Hoppa till innehåll
Anime.se

Var kan man se anime med svensk text?


Ketchup901
 Share

Rekommenderade inlägg

Var man kan titta på anime med svensk text (lagligt)?

  1. På DVD/Blu-ray. Här finns Discshops urval.
  2. På bio. Det har mest gällt Ghibli-filmerna som fått en begränsad spridning, speciellt med originaltal, men det har förekommit lite annat, som A Letter to Momo på någon filmfestival eller hur det nu var.
  3. På TV. Det har ju hänt ett par gånger i vår historia att det visats lite svensktextad anime, men det var nog länge sedan sist.
  4. På föreningar, t.ex. Mangakai. Ibland har de visningar där vissa medlemmar själva svensktextat anime.
  5. På nätet. Det mesta på nätet i svensktextad anime-väg är streamingversioner av utbudet som finns/fanns att köpa på DVD/Blu-ray, som detta på SF Anytime. Netflix har lite av det, men har också svensk text till 3DCG-animeserien Knights of Sidonia. Streamingsajten Viewster har Naruto Shippūden med svensk text. Och sajten Viki, vars gimmick är att användarna själva måste texta serierna, har fått lite svensk text till två animeserier.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

jag kom ihåg en natt på svt2, 6 timmar från typ 12-6, bara anime, fast det var många år sedan.

 

 

Spritied Away, Perfect blue, Voices of a distant star och några små får och vargar imellan, det var den natten mitt intresse för anime vaknade till liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spritied Away, Perfect blue, Voices of a distant star och några små får och vargar imellan, det var den natten mitt intresse för anime vaknade till liv.

jupp, första ghibli filmen jag såg då. Men dock hade mitt intresse för anime redan börjat då. kommer inte äns ihåg hur jag fick reda på att det var anime natt då.. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Här är en lista med de animefilmer jag hittat på [piratsajt] (eller kör vi bara lagligt?):

- Spirited Away

- Akira

- The Wind Rises

- Om du Lyssnar noga

- Ponyo

- Prinsessan Kaguya

- Lånaren Arietty

- The Animatrix

- Lånaren Arietty

 

Förutom KOS har Netflix nu även serier som The Seven Deadly Sins och Little Witch Academia.

 

[piratsajt] har en kategori som heter anime men det är inte lönt eftersom ingen av filmerna fungerar. :/

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...