Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny svensk Anime-Podcast! AnimeVM


AnimeVM
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan, Brittmarie här, efter något år eller så med prat om att starta en animepodcast så sattes äntligen planerna i verket och innan någon av oss förstått det så fanns ett första avsnitt.
 
Vi är "Anime var ett misstag!", en podcast om allt inom anime, på svenska.
 
I första avsnittet så pratar jag och chefredaktören om den uppkommande vintersäsongen och vad vi ser fram emot, vi spelar även lite trevlig musik.
Avsnittet finns att hitta här https://soundcloud.com/animevm !

 

Eftersom det är första gången vi gör något liknande så skulle det såklart vara mycket fint med lite feedback.

 

Simma lungt!

Mvh Brittmarie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har lyssnat och det var roligt att lyssna på. Det började lite (..stelt?) men det gick över eller så vande jag mig efter en liten stund. Kom och tänka på män som hatar anime medan jag lyssnade. Har inte mycket mer feedback än så att ge men om det kommer ett avsnitt till så kommer jag att lyssna på det också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Hej, här kommer en kort uppdatering från Brittmarie!

 

Avsnitt två är inspelat och kommer att släppas lagom till nästa vecka, vi går igenom vad som hände under vintersäsongen och även vad vi ser fram emot vårsäsongen, plus lite extra tjoff såklart!

 

Och nej, vi är inte döda!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Helt ok, en del intressant och ännu mer kul. Önskar dock att ni i fortsättningen tar reda på vad serierna ni diskuterar har för titlar på div. streamingsajter, lättare att relatera till dem då än om man använder egna översättningar till svenskan. Tycker ändå att ni undviker ganska bra det som gör att jag oftast hoppar animepoddar: "eller hur man nu uttalar det"-ovanan.

Förövrigt så anser jag att man faktiskt kan uttala budget med svenskt uttal, men jag är väl en gammal surgubbe.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt ok, en del intressant och ännu mer kul. Önskar dock att ni i fortsättningen tar reda på vad serierna ni diskuterar har för titlar på div. streamingsajter, lättare att relatera till dem då än om man använder egna översättningar till svenskan. Tycker ändå att ni undviker ganska bra det som gör att jag oftast hoppar animepoddar: "eller hur man nu uttalar det"-ovanan.

Förövrigt så anser jag att man faktiskt kan uttala budget med svenskt uttal, men jag är väl en gammal surgubbe.....

Chefredaktören är Amerikan så han kan inte hjälpa det ibland! ^^

 

Du har rätt i att vi borde berätta vart man kan hitta alla serier om man är intresserad, tänkte på det när jag redigerade avsnittet, speciellt när vi pratar om Dagashi Kashi utan att nämna namnet på serien en enda gång... (vi kallar den bara "godisserien")

 

Mycket kul att höra att du tycker vi hade något intressant att säga!

 

//Brittmarie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Jag sitter och lägger till flöden i en RSS-läsare (ska börja om med mitt RSS-läsande!), och upptäcker att AnimeVM har ett RSS-flöde. Dock så verkar inte avsnitten vara flaggade för att hamna på flödet, så det tycker jag att ni ska fixa till!

 

Nu är det fixat med RSS-feedet! (en "aning" sent kanske)

 

Nytt avsnitt ute med, handlar lite löst om närcon.

 

Eftersom Chefen är på långresa i Osaka så är Podden lite på is just nu, men se fram emot ett avsnitt när jag åker och hälsar på honom i animeland.

 

//Brittmarie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...