Hoppa till innehåll
Anime.se

angående Manga Manias val att ta bort Boti och ersätta den..


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker om Puppet Revolution :) Den är härlig.

Tycker om hela idén och att det är en serie strip...

och så har dem ju bara haft med den en gång ^_~

Och den kommer bara vara med varannan månad!

 

Jag gillar absolut inte att dem tog bort BOTI!

Men eftersom den inte försvinner för evigt,

så är jag glad att ännu en manga kommer på svenska.

Power!! verkar lovande, fast jag inte gillar shoujo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker om Puppet Revolution :) Den är härlig.

Tycker om hela idén och att det är en serie strip...

och så har dem ju bara haft med den en gång ^_~

Och den kommer bara vara med varannan månad!

 

Jag gillar absolut inte att dem tog bort BOTI!

Men eftersom den inte försvinner för evigt,

så är jag glad att ännu en manga kommer på svenska.

Power!! verkar lovande, fast jag inte gillar shoujo

Mm, får se om Power!! är bra. Har inte hört något om den.. Hoppas den är bra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte tidningen fick sämre bredd när de erstte BOTI med puppet revolution, kändes som kvaliten sänktes :?

 

aven fast det sagts att flera gånger i den här tråden att dem INTE bytte ut Blade med PR... men att dem bytte ut Skrotbilsdagboken med PR ~_~ Blade byttes inte ut, men ersattes av Power!! som kommer i nästa nummer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Jag tyckte tidningen fick sämre bredd när de erstte BOTI med puppet revolution, kändes som kvaliten sänktes :S

 

Kanske ville de göra tidningen smalare? Med undantag för boti har det ju bara varit "snälla" serier i tidningen. Jag är nog inte ensam när jag tycker att boti förvisso var bra, men inte riktigt passade tillsammans med resten av tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Jag tyckte tidningen fick sämre bredd när de erstte BOTI med puppet revolution, kändes som kvaliten sänktes :S

 

Kanske ville de göra tidningen smalare? Med undantag för boti har det ju bara varit "snälla" serier i tidningen. Jag är nog inte ensam när jag tycker att boti förvisso var bra, men inte riktigt passade tillsammans med resten av tidningen.

Nee, Manga Mania blir en shojo tidning :) Medans nya Shonen Jump riktas mot killar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chobits e ju iof riktat mot killar :P bara för att den ser lite sötare ut så har den mycket ecchi och dylikt (samt en mörk underton) som riktar sig mer åt killar än tjejer ;) Love Hina likaså :P Och GTO e ju verkligen ingen "tjej serie", så EN tjej serie som Power!! e bara kul

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chobits e ju iof riktat mot killar :P bara för att den ser lite sötare ut så har den mycket ecchi och dylikt (samt en mörk underton) som riktar sig mer åt killar än tjejer ;) Love Hina likaså :P Och GTO e ju verkligen ingen "tjej serie", så EN tjej serie som Power!! e bara kul

Jo, men alltså mer killserier försvinner :D

GTO är ju ingen tjejserie ^^ Och en av mina favorit serier :P

Men det är bara mina spekulationer på att Manga Mania blir en shojotidning.. Kommer nog inte hända dock, jag tycker det är ett ganska bra plock nu i Manga Mania med serier :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag blev ganska leds på BotI. Den var helt enkelt för ospännande. Eftersom huvudpersonen i serien var odödlig så blev ju varje strid likadan, det är alltid någon han måste skydda för de hotar att slå ihjäl hon/han pga av att huvudpersonen inte kan dö.

 

Men, jag tyckte faktiskt att serien blev lite intresant i det sista numret den var med. Men då valde de ju att ta bort den...och ersätta den med en totalt värdelös serie. Va fan, jag skratta inte en enda gång. Sen har ju Manga Mania redan tre stycken humor serier, varför då ta bort den enda seriösa serien och ersätta den med ännu en halvtaskig humorserie. Suck.

 

Aja, tur att de inte tog bort GTO (trots att den fått sämre betyg av läsarna), då hade jag bomat Manga Mania.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger bara tack och lov att de äntligen skippade Blade, sämre får man verkligen leta efter.

 

Ang. att Manga Mania blir en shoujo-tidning. Det kan bli problem, isf måste de ju skippa LH, GTO och Chobits också och det tror jag inte de har råd med. Även om det vore trevligt då Shoujo ofta är så mycket bättre än shounen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Men ni har ju inte förstått idén med Manga Mania! De har inga planer på att köra färdigt någon serie! (Det skulle f.ö. ta flera år). MMs tanke är att växla serier hela tiden för att ge folk smakprov.

Vill man SAMLA hela serier ska man inte köpa MM, då köper man serierna i pocket istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För alla Hiroaki Samura-fans kan jag avslöja att Manga Mania skall publicera en av hans kortisar (70 sidor lång) uppdelad på nummer 9 och 10 2004. Och den lär inte komma ut i någon bok alls, så ta chansen att köpa tidningarna!

 

Var det någon som trodde att Samura var en seriös person? Tillåt mig tvivla. Han gör kanonbra humorserier, och "Tårarnas dagbok" är en av dem. Köp och garva.

 

Edit: Hade skrivit fel på numrena av Manga Mania som den skulle pubbas i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...