Hoppa till innehåll
Anime.se

Love hina manga vs anime


ladello
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter ha sätt hela Love hina animen + Love hina Again och läst hela mangan, så tycket jag lätt att mangan äger animen som bara fan...

 

Här är några bra exemple

 

--WARNING SPOLILERS--

 

I mangan så får man reda på mer om SU och att hon är prinsessa...ta hela bok 13 som ett exempel...Man får också reda på mer saker i slutet, om hur det går och med mera. Man får se adra karaktärer lite oftar som Nyamo och Ema.... Anyway Manga är mycket bättre...VARFÖR gjorde man inte animen exakt lika dan som mangan!!! VARFÖÖÖÖÖR!!!!

 

ARGH.......

 

DAMN YOU!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föredrar mangan, även om jag tycker både animen och mangan är knappt ok.

 

Så fort man tagit sig förbi lathetspärren med att orka bläddra så får man utdelning, manga är nästan alltid bättre än anime, behöver inte ta 20 - 30 minuter per kapitel, den mesta animen riktar sig till barn och ungdommar medans det ges ut en hel del trevlig manga riktat till äldre publik, m.m.

 

Sen ska man inte dissa svartvitt... då missar man ju förutom manga underbara filmer som Dr. Strangelove, De sju samurjerna, Diktatorn och en massa mer >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det beror ju på vad man går på, animen e ju helt klart bättre om man ser till tid och färg. Men jag tycker att manga är bättre eftersom den innehåller mer, man får reda på fler saker än i animen.

 

Iadello: Varför man inte gjorde animen exakt som manga är väll att den skulle bli väldigt lång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väll ingen ursäckt för att animen blivit mindre pervers...hentai och porr visas väll också på TV??

 

Nej. Det finns strikta regler för vad som får och inte får visas på TV i Japan. Dessa regler har blivit striktare med åren. Några repriser på Hokuto no våld får man till exempel leta efter. Den är för våldsam för att visas idag. Bärsärk-animén är kraftigt censurerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangor är knappt censurerad alls, i allafall vad jag har sett. Jag har kollat i Tenjou Tenge och Gantz mangan och jämfört den med Animen. Det är en otrolig skillnad, mangan är otroligt mycket våldsammare. Men det är klart, DVD utgåvan av Gantz är det mycket mera våld i. Men det finns fortfarande saker som är för våldsamma i mangan och det tas bort i Animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...