man nog inte med i denna utmaning. (^_~)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kunde tyvärr inte hinna få ut något i tid till denna utmaningen men DÄMN! Grymma bidrag! Kommer läsa igenom noga och väl (en gång till! xD) innan jag lägger min röst!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Minuspoäng till de två som röstat ner bidrag. :angry: Liksom, visst, ni måste inte tycka om bidragen, men skrivutmaningen går inte ut på att dissa de som tar sig tiden (och modet?!) att skriva. Dessutom bör :diss: reserveras för inlägg som är dåliga för vårt community, ungefär; det är minuspoäng som hamnar på anseendet.

Så, minuspoäng. Ni vet vilka ni är.

(Med minuspoäng menar jag inte mer än att jag hytter med fingret här i detta inlägg.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆ GRATTIS BERA!! ☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆

och Stekeblad - du skulle inte kunna redigera ditt inlägg och lägga till fortsättningen i en bonus "visa"-knapp? ://3 vetgirig vill veta vad som hände sen! x''D

EDIT - trist med nedröstningarna förresten. Påverkade det resultatet? (Någon som vet?) : /

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Alltid!

(Kan vara värt att påpeka att nya skrivutmaningar postas i nya trådar och inte måste ha samma upplägg som tidigare utmaningar.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu